Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@19:31:39 GMT

روسیه دسترسی به اینستاگرام را مسدود کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۴۳۶

مقامات روسی، «متا» که شرکت مادر فیسبوک است را یک "سازمان افراطی" خواندند و پس از اینکه این شبکه اجتماعی به همراه اینستاگرام اجازه "نفرت پراکنی" علیه سربازان روسی را صادر کردند، روسیه دسترسی کاربران را به اینستاگرام مسدود کرد.   به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ان‌پی‌آر، دفتر دادستان کل روسیه، «متا» که شرکت مادر فیسبوک است را یک "سازمان افراطی" خواند و حالا دادستان‌ها در روسیه اینستاگرام را به جرم "ترویج شورش و انتشار خشونت" مسدود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خدمات فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه اعلام کرد که دسترسی به اینستاگرام از روز دوشنبه در این کشور مسدود خواهد شد.   به گفته این دستگاه اجرایی، پیام‌هایی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، "حرکات خشونت آمیزی" را علیه روسیه ترویج و تبلیغ می‌کنند.   پنج‌شنبه گذشته رویترز گزارش داد که متا موقتا موارد استثنایی در قوانین مرتبط با نفرت‌پراکنی ایجاد کرده و به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام اجازه می‌دهد خواستار "مرگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه" و همچنین "خشونت علیه سربازان روسی" شوند.   براساس ایمیل دریافت شده از رویترز، این سیاست موقت در کشورهای ارمنستان، آذربایجان، استونی، گرجستان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، اسلواکی و اوکراین قابل اجرا است.   همچنین، منع کامل خدمات متا بدین معناست که روس‌ها دیگر به اینستاگرام و واتس‌آپ هم دسترسی ندارند. شرکت متا هنوز به بیانیه دفتر دادستانی کل روسیه واکنشی نشان نداده است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد

ارگ طالبان از دیدار مولوی عبدالکبیر با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفت رابطه این گروه با مسکو به نفع هر دو جانب است و سبب ثبات و پیشرفت در منطقه می‌شود.

وی مناسبات میان طالبان و مسکو را «مهم و دوستانه» خوانده و از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، طالبان به نقل از ژیرنوف نیز نوشته‌اند که وی خواستار گسترش مناسبات میان این گروه و مسکو است.

پیش از این، میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به رسمیت شاختن طالبان به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • تلاش برای رفع آبگرفتگی ها در خوزستان / سامانه بارشی دیگر در راه است
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها