Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:42:06 GMT

حضور در بهشت زهرا به یاد هنرمندان فقید سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۹۷۴۱

حضور در بهشت زهرا به یاد هنرمندان فقید سال ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این برنامه توسط موسسه فرهنگی هنری آن خط سوم‌هنر با هدف گرامیداشت هنرمندان فقید و با عنوان فقدان سال صفر برگزار شد علاوه بر هنرمندان، بنیانگذاران مجله‌های فیلم و فیلم‌امروز و نیز نیکنام حسینی‌پور؛ مشاور مدیرعامل و محمدعلی کاروان؛ معاون صندوق اعتباری هنر حضور داشتند. 

همچنین در این برنامه قطعه موسیقی بهار بی‌ تو که به یاد هنرمندان درگذشته تولید شده است رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این برنامه سید محمد طباطبائی؛ مدیر موسسه خط سوم هنر گفت: قرار بود مراسمی را با عنوان یادبود هنرمندان درگذشته سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم که حتی برنامه‌ریزی‌ها و مقدمات اجرایی آن هم انجام شد ولی به دلیل عدم مساعدت و همراهی نهادهای متولی فرهنگ آن برنامه برگزار نشد.

وی ادامه داد: بر این مبنا قرار گذاشتیم در آخرین دوشنبه سال به همراه تعداد محدودی از فرهیختگان بر مزار هنرمندان درگذشته حلضر شویم و به آن‌ها بگوییم به یادشان هستیم و می‌مانیم و اگر عمری باقی باشد می‌خواهیم این را به یک رسم فرهنگی تبدیل کنیم که دوشنبه آخر هر سال در قطعه هنرمندان حاضر شویم و یاد آن هنرمندان فقید را گرامی بداریم.

 در ادامه هنرمندان ابتدا بر مزار زنده‌نام ایران درودی حضور یافتند. در این قسمت تکتم نعیمی؛ هنرمند طراح گرافیک و عضو هیئت مدیره بنیاد ایران درودی جملات کوتاهی را درباره این نقاش پیشگام بیان کرد. 

سپس مژگان خالقی؛ نویسنده و کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه بر مزار زنده یاد جلال ستاری او را اسطوره شناس و اسطوره دوستی معرفی کرد که چند نسل از  هنرمندان از پژوهش‌های او برخوردار شده‌اند.

حاضران در ادامه مراسم بر مزار زنده‌یادان اکبرعالمی و خسرو سینایی حضور یافتند که در این قسمت سعید فلاح‌فر؛ هنرمند عکاس گفت:  عکاسان و مستندسازان در نسل پیش از ما، هم نسلان ما و نسل پس از ما به طور حتم از جناب اکبر عالمی تاثیر گرفته و آموخته‌اند. سپس هوشنگ گلمکانی و عباس یاری؛ پیشکسوتان مطبوعات سینمایی و بنیانگذاران مجله‌های فیلم و فیلم‌امروز درباره نقش و جایگاه خسرو سینایی و اکبر عالمی صحبت کردند. 

همچنین سعید اسلام‌زاده؛ روزنامه‌نگار، مجری و گوینده با اشاره به پژوهش وکتاب حبیب احمدزاده درباره صادق هدایت از فیلم گفت‌وگو با سایه ساخته زنده یاد خسرو سینایی یاد کرد. وی همچنین بر مزار کامبیز درمبخش؛ از او به عنوان یکی از جهانی‌ترین هنرمندان ایرانی نام برد.

هنرمندان و اهالی رسانه همچنین با حضور بر مزار فرشته طائرپور، مهرزمان فخار منفرد، عزت‌الله مهرآوران، محمدعلی کشاورز، جمشید سماواتیان، شهریار تیمور پور، فرامرز پایور، عبدالوهاب شهیدی و تعدادی دیگر از هنرمندان یاد آن‌ها را گرامی داشتند. 

همچنین در پایان مراسم قطعه موسیقایی بهار بی تو با شعر بهروز افضلی، آهنگسازی و تنظیم محسن غلامی و با صدای فاضل جمشیدی رونمایی و پخش شد.

سیاوش جمالی؛ مستندساز و علی کوزه‌گر؛ طراح نور هم از دیگر هنرمندان حاضر در این برنامه بودند.

برچسب‌ها درگذشت بازیگر قطعه هنرمندان بهشت زهرا فرامرز پایور محمدعلی کشاورز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درگذشت بازیگر قطعه هنرمندان بهشت زهرا فرامرز پایور درگذشت بازیگر قطعه هنرمندان بهشت زهرا فرامرز پایور محمدعلی کشاورز بر مزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده

شهردار قم از اتمام پروژه تملک و تخریب مغازه‌های قبرستان نو به منظور احداث باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر، در خصوص پروژه بهسازی قبرستان نو و احداث باغ مزار مشاهیر اظهار کرد: از ۱۳۲ مغازه اطراف قبرستان نو، بیش از ۹۰ درصد تملک شده و تا یک ماه آینده پروژه تکمیل و مغازه‌ها پاکسازی می‌شود.

وی افزود: دفن در قبرستان‌های داخل شهر ممنوع است و شهرداری منطقه باید این مسئله را کنترل کند.

شهردار قم با اشاره به طرح ایجاد باغ مزار مشاهیر و بازآفرینی محله آبشار قم نو تصریح کرد: پس از تصویب طرح توسط شورای اسلامی شهر قم در حوزه فنی، برنامه‌ریزی های لازم برای اجرای طرح انجام می‌شود.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: اگر پختگی در طرح اجرای این طرح و نگاه بلندمدت وجود نداشته باشد، مجموعه مدیریت شهری زیر سوال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از مجموعه مدیریت شهری خواسته شده است تا با دقت و تلاش طرح‌های شهری را تکمیل کند، تاکید کرد: برنامه‌ریزی و مطالعات روی طرح‌ها مطابق چشم‌انداز و راهبردها انجام می‌شود.

شهردار قم در خصوص قبرستان وادی السلام گفت: اراضی‌های بین سازمانی در شهر قم همچون وادی سلام، قبرستان نو، پروژه شهید کاظمی و میدان تره‌بار میدان مطهری باید بررسی و برای آن تصمیم‌گیری شود.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه چندین پروژه در شهر بازآفرینی شده است، گفت: ۱۱ پلاک در حریم ریل راه‌آهن وجود دارد که باید تملک شود و به میدان سپاه برسد و در ادامه به بزرگراه امیر کبیر متصل شود.

کد خبر 748798

دیگر خبرها

  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • (تصاویر) بهشت اردیبهشت اصفهان
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • بهشت اردیبهشت اصفهان
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • (تصاویر) حضور حسن روحانی بر مزار والدین خود در سرخه