Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه های گروهی استان گفت: سال گذشته برگزاری مراسمات در حرم مطهر رضوی با چالش هایی مواجه بود و این رسانه ها بودند که با هنرنمایی‌های خود دل مردم را با این مضجع شریف گره زدند.

وی افزود: پس از سپری شدن ۲ سال کرونایی، کشور در وضعیت مطلوب و قابل کنترل قرار دارد و بر این اساس آستان قدس رضوی نیز برابر دستور العمل‌های بهداشتی آماده میزبانی و استقبال از میهمانان امام رضا(ع) در ایام نوروز ۱۴۰۱ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس برآوردهای صورت گرفته، طی ایام نوروز امسال در حرم مطهر امام رضا(ع) میزبان تعداد قابل توجهی از مشتاقان و زائران امام رضا (ع) خواهیم بود.

رحمتی خاطرنشان کرد: مفهوم خادم و خدمت در حرم مطهر رضوی توسعه پیدا کرده و طبق این مفهوم، صرفاً خدمتگزاران حاضر در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع)، خادمان حضرت و زائران ایشان نیستند. بلکه هر فردی که با نیت خالص و به عشق امام رضا (ع)، به زائران، مجاوران و نیازمندان سراسر کشور و حتی جهان کمک کند، خادم امام رضا (ع) محسوب می‌شود.

وی در ادامه گفت: بر همین اساس تولیت آستان قدس رضوی با انتخاب و اشاعه شعار «همه خادم الرضاییم» با هدف خدمت رسانی صادقانه و خالصانه به زائران امام رئوف موافقت کردند. با هم‌افزایی و هماهنگی دستگاه‌های متولی امر زائر و زیارت از ۲۵ اسفند ماه جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده، عملیات جهادی همراه با نظارت و پایش با رویکرد میزبانی کریمانه آغاز می‌شود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از زائران استقبال و پذیرایی کنیم.

اعلام آمادگی آستان قدس برای ایجاد تحول در محلات حاشیه شهر مشهد

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی در حد توان برای ایجاد تحول در محلات حاشیه شهر مشهد آماده مشارکت و تقویت همکاری با سایر دستگاه‌های متولی است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: چند سال است که یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب و تولیت آستان قدس رضوی، رسیدگی به محلات حاشیه شهر مشهد و ریشه‌کن کردن فقر مطلق در این مناطق است. ساماندهی حاشیه شهر مشهد نیازمند یک نقشه راه جامع، کارشناسی شده و دارای زمان‌بندی مشخص همراه با اطلاعات دقیق از خانوارهای ساکن است تا بتوان برای حل مشکلات اهالی این منطقه برنامه‌ریزی و در بازه زمانی مشخص آن را اجرایی کرد.

رحمتی افزود: فقدان نقشه راه دقیق، جامع و عدم حرکت منظم و مستمر در این مسیر از دلایل عدم موفقیت در ساماندهی حاشیه شهر مشهد است. ساماندهی و تحول مناطق حاشیه شهر مشهد با فرآیند اداری امکان‌پذیر نیست.

تصمیم حضور بانوان در ورزشگاه امام رضا (ع) به آستان قدس ارتباطی ندارد

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص خصوص میزبانی مشهد از بازی ایران و لبنان و حضور بانوان در ورزشگاه امام رضا (ع) گفت: تصمیم حضور بانوان در ورزشگاه امام رضا (ع) به آستان قدس رضوی ارتباطی ندارد.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: خادم الرضا حاشیه شهر مشهد ورزشگاه امام رضا حضور بانوان در ورزشگاه امام رضا تولیت آستان قدس رضوی حاشیه شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد با اشاره به فرارسیدن سالروز امام صادق اظهار کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند «گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانت‌داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد.».

وی افزود: از این حدیث مشخص می‌شود پدیده فقر، تکانش‌های معیشتی و فقدان قدرت خرید حیات اجتماعی یک جامعه را با خطرهای جدی روبرو می‌کند.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: پدیده گرانی و فقدان قدرت خرید برای اقشار جامعه اخلاق اجتماعی، حقوق اجتماعی و آرامش، امنیت و ایمنی اجتماعی را در یک جامعه دچار اسیب می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از پیامدهای خطرناک گرانی در جامعه این است که مردم را از فشار و سختی به ستوه آورده و افکار عمومی را به‌شدت تحریک‌پذیر می‌کند.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع حجاب عنوان کرد: بی حجابی و بی عفتی را دشمن به ما تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه به قوانین موجود در موضوع حجاب باید عمل شود، عنوان کرد: نظام از مسئله حجاب کوتاه نمی‌آید و همه به ویژه بانوان باید پر رنگ تر و با منطق و تدبیر و تبیین وارد میدان عمل شوند و نقش زینبی خود را با تبیین موضوع عفت و حجاب انجام دهند

کد خبر 6095755

دیگر خبرها

  • پیغام جدید از پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی؛ خبری از دستگیری نیست!
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • پیام پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی بعد از توهین به هواداران زن پرسپولیسی
  • پیغام جدید از پیرمرد حاشیه‌ساز سپاهانی در یک ویدئو
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • حاشیه بازی تراکتور و استقلال| حضور مربیان تیم ملی و شعار هواداران تراکتور علیه مربی و بازیکن استقلال
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد