Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تبریک میلاد مسعود حضرت بقیه‌الله الاعظم یگانه دادگستر ابدی اظهارداشت: نظام جمهوری اسلامی برای زمینه سازی ظهور و تحقق منویات حضرت بَقیّةاللّه (اروحنا فداه) که همان اجرای قسط و عدل است پایه‌گذاری شده است و ان‌شاء‌الله ما تا آخر در این مسیر مقدس بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه روز سربازان گمنام امام زمان(عج) را به همه غیورمردان حافظ و پاسدار امنیت و آرامش مردم تبریک گفت و از خداوند متعال توفیقات بیشتر آنها را در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و اذناب آنها و مقابله با نفوذی‌ها و کسانی که با سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه زدن به کشور همکاری می‌کنند، خواستار شد.

محسنی اژه‌ای با تبریک ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان با اشاره به ضرورت پیشبرد «جهاد تبیین» برای آگاه سازی نسل جوان از وقایع ادوار مختلف انقلاب جهت پیشگیری از تحریف دشمنان، تاکید کرد: مناصب مدیریتی کشور باید به دست جوانانی سپرده شود که دارای روحیه انقلابی و جهادی و سرشار از انگیزه وخلاقیت هستند.

رئیس عدلیه با اشاره به در پیش بودن دهه تکریم مساجد و حلول ماه مبارک رمضان، مساجد را از پایگاه‌ها و سنگرهای اصلی توسعه و ترویج فرهنگ متعالی دینی و اسلامی در زمینه‌های مختلف از جهاد نظامی تا جنگ نرم دانست و به همه مسئولان قضایی دستور داد که از فرصت ماه مبارک رمضان برای حضور مستمر و مداوم در مساجد جهت انجام ملاقات‌های بدون واسطه با مردم و گره‌گشایی از امورات و مسائل قضایی آنها در حیطه اختیارات قانونی، استفاده حداکثری کنند.

رئیس عدلیه تاکیدکرد: حضور مقامات قضایی در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم و شنیدن مشکلات آنها همچنین پیگیری مسائل مطرح شده تبدیل به رویه شود و بعد از ماه مبارک رمضان هم ادامه داشته باشد.

واحدها و مراکز قضایی در استقرار و نحوه عمل بخش‌های کشیک نهایت دقت عمل را داشته باشند تا در پیشبرد کار و امور مردم و ضابطین در ایام تعطیلات وقفه‌ای ایجاد نشود

«توسعه و بسط فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین» و همچنین «ترویج و آموزش موضوعات ناظر بر پیشگیری از وقوع جرم» دو مقوله مبتنی بر مسئولیت‌های دستگاه قضایی است که بنا بر تاکید حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه باید در راستای پیشبرد آنها از سنگر و پایگاه مقدس مسجد در جهت تعالی جامعه بهره گرفت.

رئیس عدلیه همچنین از اقدامات «علی‌اصغر رفاهی» مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه و همه مسئولان قضایی که به صورت متناوب و مستمر در این مرکز برای دیدارهای بدون واسطه با مردم و رفع مشکلات قضایی آنها در حیطه اختیارات قانونی، حاضر می‌شوند، تقدیر به عمل آورد.

رئیس قوه قضاییه با تقدیر از عملکرد رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و دادستان مرکز این استان همچنین رئیس کل پیشین دادگستری این استان و مسئولان سازمان اموال تملیکی و گمرک کشور برای ساماندهی وضعیت انبارهای بنادر هرمزگان و انبارهای سازمان اموال تملیکی، گفت: در فاصله سفر من در اواسط اسفند جاری به استان هرمزگان تاکنون، اقدامات مطلوب و ثمربخشی در راستای ساماندهی انبارهای بنادر هرمزگان و انبارهای سازمان اموال تملیکی صورت گرفته است و فروش سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان صرفا در اسفند جاری با کل فروش در سال ۹۹ برابری می‌کند که از این حیث باید از همه دست‌اندرکاران امر تقدیر به عمل آورد.

رئیس دستگاه قضا البته بر کماکان باقی‌ماندن برخی مسائل و مشکلات در امر ساماندهی وضعیت انبارهای بنادر، گمرک و انبارهای سازمان اموال تملیکی تصریح کرد و در همین زمینه به پیدا شدن ۱۵۰ کانتینر بی‌هویت در یکی از انبارهای استان هرمزگان هنگام فرایند انضباط بخشی اشاره کرد؛ کانتینرهایی که بنا به گفته رئیس عدلیه در بعضی از آنها مقداری وسایل و لوازم خانگی بود و مابقی را شن و ماسه تشکیل می‌داد.

دادستان‌ها و مسئولان قضایی چنانچه حضور متهم یا محکومی در جامعه واجد آسیب نیست در تبدیل قرار او به گونه‌ای که به بازداشتش منتهی نشود و صدور مرخصی برای وی نهایت مساعدت و ارفاق را لحاظ کنند

محسنی اژه‌ای بر همین اساس ضمن توصیه به مسئولان دولتی از جمله «وزیر اقتصاد» و «متولیان گمرکات» و «اموال تملیکی» مبنی بر ساماندهی هرچه سریعتر و دقیق‌تر انبارهای بنادر و گمرکات و سازمان اموال تملیکی که از بسترهای فسادزا و تضییع بیت‌المال هستند به تمامی رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها به ویژه مقامات قضایی استان‌ها و شهرهای بندری دستور داد که چنانچه مشکلات و بسترهای فسادزای بنادر و گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استمرار یافت - به گونه‌ای که همچون مورد اشاره شده، ۱۵۰ کانتینر بی‌هویت یافت شد - این قبیل موارد را در زمره «تقصیر» و نه «قصور» قلمداد کنند و مسئولان ذیربط را «مقصر» بدانند و برخوردهای قانونی مقتضی را به عمل آورند.   

رئیس قوه قضاییه با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و بهار طبیعت ضمن نادرست و مغایر با عقل دانستن برخی تفریحات مخصوص هفته پایانی سال که منجر به تحمیل خسارات جانی و مادی به برخی از شهروندان می‌شود، با تاکید بر اینکه باید برای تحکیم امنیت مردم و جامعه در این ایام اقدامات و تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد، خطاب به دادستان‌ها و مسئولان قضایی  سراسر کشور دستورات مشخصی از جمله «کمک و مساعدت بیشتر به نیروی انتظامی و ضابطان برای تقویت امنیت و آرامش مردم و جامعه» و «اجتناب از صدور مرخصی برای محکومان و زندانیانی که حضورشان در جامعه مضر و آسیب زا است» را صادر کرد.

رئیس دستگاه قضا از سویی دیگر به دادستان‌ها و مسئولان قضایی سراسر کشور دستور داد که چنانچه حضور متهم یا محکومی در جامعه واجد ضرر و آسیب نیست در «تبدیل قرار آن متهم به گونه‌ای که به بازداشت او منتهی نشود» و «صدور مرخصی برای آن محکوم» نهایت مساعدت و ارفاق را لحاظ کنند.

رئیس عدلیه همچنین با توجه به در پیش بودن تعطیلات به همه واحدها و مراکز قضایی دستور داد که در «استقرار و نحوه عمل بخش‌های کشیک» نهایت دقت عمل را داشته باشند تا در پیشبرد کار و امور مردم و ضابطین در ایام تعطیلات وقفه‌ای ایجاد نشود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به بخشنامه اخیر «دیوان عدالت اداری» که اصلاح شد و «اکنون مانند گذشته ثبت دادخواست از راههای متفاوت امکانپذیر است و انحصار در این زمینه وجود ندارد»، به همه رؤسای سازمان‌ها، مراکز و معاونت‌های ستادی قوه قضاییه دستور داد که در صدور بخشنامه و دستورالعمل‌هایی که با حقوق مردم مرتبط است، هماهنگی‌های لازم را با حوزه ریاست قوه قضاییه به عمل آورند و در این زمینه جهت اقناع و اطلاع رسانی به هنگام و مناصب افکار عمومی هم اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به بخشنامه اصلاح شده دیوان عدالت اداری ناظر بر چگونگی ثبت دادخواست بدوی و ابطالی در دیوان از ناحیه مردم، گفت: ما در دستگاه قضایی موظفیم در ارائه اینگونه خدمات به مردم از تحمیل دردسر برای آنها اجتناب کنیم و این خدمات را حتی‌الامکان رایگان و یا با کمترین هزینه قانونی ارائه دهیم.

رئیس عدلیه با قدردانی ویژه از همه مسئولان و کارکنان دستگاه قضایی در بخش‌های مختلف که در سال ۱۴۰۰ علی‌رغم وجود برخی تضییقات، مجدانه و مخلصانه در راستای خدمت به مردم گام برداشتند، بار دیگر به همه مسئولان قضایی تذکر داد که در برنامه‌های مختلفی که برای تکریم کارکنان و خانواده‌های آنها و یا به مناسبت‌های دیگر ترتیب می‌دهند از هرگونه خرج و هزینه اضافی به جد بپرهیزند.

برچسب‌ها غلامحسین محسنی اژه‌ای گمرک جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامحسین محسنی اژه ای گمرک جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای گمرک جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه سازمان اموال تملیکی رئیس قوه قضاییه انبارهای بنادر استان هرمزگان مسئولان قضایی قوه قضاییه محسنی اژه ای همه مسئولان دادستان ها رئیس عدلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مس پرس، دکتر حسین مدرس خیابانی در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و معاونان موسسه صندوق بازنشستگی مس اظهار کرد: موضوع مولد سازی اموال و دارایی‌های صندوق با تشکیل بانک اطلاعاتی و پیگیری موضوعات آن‌ها منجر به سودآوری و اطمینان از تحقق اهداف و برنامه‌ها در آینده خواهد شد.
وی بر ضرورت استقرار حاکمیت شرکتی و ایجاد انسجام و یکپارچگی در سیاست‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی و سیاست‌های کلان شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد و ادامه داد: ساماندهی امور شرکت‌های تابعه می‌تواند به افزایش سودآوری و ارزش آفرینی آن‌ها از طریق ارتقای کارایی عملیاتی، کاهش هزینه‌ها، بهبود مدیریت ریسک و استفاده از فرصت‌های جدید برای رشد منجر شود.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اهمیت سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه صندوق، بر لزوم رعایت الزامات کمیسیون معاملات، تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط و نظام‌مند شدن فرآیندهای این شرکت‌ها در چارچوب بودجه ابلاغی به عنوان راهکارهایی برای دستیابی به این هدف تاکید کرد.
وی بیان کرد: باید به طور مستمر عملکرد شرکت‌های تابعه را رصد و ارزیابی کرد و در صورت نیاز، در برنامه‌ها و فرآیندها تجدید نظر شود.

دیگر خبرها

  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی