Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته کارشناسان، هم زمان با ادامه درگیری روسیه -اوکراین، اکثر طرف‌های مربوطه از جمله مسکو، کی‌یف، پاریس و برلین تلاش‌های دیپلماتیک زیادی از جمله مذاکرات مستقیم میان رهبران کشورها و یا جلسات متعدد میان وزاری خارجه انجام داده‌اند؛ اما واشنگتن با ادامه ارسال تسلیحات مانع توقف و پایان دادن به این درگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، «یانگ شنگ» و «فان آنکی» در تحلیلی برای روزنامه گلوبال تایمز نوشتند: «تحلیلگران بر این باورند که روسیه، اوکراین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار پایان دادن به این درگیری هستند زیرا کشورهای مزبور جزو کشورهایی هستند که مستقیما تحت تاثیر درگیری بین روسیه و اوکراین قرار گرفته‌اند و خواهان تلاش‌های دیپلماتیک هستند تا به طور موثری این بحران را تسهیل کنند.

کارشناسان معتقدند که آمریکا در ظاهر طرفدار اوکراین است؛ اما در عمل این طور به نظر نمی‌رسد زیرا آمریکا در واقع به بازگشت صلح به اوکراین اهمیت نمی‌دهد و به فکر افزایش و گستردگی درگیری‌ها است. در نتیجه، غایت نهایی آمریکا این است که درگیری‌ها افزایش پیدا کند و روسیه آسیب بیشتری را متحمل شود، از طرفی این کشور(آمریکا) می‌خواهد تا اقتصاد اتحادیه اروپا تضعیف شود و حضور نظامی خود را در قاره اروپا تقویت کند.

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه و یکی از اعضای هیئت مسکو در مذاکرات با اوکراین روز یکشنبه یادآور شد که دو طرف در مقایسه با روزهای اول مذاکره، به پیشرفت "قابل توجهی" دست یافته‌اند. میخائیل پادولیاک، مشاور رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز اظهار کرده که مذاکرات "سازنده‌تر" شده است.

از طرفی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با دمیترو کولبا، همتای اوکراینی خود توافق کردند که مذاکرات درخصوص بحران کنونی ادامه یابد؛ اما این دو دیپلمات در نشست ترکیه موفق به اعلام آتش‌بس نشدند.

کوی هنگ، این محقق چینی از مرکز مطالعات روسیه در دانشگاهی از چین به گلوبال تایمز گفت: این نشان می‌دهد که روسیه و اوکراین نیات خوبی از خود نشان می‌دهند و در حال تلاش برای حل بحران کنونی هستند.

وی افزود: گرچه آن قدر هم نمی‌توان خوشبینانه به قضیه نگاه کرد و نباید منتظر توافق در آینده نزدیک باشیم؛ زیرا نیروهای روسی، غرب اوکراین را هدف قرار داده‌اند. هنگامی که هر دو کشور از میدان جنگ کناره‌گیری کنند، آن وقت است که هر دو طرف قادر خواهند بود تا به توافق‌های نهایی دست یابند.

اما از طرفی آمریکا، این قدرت کلیدی تلاش می‌کند تا این درگیری را افزایش بدهد و همچنین در تلاش است تا تسلیحات بیشتری برای اوکراین ارسال کند تا بتواند به حفظ این درگیری کمک کند. براساس گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا با فرمانی اجازه داد تا حمایت‌های نظامی کشورش از اوکراین معادل ۲۰۰ میلیون دلار دیگر افزایش یابد و به گفته کاخ سفید، با این دستور جدید میزان حمایت آمریکا از اوکراین به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. همچنین، این پول می‌تواند برای خرید تجهیزات نظامی از وزارت دفاع آمریکا و همچنین آموزش نظامی اوکراینی‌ها هزینه شود.

تحلیلگران چینی معتقدند که چنین مسئله‌ای تفاوت‌های اساسی بین اروپا و آمریکا را درخصوص منافع و موضع آن‌ها منعکس می‌کند.

درگیری روسیه- اوکراین یکی از مهم‌ترین عواملی‌ست که امنیت اروپا را تهدید می‌کند. برای فرانسه و آلمان این قضیه نه تنها منافع ژئوپلیتیکی را به دنبال دارد، بلکه منافع اقتصادی و حتی امنیت غذایی را در پی خواهد داشت. قیمت سوخت و انرژی به طرز وحشتناکی در اروپا افزایش یافته است و مسئله و موضوع حیاتی بعدی، غذا است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به نوبه خود خواستار آتش‌بس فوری شده‌اند و راهکارهای دیپلماتیک را جهت حل و فصل بحران اوکراین پیشنهاد دادند.

اما برای آمریکا، اوکراین بسیار از امنیت داخلی خودش دور است و هیچ منافع مشترکی برای آمریکایی‌های مستقر در اوکراین وجود ندارد زیرا روسیه در حال محاصره کردن این کشور(اوکراین) است. از طرفی، وخامت اوضاع امنیتی در اروپا می‌تواند عامل مثبتی برای آمریکا باشد تا همکاری خود را تقویت کند.

کارشناسان معتقدند که آمریکا که در حال حاضر تسلیحاتی را به اوکراین ارسال می‌کند، نمی‌تواند منافع مشترکی را با اوکراین داشته باشد. گرچه شاید به ظاهر آمریکا مشتاق باشد تا به اوکراین کمک کند تا علیه روسیه بجنگد اما ذات این هدف در اصل متفاوت است.

تا به این جای کار آتش‌بسی در کار نبوده و این درگیری هر روز گسترده‌تر می‌شود . قطعا این چیزی است که آمریکا می‌خواهد تا روسیه و اوکراین به صلح دسترسی پیدا نکنند. به عبارت دیگر، حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، هدف آمریکا نیست. آمریکا از بحران کنونی اوکراین استفاده می‌کند تا اهداف استراتژی خود را شناسایی و به آن‌ها دسترسی پیدا کند.»

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: واکنش آمریکا به جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ارسالی کشورهای غربی به اوکراین را قبل از تحویل آنها به ارتش اوکراین در میانه راه منهدم می‌کند.

وی با اشاره به حمله اخیر ارتش روسیه به راه‌آهن اوکراین و هدف‌قراردادن تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای ارتش اوکراین گتف: باید توجه داشت که این حمله علیه تجهیزات نظامی انجام شد.

این روزنامه‌نگار آلمانی در ادامه تأکید کرد که «به لطف کار خوب نیروهای امنیتی و اطلاعاتی روسیه، ارتش روسیه تجهیزات غربی‌ها را قبل از اینکه به دست نیروهای مسلح اوکراین برسد، منهدم می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو دیروز جمعه اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند؛ آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

چهارشنبه گذشته «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6090214

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است