Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا جهانبخش به مناسبت نوروز مصاحبه ای با محمد زارعی داشته که در ویژه نامه همشهری منتشر شده است

علیرضا جهانبخش بازیکن ملی پوش تیم آلکمار در خصوص سال 1400، عید نوروز و ... صحبت کرد.

به گزارش طرفداری، مصاحبه جالب علیرضا جهانبخش را می خوانید:

عید نوروز برای شما چگونه است؟ اسم عید می آید، چه حس و حالی پیدا می كنید؟ نوروز تداعی گر چه موضاعاتی برای تان است؟

(یك نفس عمیقی می كشد) خب عید همیشه یك حس متفاوت بوده، مخصوصا برای خودم، از بچگی كل خانواده كنار هم جمع می شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه پدر بزرگم دو ماه پیش فوت كرد. سال جدید را با دعا و قران خواندن و مراسم سنتی كه وجود داشت، شروع می كردیم. بچه تر كه بودم كل تایم عیدمان را در شمال و خانه پدری مان می گذراندیم. بالاخره به پدربزرگ و مادر بزرگ پدری و مادری مان سر می زدیم. آن حال و هوای عید و سنتی كه در قدیم داشتیم، لباس نو می خریدیم. عیدی می گرفتیم. عیدی که كفش پوما كینگ که كه اگر یادتان باشد پله می پوشید را خریدم برایم خاطره انگیزترین عید بود. پدر من كارگر بود و 75 هزارتومان برای یك كفش پول زیادی بود. و من یادم است آن سال تازه فوتبال بازی می كردم و از نوه های دیگر متفاوت تر و شیرین تر بودم وكلی عیدی گرفته بودم. عیدی هایم را جمع كردم، یك مقدار هم پدرم به من پول داد كه توانستم آن كفش را بگیرم. یك چنین خاطرات شیرینی در ذهنم از عید است.  در كنارش تر و تازه بودن و آن نشاطی كه عید در خانواده ها دارد، همه چیز را تازه و جدید شروع می كنید و اهداف جدیدی كه دارید و در كنارش اتفاقات جدیدی كه سال نو با خودش دارد خیلی لذتبخش است. من همیشه از عید و سال جدید لذت بردم . البته در این چند سال به دلایلی كه از خانواده دور بودم شاید آن سنت را دیگر انجام ندادیم ولی سعی كردم مسایل پیرامونی عید مثل سفره هفت سین را رعایت كنم. 

به نظر در سال های اخیر بیشترین عید را در اردوی تیم ملی بودید درست است؟

بله اكثرا همین طور بوده است. گفتم این موضوع هم مزید بر علت شده كه ما بتوانیم اردوهای كه در عید بوده را از كادرفنی اجازه بگیریم و حداقل یك نصف روز كنار خانواده باشیم و آن هم مزید بر علت شده بود كه هر طوری شده خانواده را ببینیم. امسال هم اردوی تیم ملی به عید خورده و در روزهای نخست ما در كره جنوبی هستیم و بعد نیمه دوم عید را باید در ایران بگذرانیم. تایم كوتاهی است اما امیدوارم كه در ادامه تعطیلات عید كه بازی با كره جنوبی و لبنان است هم موفق شویم و سال جدید را خوب شروع كنیم تا پرقدرت به سمت جام جهانی برویم. 

در سال های گذشته عیدها كه در اردوی تیم ملی حضور داشتی كی روش سرمربی تیم ملی بود آیا مربیان خارجی در هنگام عید نوروز به شما عیدی می دادند؟

نه. راستش را بخواهید تا حالا عیدی ندادند. 

تا حالا عیدی هم بوده كه از آن خاطر بدی در ذهنتان باشد؟

اره خب ببینید عیدی كه می آید ممكن است در سالی كه سپری شده اتفاق بدی برایتان افتاده باشد و عید همیشگی را نداشته باشید. فوت مادربزرگم خیلی تاثیر گذار بود. بالاخره من خیلی رابطه خوبی با مادربزرگم داشتم. منظورم مادربزرگ پدری ام است.

چه سالی فوت كردند؟

خیلی سال قبل بود. راستش را بخواهید سالش را دقیق یادم نمی آید ولی می گویم آن سال عید را بدون مادر بزرگم شروع كردیم خیلی سخت بود. همین اتفاق درمورد پدر بزرگم هم افتاد. پدر مادری ام بود. اینها اتفاقاتی است كه باعث شده عید مناسبی نداشته باشم. یک سال هم در زمستان جراحی مادرم را داشتیم كه 2-3 ماهی درگیرش بودیم. آن سال هم برایم سال سختی بود حالا مادرم بعد از عمل جراحی سلامتی شان را به دست آوردند. ولی آن سال هم از سال های خیلی سخت ما بود.

معمولا هنگام سال تحویل چه دعایی می كنید؟ و امسال دعای تان چه خواهد بود؟

خب قطعا یكسری آرزوهای شخصی وجود دارد ولی یكسری آرزوها هم جمعی تر است. در این 2-3 سال اخیر وضعیت اقتصادی كشورمان خیلی مناسب نبوده و مردم واقعا زندگی سختی را گذراندند. قطعا این چیزی كه همیشه در ذهنم بوده حالا كسانی كه دارند سال جدید را شروع می كنند سفرشان خالی نباشد و بتوانند شرایط مناسبی داشته باشند. از طرفی هم می گویم یكسری آرزوهای شخصی است بالاخره سال جدید است و خیلی چیزها را می توانید از نو شروع كنید. آن حس و حالی كه وجود دارد و آن دعایی كه برای خانواده و اطرافیانت است چیزهایی است كه همیشه در ذهنم بوده و خواهد بود.

در همین سن و سالی كه هستید معمولا از چه کسی عیدی می گیرید؟

 من راستش را بخواهید دیگر عیدی نمی گیرم. دیگر 4-5 سال است که به كوچك و بزرگ عیدی می دهم. معمولا رسم است باید به كوچك ترها عیدی بدهید ولی من دیگر از كوچك و بزرگ در فامیل گرفته به همه سعی می كنیم یك عیدی بدهم. مخصوصا الان انتظارات بیشتر است. سال به سال هم میزان عیدی های كه باید بدهیم بیشتر می شود (لبخند)

اگر پول عیدی می دهید به هر نفر چقدر می دهید؟ یا اینكه اگر عیدی وسیله هدیه ای است چه مقدار خواهد بود؟

به بچه ها سعی می كنم مثلا به هر كدام یك تیكه بدهم تا به عنوان یك خاطره برایشان بماند. اما راستش را بخواهید میزان عیدی هر سال متفاوت است و دقیقش را نمی دانم. اكثرا پول داده می شود و هر سال یك جور است. ما هم ماشاءالله هم پدری و هم مادری خانواده بزرگی داریم. بعضی موقع ها شده در این چند سال من نبودم و قسر در رفتیم (باخنده) اما آن موقع هایی كه بودم باید پرداخت می كردیم. 

برای دادن عیدی با تورم پیش می روید؟

قطعا. چون شما اگر امسال 50 هزار تومان می دهی سال بعد قطعا 50 هزار تومان خیلی تاثیرش كمتر است. دیگر انتظارات هم بیشتر است و افزایش پلكانی میزان عیدی رعایت می شود (خنده) 

هنگام عید نوروز در باشگاه خارجی كه هستی مسئولان باشگاه، مربیان و بازیكنان هم تیمی ات می دانند؟ آیا به شما بابت عید تبریك می گویند؟

بله خب می دانند سال نو ایرانی است ولی همانطور كه گفتم اكثرا در عیدها ما در اردوی تیم ملی بودیم و كنار بچه های تیم باشگاهی مان نبودیم كه حس كنند عید است ولی قبلش خیلی موقع ها بود كه بحثش مطرح می شد. 

پیرامون عید نوروز برخی مراسم ها مانند چهارشنبه سوری و بعد هم سیزده بدر را داریم از این دو روز و مراسم های آن اگر خاطره ای دارید برای مان بگوید.

در مورد چهارشنبه سوری من جزو كسانی بودم كه سریع به خانه می رفتم. البته  آن سنت چهارشنبه سوری را رعایت می كردیم ولی من همیشه مراقب بودم چراكه نمی خواستم خدای نكرده مشكلی برایم ایجاد شود. راستش را بخواهید من همیشه از چهارشنبه سوری می ترسیدم. ولی خب آن سنت آتیش بازی و حالا یكی - دو تا ترقه زدن را داشتیم. به خصوص اینكه فوتبال بازی می كردم نمی خواستم خدای نكرده یك اشتباه احمقانه و مراقب نبودن بخواهد برایم پشیمانی یا حس بد بیاورد. به خاطر همین چهارشنبه سوری ها اكثرا خانه بودم ولی همانطور كه گفتم سنت را ایجاد می كردیم حتی هر موقع در اروپا هم بودم حالا در حیات خانه ام یا بالكون خانه یك آتیش كوچك درست می کردم و از روی آن می پریدم. هر طور شده یك حركتی می زدیم تا در كل چهارشنبه سوری را رعایت كنیم. 

نظرتان را در مورد سیزده بدر هم می گویید؟

بالاخره سبزه ای وجود دارد و ما در سفره هفت سین می گذاریم و در سیزده بدر تایمی است كه سبزه را گره می زنیم و معمولا اگر اشتباه نكنم می گویند سبزه را در آب روان رها كنیم. این سنتی است كه ما داریم و ما هر ساله سعی می كنیم این كار را انجام دهیم. حالا در این چند سال ما همیشه كنار آب بودیم و از این لحاظ مشكلی نبوده است. در هلند همه جا كانال و آب است. در انگلیس هم برایتون بغل آب بود آنجا هم انجام می دادم. دیگر كاری كه در سیزده بدر انجام می دهیم اینكه اگر آب و هوا خوب باشد سعی می كنیم در فضای سرسبز كنار خانواده یك غذایی بخوریم و همین داستان ها دیگر...

اخبار داغ 

شایعه نگران کننده در شهر؛ چند بازیکن لیگ مشغول شرط بندی هستند! سرمربی بایرلورکوزن: سردار به زودی به روزهای اوجش می رسد روزهای سخت لمپارد در اورتون؛ تافی‌ها در خطر سقوط به دسته پایین‌تر پس از 68 سال وعده ژاوی عملی شد | عثمان دمبله سوت ها را به تشویق تبدیل کرد 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: راستش را بخواهید علیرضا جهانبخش چهارشنبه سوری اردوی تیم ملی تیم ملی عید نوروز سیزده بدر سال جدید سال هم آن سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد

حجت الاسلام نوروزی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی بین نیاز‌مندان شهرستان بجنورد توزیع شد؛  این اقدام ارزشمند که به دست بسیجیان ناحیه مقاومت بسیج بجنورد، خیرین و بنیاد احسان انجام شد، نمونه‌ای از التزام به اسلام عملی است و بسیار اثر بخش خواهد بود.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به موضوع مهم خدمت رسانی در حکومت اسلامی به آحاد مردم بیان داشت: دشمنان سعی دارند تا همواره شیرینی این اقدامات و خدمات شایسته را به کام مردم تلخ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • همدان تا اوایل هفته آینده خنک است 
  • محرومیت معلمان خرید خدمات و حق‌التدریس از عیدی روز معلم
  • توزیع بیش از ۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی در بجنورد
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود