Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@00:14:37 GMT

قیمت میوه دولتی شب عید تغییر می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۲۷۳

قیمت میوه دولتی شب عید تغییر می کند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم؛  سعید پازوکی،  رییس جهاد کشاورزی استان تهران امروز در نشست خبری اظهار داشت: جهاد کشاورزی بر تولید و بازار کالاهای اساسی مرغ، شکر، برنج و گوشت قرمز که تاثیر مستقیمی در معیشت مردم دارد نظارت می کند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف مرغ در تهران برای هر نفر در سال ۳۲ کیلوگرم است افزود: در ۴۶ واحد تولیدی روزانه ۴۰ تن مرغ در استان تهران تولید می‌شود و بخش زیادی از نیاز تهران از استان‌های همجوار نظیر مازنداران، گلستان، قزوین، سمنان و گیلان تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: در استان تهران تعداد زیادی واحد قطعه بندی و توزیع مرغ وجود دارد و برای استان های دیگر نیز این محصول به صورت بسته بندی شده از تهران توزیع می شود. 

وی تصریح کرد: با همکاری استان های همجوار مرغ نیاز شب عید استان تهران نیز تامین می شود و مشکل خاص و حادی وجود ندارد؛ ۱۴ هزار تن مرغ نیز در سردخانه ها وجود دارد که توسط شرکت پشتیبانی امور دام در مواقع مورد نیاز توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ استان تهران ۱۲ کیلوگرم در سال است، تصریح کرد: ۶۴ واحد تولید کننده تخم مرغ در استان تهران وجود دارد که این واحد ها روزانه ۲۶۰ تن تولید می‌کنند اما نیاز استان ۴۸۰ تن است که  مابقی از سایر استان ها تامین می شود.

وی افزود:۶۰۰ تن تخم مرغ آماده نیز برای تنظیم بازار تخم مرغ در نظر گرفته شده است و توزیع خواهد شد. 

پازوکی اظهار داشت: کمبودی در تولید تخم مرغ وجود ندارد و دلایل افزایش آن هنوز مشخص نیست شاید به خاطر سود جودیی ها باشد زیرا تولید به اندازه کافی وجود دارد کما آنکه وارادت نیز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز در استان تهران ۱۲ کیلوگرم در سال است گفت: تعداد واحد های تولید ۳۲۰۰ است که شامل  پروار بندی در زمینه دام و سبک و سنگین می شوند و  ۳۷ هزار تن تولید دارند.

وی گفت: برای تامین و تنظیم بازار گوشت قرمز نیز علاوه بر تولید در استان و استفاده از تولید استان ها دیگر از ذخایر گوشت قرمز سرد وگرم استفاده می شود از طرفی واردات این محصول نیز آغاز شده است و از کشور های مختلف از جمله افغانستان گوشت گرم به کشور وارد می شود.

توزیع برنج های تنظیم بازار بدون محدودیت

پازوکی گفت: واحد های صنفی و فروشگاه های زنجیره ای می تواند برای دریافت برنج هندی و تایلندی دریافت اقدام کنند و هیچ محدودیتی برای عرضه برنج های وارداتی وجود ندارند و به قیمت مصوب تحویل داده می شود.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی در تهران، ۶ هزار و ۶۳۱ برگه تخلف تنظیم  و  به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.تیم مشترکی نیز با حضور با سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده است.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: سهیمه ۲۵۰۰ تن شکر برای بهمن و اسفند ماه سال جاری در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز بیشتر اختصاص می یابد؛ برای مصارف صنف و صنعت نیز مشکل آنها در حال رفع شدن است.

احتمال تغییر قیمت میوه شب عید 

وی گفت: به دلیل عدم هماهنگی ایجاد شده  در سامانه توزیع این محصولات است اختلال موقت ایجاد شده است زیرا با وجود اجرای قانون انتزاع  این سامانه در اختیار وزارت صنعت است که به دنبال آن هستیم که قبل از ماه مبارک رمضان این مشکل رفع شود.

وی در پاسخ به سوال درباره قیمت میوه شب عید گفت: توزیع این محصولات در سامانه های هوشمند کالاهای اساسی آغاز شده است اما با توجه به جلسه ای که امروز برگزار می شود احتمال تغییر قیمت این محصول وجود دارد.

منبع: تسنیم اخبار مرتبط ۱۴:۳۲:۳۳ اضافه شدن برنج طارم به اقلام عرضه اینترنتی ۲۱:۰۳:۵۵ وزیر صمت: اقلام اساسی مردم به صورت نامحدود توزیع می‌شود ۱۰:۴۳:۰۹ واردات ۲۱هزار تن گوشت در انتظار انتقال وجه ۱۱:۲۰:۰۳ امتناع کارخانه ها از عرضه عامل کمبود و گرانی روغن ۱۶:۵۴:۵۳ اولین محموله گوشت قرمز تا اواسط هفته وارد کشور می شود ۱۴:۴۲:۴۳ کالاهای اساسی در مدار گرانی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو استان تهران برنج جهاد کشاورزی شب عید گوشت میوه دولتی استان تهران جهاد کشاورزی گوشت قرمز استان ها تخم مرغ شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدعلی نیک‌بخت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم.

بیشتر بخوانید: قیمت انواع میوه و سبزی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عملکرد بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز کالاهای اساسی در سال گذشته، گفت: سال ۱۴۰۲ بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود. ۱۳ میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیک‌بخت با اشاره به شیوه وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار کالاهای اساسی، گفت: تامین از طریق تولید داخل را دنبال می‌کنیم به همین دلیل سیاست حداکثرسازی و یکنواختی تولید محصولات کشاورزی را دنبال می‌کنیم تا نوسانات کمی و قیمتی به حداقل برسد. همزمانی عید نوروز و ماه رمضان فشار زیادی برای تامین مایحتاج مردم ایجاد کرد، اما با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده با کشاورزان، عرضه محصول به بازار و قیمت‌ها را کنترل کردیم.

وی ادامه داد: وقتی عرضه به اندازه کافی انجام شود قیمت متعادل می‌شود. تک تک محصولات در بخش‌های تولید، عرضه و نظارت را دنبال می‌کنیم. مازاد نیاز کشور را بدون محدودیت صادر می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خرید تضمینی در سال ۱۴۰۳ گفت: پیوند بین صنعت، بازرگان و تجارت با بخش تولید و کشاورزی را طبق تجربه سال گذشته ادامه می‌دهیم. صنایع غذایی به عنوان بخشی از زنجیره که مسوولیت فرآوری محصولات خام مواد کشاورزی را بر عهده دارد، مورد توجه جهاد کشاورزی است. این صنایع به خدمت تولیدکنندگان درآید. به عنوان مثال انواع میوه، سبزی‌جات و سیفی‌جات امکان فرآوری، عرضه به بازار داخل و صادرات را دارد.

نیک‌بخت ادامه داد: به صورت مرتب با صاحبان صنایع کشاورزی جلسه داریم و آنان را تشویق به خرید محصولات مازاد کشاورزان می‌کنیم تا این هدف‌گذاری انجام شود. برای محصولاتی چون برنج، چای و دانه‌های روغنی در تلاشیم دولت خرید تضمینی را انجام ندهد، بلکه بازرگانان وارد کننده یا کارخانجات تولید کننده را وارد به انجام این کار کنیم. به عنوان مثال اعلام کردیم ۷۰ هزار تن دانه روغنی را بازرگانان و وارد کنندگان روغن یا دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری کنند.

وی با اشاره به نوسانات قیمتی بازار میوه، گفت: هیچ کمبودی در هیچ بخش بازار میوه و تره بار وجود ندارد. گرانی‌های جاری ناشی از کمبود کالا نیست، بلکه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌های مسوول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229149 برچسب‌ها میوه و تره بار

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت
  • فروش لاستیک های تاریخ گذشته به جای لاستیک دولتی؟ | واکنش انجمن صنعت تایر را ببینید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • قیمت سیب زمینی در تهران به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسید
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید