Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@07:20:21 GMT

تولید برق در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۹۱۲۳

تولید برق در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل از سر گرفته شد

شرکت ملی تولید انرژی هسته‌ای اوکراینEnergoatom اعلام کرد که تولید برق در نیروگاه چرنوبیل از سر گرفته شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت ملی تولید انرژی هسته‌ای اوکراینEnergoatom  روز یکشنبه اعلام کرد که تولید برق در نیروگاه چرنوبیل از سر گرفته شده است.

گرمان گالوشچنکو، وزیر انرژی اوکراین، در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: به لطف تلاش‌های متخصصان اوکرنرجو Ukrenergo و کارشناسان هسته‌ای و برق ما، تولید برق در نیروگاه چرنوبیل از امروز از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این شرکت، اکنون سیستم های خنک کننده زباله های هسته ای طبق روال عادی کار خواهند کرد.

فائو: جنگ روسیه و اوکراین می‌تواند باعث بحران غذا در جهان شودآینده‌ای که جنگ در اوکراین به نابودی کشید

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) روز چهارشنبه اعلام کرد که اوکراین به این آژانس درباره "از دست دادن برق در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل" اطلاع داده است، اما گفته است که "هیچ تأثیر مهمی بر ایمنی" نیروگاه نخواهد داشت.

در این بیانیه آمده است که کی‌یف در مورد از دست دادن کنترل بر نیروگاه‌های هسته‌ای چرنوبیل و زاپروژیه که توسط نیروهای روسی تصرف شده بود، به آن اطلاع داده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرده بود که وضعیت هر دو نیروگاه هسته‌ای به طور مشترک توسط نظامیان روسی، متخصصان اوکراینی و گارد ملی کنترل می شود.

در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست کمک سران جمهوری‌های دونباس، عملیات نظامی ویژه‌ای را اعلام کرد.

وی تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد، اما هدف آن خلع سلاح و غیرنظامی کردن این کشور است.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور مناطق مسکونی را هدف قرار نمی دهند، بلکه زیرساخت های نظامی اوکراین را ناتوان می کنند، بنابراین هیچ تهدیدی برای جمعیت غیرنظامی وجود ندارد.

در پی این حمله، ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر تحریم هایی را علیه شرکت ها و افراد شاخص روسیه اعلام کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار روسیه اوکراین اخبار روسیه تولید برق در نیروگاه هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد