Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:10:00 GMT

محوطه‌سازی باغ تاریخی «گلستان»

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۳۳۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 29 MB

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قبل از این دو سال، نه کف سازی در این باغ تاریخی انجام شده بود و نه ساختمان باشگاه افسران، حوض و… مرمت شده بود که امروز این امر کامل شده است.

وی با اشاره به ابراز رضایت رئیس سازمان بازرسی استان از اقدامات صورت گرفته در باغ «گلستان» خرم آباد گفت: طی این دو سال کف سازی کامل محوطه باغ، ایجاد بازارچه صنایع دستی دائمی با مصالح و غرفه‌های سنتی، ایجاد ۱۴ کانال زهکشی آب‌های سطحی، ایجاد فضای سبز، درختکاری، ایجاد گیت ورودی قلعه «فلک الافلاک» و… از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: امیدواریم بتوانیم مانند سابق در مجموعه‌های تاریخی و به ویژه قلعه «فلک الافلاک» شاهد توسعه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای گردشگران و ارائه خدمات مطلوب به این عزیزان باشیم.

کد خبر 5446835

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی لرستان قلعه فلک الافلاک امین قاسمی نوروز گردشگری بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور سفر استانی شیوع کرونا ایلام گرد و غبار جهاد تبیین عکس استانها مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 6090588 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی