Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:13:21 GMT

آزادی ۱۸ زندانی توسط اعضای اتاق بازرگانی فارس 

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۸۸۶۸

آزادی ۱۸ زندانی توسط اعضای اتاق بازرگانی فارس 

ایسنا/فارس رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: در یک ماه گذشته و پس از بازدید مسئولان و خیران استان از زندان شهرستان شیراز، این اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی اقدام به آزادی ۱۸ زندانی جرائم مالی و غیر عمد زن و مردم کرد.

جمال رازقی دوشنبه ۲۳ اسفند در جلسه کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس که با حضور دادستان مرکز فارس و اعضای انجمن حمایت از زندانیان استان در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: از این تعداد زندانی ۱۴ نفر مرد و ۴ نفر زن هستند که در آستانه نوروز به کانون گرم خانواده بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در طول سال‌های مختلف همیشه حرکت‌های خیران و نیک اندیشان عضو اتاق بازرگانی فارس مایه مباهات و افتخار بوده است، افزود: مفتخریم که بخش خصوصی استان در دوران های مختلف به وظیفه و رسالت اجتماعی خود پایبند بوده و به خوبی آن را انجام داده است.

رازقی با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیسیون حمایت قضایی اتاق بازرگانی فارس، اظهار کرد: حمایت دادگستری استان فارس از بخش اقتصاد و تولید در استان بی نظیر است و در ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس کارهای بزرگی برای رونق تولید و رفع گرفتاری واحدهای تولیدی استان انجام شده است که عملکرد این ستاد قابل افتخار است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: به واسطه همراهی‌های عملی قوه قضاییه در استان با بخش خصوصی، این اتاق رتبه اول حل مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در کشور را کسب کرده‌ایم و همین موضوع موجب ایجاد انگیزه و روحیه برای ادامه فعالیت فعالان این عرصه شده است.

رازقی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی برای رونق کسب و کار در استان در کنار بخش دولتی است، ادامه داد: رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان حاصل تلاش همه بخش‌های دولتی و فعالان بخش خصوصی است که همواره این مهم را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

او همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه اتاق ایران با سازمان زندان‌های کشور عنوان کرد: در این تفاهم نامه تلاش شده تمام ابعاد اشتغال پایدار و مولد زندانیان و خانواده‌های آنان دیده شود که امضای هر چه زودتر و عملیاتی شدن آن در کل کشور می تواند نتایج خوب و امیدوارکننده ای را به دنبال داشته باشد.

طرح اشتغال زندانیان در واحدهای تولیدی فارس 

دادستان مرکز استان فارس نیز گفت: امروز مسائل اقتصادی و اشتغال یکی از معضلات اصلی جامعه است که به دنبال این دو بسیاری از مشکلات دیگر در جامعه ایجاد شده است که بررسی آمار زندانیان کشور نیز بیانگر این موضوع است.

سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه راهکارهای متعددی در حوزه مقوله اقتصاد و ارتقا و بهبود وضعیت کسب و کار وجود دارد، عنوان کرد: بحث مهم در خصوص اشتغال زندانیان موضوع اصلاح، بازپروری و برگشت از زندانیان است که در این زمینه حل مسئله اشتغال مولد و پایدار زندانیان و خانواده‌های آنان به طور ریشه‌ای است.

بحرینی اظهار کرد: همه بخش‌ها در حوزه اصلاح و بهبود روند و ارتقای سلامت زندانیان که نتیجه آن ارتقای سلامت جامعه و خانواده خواهد بود، وظیفه دارند و تلاش ما این است که به سمت ایجاد منابع پایدار برای رسیدگی به وضعیت زندانیان حرکت کنیم که از جمله برنامه‌های ما در این زمینه اختصاص زمین ملی، اختصاص معادن مرتبط و همکاری با ۱۲ دستگاه مرتبط از جمله شهرداری و سرمایه گذاری خیران برای ایجاد فعالیت‌های پایدار و مستمر ویژه اشتغال زندانیان در شیراز است.

او ادامه داد: همچنین اجرای طرح خوب، فعالیت و اشتغال زندانیان در واحدهای تولیدی استان نیز در دستور کار است که این مهم را با همکاری اتاق بازرگانی استان، اداره کل زندان‌های فارس و مجموعه‌های مرتبط دنبال می‌کنیم.

بحرینی عنوان کرد: اتاق بازرگانی فارس رسالت خود را حمایت از فعالان اقتصادی استان می‌داند گره گشتایی از مشکلات صنعتگران، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را همواره در وظائف خود داشته است که این پیگیری‌های مجدانه منجر به نتایج خوبی در استان شده است که این رویکرد بسیار ارزشمندی است.

عضو نمایندگان و رئیس کمیسیون حمایت قضایی، مالکیت فکری، حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: از سالهای گذشته تاکنون اتاق بازرگانی در حوزه مسئولیت اجتماعی در هر زمان که احساس نیاز در کشور بوده، اقدامات خوبی را انجام داده است و پیرو بازدید مسئولان از زندان شیراز، مقرر شد اتاق در آزادی ۱۴ زندانی مرد و ۴۰ زندانی زن جرائم مالی و غیر عمد مشارکت داشته باشد که امروز مفتخریم در کمتر از یک ماه ۱۸ نفر از این زندانیان آزاد شدند.

سهیلا محبی با بیان اینکه پیگیر مشارکت خیران و نیکوکاران در آزادسازی مابقی زندانیان نیز هستیم، افزود: متاسفانه عمده زندانیان در کشور به دلیل سرقت است که این موضوع به دلیل مشکل در ساختارهای اقتصادی کشور است که اقتصاد عموم مردم را تحت تاثیر قرار داده است و یکی از راهکارهای پیشگیری از سرقت و کاهش زندانی و جرم در کشور؛ افزایش مهارت اشتغال مولد و مداوم زندانیان و خانواده‌های آنان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آزادی زندانیان غیر عمد اشتغال زندانیان کاهش جمعیت کیفری مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی فارس اشتغال زندانیان بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۸۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند

امتداد - همزمان با برگزاری یازدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان در بانک مسکن استان هرمزگان، هفت نفر از زندانیان جرائم غیر عمد به همت مشتریان عزیز و همکاران خیر بانک مسکن استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  موسی رحیمی مدیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان با بیان این مطلب گفت: در این جشن با کمک مشتریان و همکاران خیر و مشارکت ستاد دیه  توانستیم  پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک نقدی جمع آوری کنیم و هفت زندانی را در روزهای نخستین سال جاری  به آغوش گرم خانواده باز گردانیم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که  جشن گلریزان هرساله در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بانک مسکن و حمایت از  ستاد دیه  در مدیریت شعب استان هرمزگان برگزار می شود؛ گفت : بانک مسکن افتخار دارد به عنوان حامی ستاد دیه و با همت و همدلی مشتریان و کارکنان خیر در برگزاری این سنت حسنه مشارکت کند به طوری که ماحصل این مشارکت طی برگزاری ۱۰ دوره  گذشته جشن گلریزان در بانک مسکن هرمزگان آزادی ۲۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد  بوده است

دیر شعب بانک مسکن استان هرمزگان همچنین از ستاد مردمی دیه استان و مشتریان و کارکنان خیر بانک که در این امر خیر مشارکت کرده اند؛ قدردانی کرد.

عبدالمجید مرادی نسب مدیر ستاد دیه استان هرمزگان نیز طی سخنانی با قدردانی از اقدامات خداپسندانه بانک مسکن در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: تا کنون کمک های بسیار خوبی از سوی مشتریان و کارکنان بانک مسکن در این خصوص صورت گرفته است که ارزشمند بوده و قابل تقدیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند