Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی مؤمنی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همواره در طول تاریخ علمای بسیاری در نجف‌آباد به پا خواستند و شهری است که دوهزار و ۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است‌.

وی افزود: شورای ششم بعد از انتخابات و قبل از رسمیت یافتن جلسات خود را با اقشار مختلف شهرستان آغاز و از نظرات و راهکارها بهره‌مند شده تا از این طریق منشور مدونی برای مدیریت تنظیم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات مردم در اولویت بودجه

رئیس شورای شهر نجف‌آباد با بیان اینکه ۲۰۰ بند از مشکلات تنظیم شده به شورا رسیده و جز اولویت‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: تمام مشکلاتی که مردم درگیر آن بودند احصا شد اما متأسفانه این شهرستان بودجه مطلوبی نداشته است.

وی افزود: برای اولین‌بار در نجف آباد تعداد گزینه‌های بسیاری به شورا معرفی شد که از بین ۴۰ گزینه شهردار انتخاب شد.

مؤمنی با بیان اینکه ۶ روز هفته ملاقات مردمی در نظر گرفته شده، گفت: همچنین اعضای شورای شهر به مساجد می‌روند تا از نزدیک با مشکلات آشنا شوند و پای درد دل مردم بنشینند.

افزایش ۵۵ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱

وی در خصوص میزان بودجه سال گذشته و سال آینده گفت: ۳۸۰ میلیارد تومان بودجه سال گذشته بوده که وصول شده است.

رئیس شورای شهر نجف‌آباد با بیان اینکه ۵۵ درصد بودجه نسبت به گذشته افزایش داشته، تصریح کرد: ۵۹۰ میلیارد تومان میزان بودجه سال ۱۴۰۱ است که اولین ویژگی بودجه شفافیت و تقسیم بندی بودجه برای اتمام پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: آلایندگی در مناطق و نیازهای اساسی مناطق از جمله آسفالت و جدول‌گذاری و معابر نیز در نظر گرفته شده و فروش زمین در بودجه به حداقل رسیده است.

بودجه ناکافی بازسازی بافت فرسوده نجف‌آباد

مؤمنی خاطر نشان کرد: توجه جدی به مسائل فرهنگی و ورزشی در بودجه مشهود است و یکی از مزایای بودجه جدید، حذف بودجه غیر نقدی است که به صورت کاملاً شفاف محقق خواهد شد.

وی در خصوص بافت فرسوده گفت: با توجه به تاریخی بودن نجف‌آباد به ویژه در هسته شهری با بافت گسترده فرسوده‌ای مواجه هستیم و با بودجه مورد نظر مقدور نیست بازسازی شود و باید با مشارکت مردم اقدام به بازسازی کرد.

رئیس شورای شهر نجف‌آباد خاطر نشان کرد: ۳۰ درصد صنایع استان اصفهان و هفت شهرک در نجف آباد مستقر شده‌اند و با توجه به تخریب باغ‌ها با معضل آلودگی هوا روبرو شدیم که البته برای احیای باغ‌ها اقدامی انجام‌گرفته است اما با توجه به حجم بالای صنایع آلایندگی‌های بسیاری در این شهرستان وجود دارد.

تعداد خانوارهای دو شهید و سه شهید نجف‌آباد قابل توجه است

شهردار نجف‌آباد نیز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص شهرستان نجف‌آباد، گفت: نجف‌آباد شهر علم و ایثار و دارای نگاه روشن‌بینانه به مسائل کشور است.

وی ادامه داد: ۱۳ خانواده سه شهیدی و حدود ۲۰۰ خانواده دو شهیدی در این شهرستان حضور دارند و یک شهر عالم پرور است.

عبدالرسول امامی با بیان اینکه اصفهان تنها استانی است که دو لشکر نظامی دارد و یکی از آنها منتسب به نجف‌آباد است، گفت: علاوه بر این ۷۰۰ دانش‌آموز شهید در دیار وجود دارند.

وی ادامه داد: بودجه باید افزایش پیدا کند که افزایش ۵۵ درصدی داشته و ۴۲۰ میلیارد آن سهم عمرانی است و سایر آن صرف هزینه‌های جاری است.

مهم‌ترین پروژه‌های نجف‌آباد

شهردار نجف‌آباد با اشاره به حمل و نقل عمومی گفت: تعداد ۲۲ دستگاه فرسوده بازسازی شده و ۳۷ دستگاه اتوبوس با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی تقاطع غیر همسط شهدای دانشجو که یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است و آزادسازی و حذف معارض، جابجایی و انتقال خطوط برق، بوستان زندگی، احداث مجموعه باغ بهشت با زیربنای دوهزار متر مکعب در باغ بانوان، تکمیل بلوار کشاورز، احداث مجموعه پردیس سینمایی که اولین سینمای شهرستان است، لکه‌گیری و آسفالت را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های نجف‌آباد برشمرد.

در پایان از برند باغ‌شهر صفوی رونمایی شد.

کد خبر 5446841

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه نجف آباد شورای شهر بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور سفر استانی شیوع کرونا جهاد تبیین ایلام عکس استانها مشهد گردشگری خراسان رضوی شورای شهر بودجه سال نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟

در گزارشی جداول بودجه ۱۴۰۳ را مرور شده است.

به گزارش اعتماد، در بخش‌هایی از این گزارش بودجه نهادهای زیر نظر ریاست‌جمهوری مورد واکاوی قرار گرفته است که در ادامه می خوانید.

 

در بخش هزینه‌ها، طبق سنت، نخستین ردیف بودجه مربوط است به نهاد ریاست‌جمهوری؛ مجموعه‌ای که از دفتر رییس‌جمهوری گرفته تا معاونت‌ها ذیل نهاد ریاست‌جمهوری هستند. بودجه نهاد ریاست‌جمهوری طبق جدول شماره ۷ که اعتبارات دستگاه‌ها، مصوب ۱۴۰۲ و پیشنهادی ۱۴۰۳ را قید کرده، برای امسال ۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ در حالی که طبق همین جدول، سال گذشته ۳ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود. به عبارت دیگر رقمی حدود ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان یعنی حدود ۸۶درصد به بودجه ریاست‌جمهوری افزوده شده است.

عمده این افزایش بودجه مربوط می‌شود به «معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری»؛ درحالی که طبق همین جدول ۷، این معاونت سال گذشته ذیل نهاد، بودجه‌ای نداشته است، امسال بودجه‌ای معادل یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این افزایش هنگفت و چشم‌گیر زمانی قابل تامل می‌شود که سال ۱۴۰۳ منتهی می‌شود به بهار ۱۴۰۴ که انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم برگزار می‌شود.

«شورای اطلاع‌رسانی دولت» که قاعدتا ذیل ردیف نهاد ریاست‌جمهوری دخل و خرج خود را دریافت می‌کند، در جدول ۹ که مربوط به ردیف‌های متفرقه (دایمی یا موقت) می‌شوند نیز جای گرفته است؛ رقم پیشنهادی دولت برای بازوی اصلی رسانه‌ای خود، که در ردیف‌های «متفرقه» آمده، ۲۰۰ میلیارد تومان است؛ این درحالی است که شورای اطلاع‌رسانی دولت به عنوان زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری بودجه‌اش از محل بودجه ریاست‌جمهوری پرداخت می‌شود.

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رسیدگی به ۳۴۰۰ پرونده بافت فرسوده در اردبیل
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار