Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:02:09 GMT

چهار ساختمان تاریخی در محوطه باغ گلستان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۳۹۴

چهار ساختمان تاریخی در محوطه باغ گلستان وجود دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: چهار ساختمان تاریخی در محوطه باغ گلستان وجود دارد.

سیدامین قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چهار ساختمان تاریخی در محوطه‌ای که در اختیار میراث فرهنگی بوده در باغ گلستان وجود دارد یکی از این ساختمان‌ها پاسدارخانه قدیم رضاشاهی بوده که الان در اختیار فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ساختمان دیگر، ساختمان اتکای قدیم بوده که سال‌ها در اختیار بانک حکمت قرار داشت که آماده‌سازی شده که در این هفته برای ورودی قلعه و گیت الکترونیک افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: ساختمان سوم که در دست مرمت داریم و مرمت سازه‌ای آن انجام شده، باشگاه افسران است که تاسیسات الکتریکال و طرح محتوایی آن آماده شود به زودی تبدیل به موزه سکه و مفرغ خواهد شد.

قاسمی عنوان کرد: ساختمان چهارم سربازخانه است که بخش عمده‌ای از مرمت آن شامل سقف و درب و پنجره‌ها به طور کامل عوض شده است و در حال انجام بازسازی‌های داخلی آنها هستیم.

وی افزود: مخزن گنجینه بخشی از اشیاء تاریخی که قرار بود به این ساختمان سربازخانه انتقال داده شود آماده شده است و به محض اتمام مرمت، کار محتوایی برای موزه مردم‌شناسی انجام خواهد شد و در تلاشیم که موزه‌های موجود در قلعه را که بخشی از آن باستان‌شناسی و مردم‌شناسی است به ساختمان سربازخانه انتقال داده شود تا سازه قلعه موزه معماری باشد که بار و هجمه حضور گردشگر تا حدودی کنترل و کاهش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان بیان کرد: حداقل یک بازه زمانی یک‌ساله طول می‌کشد که بخواهیم موزه سکه و مفرغ را ایجاد کنیم.

قاسمی گفت: در موزه مردم‌شناسی، موزه فرهنگ عاشورایی که به رسوم مردم این دیار در عزادارای امام حسین (ع) می‌پردازد ایجاد خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی موزه مردم شناسی حسین باغ گلستان میراث فرهنگی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.
 
 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن‌ها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز