Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:35:54 GMT

سیر نزولی پیک ششم کرونا در قزوین شروع شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۳۳۱

سیر نزولی پیک ششم کرونا در قزوین شروع شده است

به گزارش خبرنگار مهر عبدالله دیدبان در نشست استانی ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که ظهر دوشنبه در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: وضعیت واگیر و ابتلاء به کرونا در استان قزوین و کشور رو به کاهش است و در حال عبور کامل از موج ششم بیماری هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین توضیح داد: هم اکنون ۱۵۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ مورد بستری جدید و ۲۲ مورد ابتلای جدید به ما گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بدحال بستری در ای سی یو ۱۹ بیمار است و تعداد سه فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به ثبت رسیده است و خوشبختانه در هفته دوم اسفند ما با کاهش معنا دار تعداد فوتی‌ها در استان رو به رو بوده ایم.

این مسئول به آمار استقبال از واکسیناسیون سراسری در استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان قزوین دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، این آمار در دز دوم بیش از ۸۸ درصد و در دوز سوم نیز ۴۰ درصد را گذرانده است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۶۱ نفر در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که از این تعداد ۸۹ نفز هیچ گونه واکسنی دریافت نکرده اند.

دید بان با اشاره به رنگ‌بندی شهرستان‌های استان قزوین با وضعیت کرونا عنوان کرد: هم اکنون آوج در وضعیت زرد قرار دارد و سایر شهرستان‌ها در رنگ‌بندی نارنجی کرونایی قرار گرفته اند.

این مسئول توضیح داد: رشد تعداد بیماران بستری در هفته‌های گذشته کاهش یافته؛ کاهش بستری و فوتی‌ها را در هفته جاری شاهد بودیم و روند بستری در هفته جاری نسبت به دو هفته اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: فوتی مثبت در اسفندماه سال جاری نسبت به بهمن افزایش یافته است و بیشتر موارد فوتی مربوط به افراد ۸۰ سال به بالا بوده است.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان قزوین گفت: در شهرستان قزوین تعداد فوتی و بستری نسبت به هفته گذشته به میزان ۵۰ درصد کاهش داشته است، در تاکستان نیز تعداد فوتی و بستری کم شده کاهش و در شهرستان البرز میزان بستری کاهش اما فوتی کاهش نیافته است. در بویین زهرا تعداد بستری کاهش چشمگیری نسبت به هفته گذشته داشته است و در شهرستان آبیک علاوه بر کاهش ابتلاء کاهش در هفته سوم اسفندماه فوتی نداشتیم.

این مسئول در خاتمه با اشاره به این موضوع که بخش شال کمترین میزان استقبال به واکسن در استان قزوین را داشته است خاطرنشان کرد: واکسیناسون تنها راه قطعی مبارزه ما با کرونا است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن واکسن همگانی را به اتمام برسانیم.

کد خبر 5446868

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالله دیدبان دانشگاه علوم پزشکی قزوین امیکرون شیوع کرونا بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور سفر استانی شیوع کرونا ایلام گرد و غبار جهاد تبیین عکس استانها مشهد خراسان رضوی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • یک فوتی دیگر در پی حادثه تصادف نوجوانان بسکتبالیست قزوینی
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود