Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@12:28:17 GMT

پشت پلک صبح؛ برنامه‌ای برای شب زنده‌داران

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۴۰۲

پشت پلک صبح؛ برنامه‌ای برای شب زنده‌داران

به گزارش جام جم، در این برنامه تلاش شده مطالب مفید مورد نظر گروهی از مخاطبان که در شیفت شب مشاغل مختلف مشغول فعالیت هستند ارائه شده و صحبت‌ها و پیام‌های شب زنده‌داران شنیده شود. برنامه پشت پلک صبح در کنار آیتم‌های مختلف، تلاش می‌کند با نگاهی جامعه‌شناسانه و از بعد روانشناختی، مسائل مربوط به شهر و آدم‌هایش را ارزیابی کند و پای درددل و حرف‌های کسانی بنشیند که تا پاسی از شب شنونده رادیو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اطلاع از این برنامه و جزئیات آن با دو تهیه‌کننده این برنامه به گفت‌وگو نشستیم. آنچه در ادامه می‌آید جزئیاتی از برنامه پشت پلک صبح است.

حسین فنایی، تهیه‌کننده و سردبیر برنامه پشت پلک صبح درباره این برنامه به جام‌جم اظهار می‌کند: پشت پلک صبح از ۳۰ دقیقه بامداد تا ۲ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود و رویکردش بیشتر درباره شبکارها و شب زنده‌داران است و متناسب با ایام سال یا موضوعات روز در برنامه پرداخته می‌شود. تغذیه، روان‌شناسی و موضوعات اجتماعی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه می‌دهد: بسیاری از هموطنان ارتباط خوبی با ما دارند و برنامه پشت پلک صبح را می‌شنوند. تلاش ما این است که در کنار عزیزانی باشیم که به اجبار بیدار هستند و برنامه بهانه‌ای برای بیدار ماندن مردم نشود و به آنان به دلیل بی‌خوابی آسیب برسد.

این تهیه‌کننده یادآور می‌شود: از عزیزان در برنامه دعوت کردیم شب‌ها به موقع بخوابند و سعی کنند دچار آسیب‌های بی‌خوابی و نخوابیدن در شب نشوند. عده‌ای از عزیزان مجبورند به دلیل مشاغل خود تا صبح بیدار باشند و در کنار این عزیزان هستیم.

فنایی توضیح می‌دهد: بازخوردهای مختلفی از مخاطبان داریم. شنوندگان در قالب پیامک یا تماس با ما در ارتباط هستند و اظهار لطف می‌کنند. همچنین درباره موضوع برنامه با ما حرف می‌زنند و ما نیز نظرات مخاطبان را تا حدی که می‌شود پخش می‌کنیم.

وی تاکید می‌کند: شنوندگان عزیز ولی‌نعمتان ما هستند که لطف می‌کنند و برنامه ما را می‌شنوند. من دو شب در خدمت عزیزان هستم. خانم هادی‌پور و فرهمندی نویسندگان برنامه هستند و مطالب مختلفی را درباره برنامه می‌نویسند و متناسب با شرایط موضوعاتی نوشته می‌شود.

این تهیه‌کننده رادیو درباره پشت پلک صبح می‌افزاید: در هر برنامه از سه کارشناس عزیز در مورد موضوع برنامه استفاده می‌کنیم. آقایان دکتر بابامرادی، ابراهیم مقدم و حجت‌الاسلام آقابابا و خانم دکتر اسماعیل‌زاده کارشناسان ما هستند. سارا اکبری و محمد محمدی نیز به عنوان گزارشگران ما از هموطنان درباره موضوع برنامه اظهار نظر می‌گیرند.

دانستنی‌های تغذیه
فنایی می‌گوید: بخشی با عنوان دلایل تغذیه‌ای داریم که دکتر کوهدانی درباره این مساله اظهار نظر می‌کند و دانستنی‌های تغذیه را داریم که دکتر منصور رضایی در این باره صحبت می‌کند. وی ادامه می‌دهد: بخشی به عنوان دانستنی‌های سلامت و انتظار یار داریم که درباره حضرت مهدی (عج) مطالبی بیان می‌شود. همچنین چند دقیقه چند پیام را داریم که درباره مسائل مختلف، چند پیام را پخش می‌کنیم.

تهیه‌کننده پشت پلک صبح تصریح می‌کند: همچنین تلفن‌ها و پیامک‌های عزیزان در بخشی ثابت پخش می‌شود. در دو برنامه که خدمت شنوندگان هستم سعی می‌کنیم ترانه‌ها را بر اساس سلیقه مخاطبان انتخاب کنیم و عزیزان درخواست‌کننده نظرشان در برنامه جلب شود.

فنایی ادامه می‌دهد: امیدوارم شنوندگان از ما راضی باشند. بامداد دوشنبه رضا شجاعی و بامداد جمعه علی‌ا... دانه گوینده ما هستند. فرزاد محمدی هر دو شب هماهنگی می‌کند. وی می‌گوید: صدابردار بامداد جمعه محسن ثقفی و بامداد جمعه حجت حسینی است. ارتباطات فرزاد محمدی در بامداد جمعه، مهدی پیمانی نیز دوشنبه این مسوولیت را برعهده دارد.

سرگرمی شبانه

موسی نظری یکی دیگر از تهیه‌کنندگان پشت پلک صبح نیز می‌گوید: بامداد پنجشنبه با برنامه پشت پلک صبح که از رادیو سلامت پخش می‌شود، مهمان خانه‌های مخاطبان رادیو می‌شویم. گوینده ما در این برنامه محمد مطلب است و نویسنده سارا هادی پور.

وی ادامه می‌دهد: این برنامه با موضوع سرگرمی و شبانه به شب‌بیداران و به خصوص شبکاران می‌پردازد تا از این برنامه اطلاعات خوبی دریافت کنند.

این تهیه‌کننده رادیویی می‌افزاید: دکتر یزدی از جامعه‌شناسان خوب کشور از جمله کارشناسانی است که در برنامه حضور دارد و موضوعات ما را بررسی و تحلیل می‌کند. دکتر حسین ابراهیم مقدم نیز از روان‌شناسان هستند که موضوعات ما را از این نگاه مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

نظری تاکید می‌کند: در بخش جمع‌بندی دکتر مینا پورفرخ به عنوان مشاور، برنامه را جمع‌بندی می‌کند.

وی درباره دیگر بخش‌های پشت پلک صبح یادآور می‌شود: در این برنامه بخشی با عنوان لذت خواندن داریم که به معرفی کتاب‌های مختلف می‌پردازد. انسیه چراغعلی این آیتم را مدیریت می‌کند. این تهیه‌کننده رادیو توضیح می‌دهد: با توجه به این ‌که بامداد پنجشنبه به تعطیلات آخر هفته نزدیک هستیم معمولا خانم چراغعلی سراغ کتاب‌هایی می‌رود که محتوای غنی داشته و سرگرم‌کننده نیز باشد. در این بخش با قسمتی از هر کتاب که معرفی می‌شود آشنا می‌شویم و از نویسنده اثر می‌گوییم.

سرگرمی‌های هوشمندانه 

این هیه‌کننده می‌گوید: آیتم سرگرمی‌های هوشمند داریم که آقای شاه‌طاهری کارشناس هوش مصنوعی در این بخش بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی را معرفی می‌کند. با توجه به زمان برنامه، آیتم‌های ما نگاه سرگرم‌کننده دارد ازاین رو بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی را معرفی و تحلیل می‌کنیم. در این بخش از کاربران این بازی‌ها نیز دعوت می‌کنیم. وی ادامه می‌دهد: در بخش دیگری از برنامه سارا اکبری از شیفت‌های شب بیمارستان‌ها گزارش گرفته و کادر درمان حاضر در شیفت شب در این بخش مورد توجه برنامه قرار می‌گیرد و با این گروه گفت‌وگو شده و شرح فعالیت آنان را می‌شنویم. این تهیه‌کننده رادیو عنوان می‌کند: بخش دیگری نیز با نام آوای سینما داریم. محمدعلی شهیدی در این بخش یکی از فیلم‌های سینمایی را معرفی می‌کند تا در روزهای آخر هفته مخاطبان بتوانند به تماشای این آثار بنشینند. شهیدی برداشت خود را از این فیلم می‌گوید تا مخاطبان بهتر بتوانند فیلم‌ها را تماشا کنند.

به گفته موسی نظری، داستانک و شعر نیز داریم و دوستان برای برنامه داستان می‌فرستند و مجری برای مخاطبان شعر می‌خواند.

فاطمه عودباشی/رسانه روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رادیو سلامت موسی نظری داود فنایی تهیه کننده رادیو ادامه می دهد بامداد جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گواردیولا: زجر کشیدیم تا فارست را بردیم

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی امشب در بازی هفته سی و پنجم لیگ برتر انگلیس به مصاف ناتینگهام فارست رفت و با نتیجه 2-0 برنده شد.

سیتی در این بازی که با مصدومیت ادرسون از ناحیه شانه همراه شد، رقابت نزدیکی با تیم میزبان داشت اما با گل‌های یوشکو گواردیول و ارلینگ هالند در نهایت سه امتیاز را کسب کرد.

این برد برای سیتی ارزش زیادی داشت. آن‌ها اکنون با یک بازی کمتر نسبت به آرسنال صدرنشین، تنها یک امتیاز با تیم تحت هدایت میکل آرتتا فاصله دارند.

گواردیولا خوشحال است که تیمش‌ در چنین بازی دشواری موفق شد با برد از زمین خارج شود و همچنان در کورس قهرمانی لیگ برتر باقی بماند.

پپ گواردیولا پس از بازی گفت:"بازی دشواری بود. آن‌ها با بازیکنان سریع و با کیفیت زیادی پرس می‌کردند. گل را زمانی که یک بازیکن کمتر داشتند زدیم. موقعیت‌های خیلی زیادی خراب کردند. یک پیروزی بزرگ بود، ما بازی های زیادی را پشت سر گذاشتیم. اکنون یک هفته طولانی برای ریکاوری داریم."

زمین بازی؟

در نهایت ما سود بردیم، چون آن‌ها موقعیت‌های زیادی داشتند، و اگر زمین بهتر بود، با بازیکنان سریع، مطمئنا شرایط برای آن‌ها بهتر بود.

شرایط بازی با تیم‌هایی که در نزدیکی قعر جدول هستند؟

سخت است. حریفان سرسخت و بسیار تهاجمی هستند و بعضی از آن‌ها، برای یک چیز باورنکردنی، یعنی ماندگاری در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند. این بازی‌ها خیلی سخت است. ما امشب خیلی زجر کشیدیم. واقعاً بازی سختی بود، اما در پایان توانستیم زنده بمانیم و برنده از زمین خارج شویم.

تغییرات تیم قبل از شروع نیمه دوم؟

ما پاس‌های بیشتری می‌خواستیم. وقتی توپ را نداریم نمی‌توانیم زنده بمانیم اما برای به دست آوردن آن مبارزه می‌کنیم. متئو کواچیچ برای آن پاس‌های اضافی کمک زیادی به تیم کرد. گاهی اوقات که بازی‌ها مثل امروز خیلی سخت است، شما فقط می‌توانید با در اختیار داشتن توپ زنده بمانید.

وضعیت ادرسون؟

وضعیت او بعد از مصدومیت خوب به نظر نمی‌رسد.

دیگر خبرها

  • سوسک سر خرطومی؛ جواهری زنده در طبیعت! (عکس)
  • (تصاویر) بارندگی‌های افغانستان دشت خشکیده سیستان را زنده کرد
  • تصاویر دیده نشده از زنده یاد علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • پخش زنده| جشنواره ملی امتنان از کارگران با حضور رئیس‌جمهور
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • گواردیولا: زجر کشیدیم تا فارست را بردیم
  • گزارش‌زنده؛ ایران ۲ - تایلند ۰
  • پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی