Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@03:49:19 GMT

همایش ملی تجلیل از مفاخر هرماه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۷۵۸

همایش ملی تجلیل از مفاخر هرماه برگزار می‌شود

حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی یکی از سازمان‌های مرتبط با وزارت ارشاد است گفت: هر ماه یک همایش ملی برای مفاخر برجسته کشور برگزار می‌کنیم و همزمان با آن در همان روز کتاب مرتبط با آن شخصیت نیز منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران با بیان اینکه یکی از وظایف این انجمن، بزرگداشت برای مفاخر برجسته ایران اعم از مفاخر قرون گذشته و معاصر است اظهارداشت: در طی سال، روزهایی را که منتسب به بزرگانی مانند فردوسی، شیخ‌اشراق، حافظ و حتی نظامی است، با برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌های مختلف گرامی می‌داریم، همچنین برای مفاخر معاصر نیز برنامه‌های گرامیداشت برگزار می‌کنیم که از جمله آن‌ها بزرگداشت استاد فرشچیان حدود یک ماه قبل و ملاهادی سبزواری طی دو هفته قبل بود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر برنامه‌های سال آینده این انجمن بیان داشت: این انجمن هرساله در اسفندماه برنامه‌های سال آتی خود را مشخص و برنامه‌ریزی می‌کند که برای سال ۱۴۰۱ نیز قرار است، ۱۲ نفر از مفاخر ملی کشور را به صورت ماهانه در قلمرو تکریم قرار دهیم و در کنار آن برای روزهای ملی که به نام مفاخر نامگذاری شده نیز برنامه‌های خوبی در نظر داریم.

بلخاری در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های در دست اقدام این انجمن، چاپ آثار برجسته قدیمی است که تاکنون در ایران به چاپ نرسیده و جزو میراث مکتوب ملی محسوب می‌شود عنوان کرد: در این راستا نشریات تخصصی را که در این قلمرو هستند، نیز در خدمت نشر آثار مفاخر کشور قرار داده‌ایم که در جای خود اقدام مؤثر و ارزشمندی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران

به‌گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم وفناوری آنا، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

 ریشه در کوهستان / آرمان قلی‌پور از شهرکرد

 بیمارستان درختان / شروین وحدت از تهران

باغ / فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

 صنوبر / رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

 روزی که محیط‌بان گریست / هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود