Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر ایران طی نشستی مشترک که با حضور کارشناسان و مسئولان این مراکز برگزار شد، زمینه های همکاری دوجانبه را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از اداره روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس، نگاهداری در این نشست با اشاره به فعالیت گروه های تخصصی در مرکز پژوهش ها و نیازهای جمعیت هلال احمر، گفت: در خصوص اصلاح قانون اساسنامه و نمودار سازمانی و آیین نامه اداری و استخدامی جمعیت هلال احمر، دفتر مطالعات مدیریت و دفتر مطالعات اجتماعی با جمعیت همکاری خواهند نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نگاهداری با اشاره به جایگاه جمعیت هلال احمر در میان عموم مردم، بیان داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان نهاد حمایتی باید چابک، به روز و کارآمد عمل کند که تا به امروز هم در سخت ترین شرایط کنار مردم ایران بوده و این امر جایگاه این جمعیت که عمدتا متکی بر داوطلبان مردمی هست، را نشان می دهد.

وی با اشاره به نیازها قانونی و تقنینی جمعیت هلال احمر، افزود: برای همکاری در زمینه اصلاح اساسنامه، تعریف دقیق هویت حقوقی جمعیت، بازتعریف نمودار سازمانی و همچنین رفع مشکلات رفاهی و بیمه ای اعضای جمعیت، کمیته مشترکی بین مرکز و هلال احمر شکل خواهد گرفت.

در ادامه این نشست کولیدوند هم به تشریح نیازهای جمعیت هلال احمر پرداخت و بیان داشت: جمعیت هلال احمر یک نهاد عمومی غیردولتی است که وظیفه خدمتگزاری به مستمندان، محرومان و حادثه دیدگان را در کشور بر عهده دارد.
وی افزود: جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلف فعالیت گسترده ای دارد و همین فعالیت گسترده و اضافه شدن برخی وظایف حاکمیتی طبق قانون مدیریت بحران در کشور، باعث شده که نیازمند اصلاح اساسنامه و آیین نامه در این جمعیت باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در حال حاضر نیازمند اصلاح نمودار تشکیلاتی بر اساس فعالیت ها و نیازهای جدید جمعیت هستیم، گفت: نیروی انسانی جمعیت دچار مشکل است و ما قانون واحد مشخصی در زمینه مدیریت منابع انسانی نداریم. آیین نامه اداری و استخدامی مدون در جمعیت وجود ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حقوق ناچیز و بیمه نبودن اعضای این جمعیت، تصریح کرد: اساسنامه سازمان جمعیت هلال احمر مصوب سال 1382 است و تنها در این سال ها اصلاحاتی در برخی بندها اعمال شده و به روز رسانی اساسی و کلی در مورد این اساسنامه تا به امروز انجام نشده است.

در ادامه این نشست کارشناسان مرکز پژوهش ها به ارائه  نظرات خود پرداختند. ضرورت چابک بودن جمعیت هلال احمر و پرهیز از بزرگ شدن قاعده دولت، پرهیز از موازی کاری سازمانی و نهادی در اصلاح اساسنامه و تقویت نظارت بر این مجموعه از جمله محورهایی بود که مورد بحث واقع شد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روابط عمومی قانون آیین نامه هلال احمر جمعیت هلال احمر مردم ایران مشکلات مدیریت بحران نیروی انسانی حقوق ایران جمعیت هلال احمر رئیس جمعیت هلال احمر قانون مرکز پژوهش های مجلس جمعیت هلال احمر مرکز پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالفضل محبان گفت: دیشب تماسی مبنی بر مفقودی ۲ نفر از کوهنوردان در ارتفاعات شاه حسن به مرکز پاسخگویی به عملیات ۱۱۲ اعلام شد، که بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر اسفراین به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان طی جستجوی پنج ساعته، ۲ نفر مفقودی را پیدا کردند و به خانواده آنها تحویل دادند.
شهرستان بام و صفی آباد در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر اسفراین قرار دارد.

دیگر خبرها

  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • یک کشته در سانحه رانندگی طارم سفلی 
  • نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بام و صفی آباد
  • تصادف دو خودرو سواری با ۷ مصدوم
  • یک فوتی و یک مصدوم در واژگونی خودرو در طارم سفلی
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • واژگونی خودرو در جاده طبس ـ بردسکن ۵ مصدوم داشت
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا