Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@17:52:41 GMT

بکارگيري هزار و 800 بقعه در طرح آرامش بهاري

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۹۰۳۶

خبرگزاری آریا-معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه هزار و 800 بقعه در طرح آرامش بهاری شرکت دارند، گفت: در 170 بقعه شاخص برنامه‌های ویژه برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام غلامرضا عادل در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد به تشریح برنامه‌های نوروزی سازمان تبلیغات با نام آرامش بهاری 1401 پرداخت و افزود: ویژه برنامه آرامش بهاری برای دوازدهمین سال متوالی از 28 اسفند 1400 تا 13 فروردین 1401 در هزار و 800 بقعه متبرکه کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره ضرورت‌های برگزاری طرح آرامش بهاری گفت: اشتیاق مردم برای حضور در مراسم تحویل سال نو در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه انگیزه زیارت اهل قبور در ایام آغازین سال، ظرفیت میلیونی مسافرین نوروزی و قرارگرفتن تعدادی از بقاع متبرکه در مسیر مسافرت‌های نوروزی و ضرورت آمادگی برای میزبانی جزو دلایلی است که برگزاری طرح آرامش بهاری را بر ما واجب می‌کند.
آقای عادل افزود: آمار واصله در سال‌های گذشته حاکی است که بیش از 46 میلیون نفر بار در تاریخ 28 اسفند تا 13 فروردین زیارت در امامزادگان سراسر کشور ثبت شده است.
وی درباره برنامه‌ها و اقدامات اجرایی مراسم طرح نوروزی آرامش بهاری گفت: بیش از 30 نفر از هیات امنا و خدام و مدیران مراکز افق در این طرح با مدیران و کارکنان ادارات اوقاف همکاری می‌کنند که هماهنگی و توجیه عوامل برگزاری این مناسبت بزرگ فرهنگی صورت گرفته است.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه هزار و 500 نفر مُبلغ از قم و مبلغان بومی برای این طرح اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: برگزاری 580 خیمه معرفت شامل غرفه‌های کودک و نوجوان، مشاوره خانواده، پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و اعتقادی، ترویج سبک زندگی و عرضه محصولات عفاف و حجاب و چند رسانه‌ای از جمله برنامه‌های خیمه‌های معرفت است.
آقای عادل مهمترین ویژه برنامه طرح آرامش بهاری را مراسم تحویل سال نو دانست و گفت: این مراسم هر ساله با حضور میلیونی مردم برگزار می‌شود.
وی افزود: غبارروبی امامزادگان و مزار شهدای مدفون در آن در آستانه سال نو و اقامه نماز جماعت و ارایه برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی در ایام نوروز جزو دیگر برنامه‌های این طرح است.
آقای عادل به ظرفیت اسکان دائم در بقاع متبرکه نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 4 هزار و 300 اتاق با ظرفیت 15 هزار نفر در هر شب جزو ظرفیت‌های اسکان در بقاع متبرکه است.
وی افزود: اسکان موقت نیز در محیط اطراف بقاع متبرکه به 50 هزار نفر در هر شب می‌رسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آرامش بهاری طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | بارش برف بهاری در اردبیل

264 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903609

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه «آبی» در باگالری
  • جزییات بیشتر قطع یک درخت خطرساز در روستای کیسم آستانه اشرفیه
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • بارش برف بهاری در گردنه چری
  • ببینید | بارش برف بهاری در اردبیل
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • منیعی: خطیر آرامش نکونام را گرفت؛ استقلال با هوش باشد قهرمان می‌شود