Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار پیامی اعدام ۸۱ نفر از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی در عربستان را محکوم کرد. خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار پیامی اعدام ۸۱ نفر از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی در عربستان را محکوم کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
خبر ناگوار قتل ده‌ها تن از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی در کشور سعودی با اتهامات واهی را با اندوه و تألم فراوان دریافت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  متاسفانه منطق سرسپردگان بریده ازمردم و متکی به سرنیزه و قدرت‌های خارجی از درک درست واقعیات و افکار عمومی داخلی و خارجی عاجز است. این اقدامات غیر انسانی نه تنها نمی‌تواند مطالبات مردم را به فراموشی سپارد بلکه تشدید نارضایتی‌ها را به همراه خواهد داشت.   مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکومیت این اقدام شنیع، کشتار و اعدام مردم و شخصیت‌های فرهنگی و علمی و جوانان مسلمان بدون رسیدگی عادلانه، را نشانه نقض حقوق انسانی مسلم می‌داند که باعث تشدید شکاف‌های اجتماعی و مذهبی در آن کشور خواهد بود.   لازم می‌دانیم از مجامع بین المللی و حقوق بشری درخواست نماییم که به مسئولیت خویش در برابر این جنایت عمل کنند. افکار عمومی جهان در انتظار مواجهه اصولی با معیار‌های مشترک و به دور از گرایش‌های سیاسی و نژادی آزادگان جهان است و هر گونه برخورد کشور‌های غربی و استکباری با معیار‌های دوگانه را نسبت به رفتار‌های خشونت بار مشابه محکوم می‌کند. بی شک این معیار‌های دوگانه روزی گریبان مستکبران را در شرائطی خواهد گرفت که راه گریزی برای آنان برجای نخواهد گذاشت   ما این واقعه مؤلمه و شهادت فرزندان مسلمان را به خانواده‌های داغدار و به امت واحده اسلامی و علمای جهان اسلام تسلیت می‌گوییم و از خداوند سبحان برای ایشان اجر و صبر مسئلت داریم.     انتهای پیام/ برچسب ها: مجمع جهانی تقریب مذاهب عربستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب عربستان مجمع جهانی تقریب مذاهب شخصیت های فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان