Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس اعلای اسلامی عراق اعدام ۸۱ تن در عربستان به اتهامات "تروریستی" را محکوم کرده و از ریاض خواست به منشورهای حقوق بشر احترام بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن ابراز تاسف نسبت به اقدام عربستان در اجرای حکم‌های اعدامی با انگیزه‌های طایفه‌ای تاکید کرد: این اقدام هیچ روزی راه نجاتی برای هیچ حاکمیت ظالمی نبوده و ثبات را برای هیچ کشوری تامین نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجلس در ادامه محکومیت اقدام عربستان در صدور حکم اعدام در حق ۸۱ شهروند و مقیم این کشور را خواستار شده و از عربستان خواست به منشورهای حقوق بشر احترام بگذارد.

مقامات سعودی روز شنبه ۸۱ تن را به ادعای اتهام دست داشتن در پرونده‌های "تروریستی" در داخل این کشور اعدام کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد، ریاض ۸۱ تن از جمله ۷ شهروند یمنی و سوری را پس از صدور حکم اعدام علیه آنها در پرونده‌های "تروریستی" اعدام کرد، در حالی که تعداد کل حکم‌های اعدام اجرا شده در سال ۲۰۲۱ در این کشور ۶۹ مورد بوده، این تعداد در یک روز یک رکورد محسوب می‌شود.

رسانه‌های اپوزیسیون در عربستان گزارش دادند، مقامات محلی مرتکب جنایتی در حق ۴۰ بازداشتی از ساکنان منطقه قطیف شده و آنها را یک باره اعدام کردند.

وزارت کشور عربستان این متهمان را گروه‌های جنایتکاری توصیف کرد که از شیطان پیروی کرده، تفکراتی گمراه و رویکردها و باورهای انحرافی را دنبال کرده و خود و میهنشان را در راستای خدمت به برنامه‌های طرف‌های متخاصم فروختند.

دادگاه تجدیدنظر عربستان یازدهم ژانویه گذشته حکم اعدام دو جوان بحرینی به نام‌های جعفر سلطان و صادق ثامر را تایید کرد.

 اواسط ژوئن ۲۰۲۱ نیز مقامات سعودی یک جوان به نام مصطفی آل درویش را به اتهام او "کودتا علیه ولی امر" با شمشیر اعدام کردند.

 طبق بیانیه گردان‌های حزب الله عراق، گروه‌های مختلف عراقی جنایات مقامات سعودی و و رفتارهای طایفه‌گرایانه آنها را که نشان‌دهنده میزان وحشی‌گری و تشنگی آنها به خونریزی است، محکوم کردند.

همچنین برخی هیئت‌ها و رهبران یمنی این اعدام‌ها را محکوم کرده و آمریکا را مسؤول این کشتارها دانستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که برای اولین بار از خاک عراق یک هدف حیاتی در تل آویو را مورد قرار داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز (جمعه) از حمله موشکی به تل آویو و بئر السبع خبر داد و در بیانیه‌ای گفت که برای اولین بار از خاک عراق تل آویو را هدف قرار داده است.

طبق اطلاعیه مقاومت اسلامی عراق، در این حمله از موشک‌های کروز «الارقب» استفاده شده و مرکز اطلاعاتی «گیلوت» در تل‌آویو که متعلق به موساد است هدف قرار گرفته است.

در بئر السبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی نیز مقر اطلاعاتی «آبراهام» مورد هدف مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • این زن بخاطر نوع لباسش به ۱۱سال زندان محکوم شد
  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • بارش شدید باران در عربستان+فیلم/ هشدار قرمز صادر شد