Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل ازمهر، سایت شبکه الجزیره مطلبی را پیرامون حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مراکز حساس و راهبردی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان منتشر کرد. در مطلب الجزیره آمده است: بعد از حدود یک هفته از حمله اسرائیل به حومه دمشق و جان باختن ۲ تَن از اعضای سپاه ایران، عملیات موشکی در اربیل عراق انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر آثار حمله موشکی سپاه بر مقر موساد در اربیل | علت عملیات اربیل چه بود؟ واکنش وزارت خارجه درباره حمله موشکی سپاه به اربیل | در نقطه اعلام توافق قرار نداریم | منتظر پاسخ آمریکا هستیم

الجزیره عنوان کرده است: سپاه ایران با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله موشکی به اربیل را برعهده گرفته و اعلام کرد که در جریان این حمله مقر استراتژیک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است. طبق اعلام سپاه پاسداران ایران، در مقر هدف قرار گرفته شده فعالیت‌های خصمانه انجام می گرفته است. در بیانیه سپاه همچنین عنوان شده است که عملیات موشکی در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اجرا شده است.

این پایگاه عرب زبان همچنین آورده است: سپاه ایران به تل آویو درباره هرگونه اقدام علیه منافع ایران هشدار داد و صهیونیست‌ها را تهدید کرد که در برابر هرگونه تهدید، تهران پاسخی قاطعانه و ویرانگر خواهد داد.

الجزیره در مطلب خود تأکید کرده است: می‌توان گفت که عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران علیه مواضع موساد در اربیل به نوعی قواعد درگیری را دستخوش تغییر و تحول کردمی‌توان گفت که عملیات موشکی اخیر سپاه پاسداران علیه مواضع موساد در اربیل به نوعی قواعد درگیری را دستخوش تغییر و تحول کرد. این عملیات با عملیات‌های سِرّی گذشته تفاوت داشت چرا که سپاه ایران برای اولین بار مسئولیت حمله مستقیم به مقر رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که پاسخ آتی به اقدامات تحریک آمیز تل آویو ویرانگر خواهد بود.

الجزیره در ادامه این مطلب به نقل از «حسین دلیریان» کارشناس و پژوهشگر مسائل سیاسی آورده است: اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت مستقیم مسئولیت عملیات موشکی علیه مراکز موساد را برعهده گرفته است، به معنای تغییر قواعد درگیری است. جمهوری اسلامی ایران این پیام را به صهیونیست‌ها مخابره کرد که در صورت هرگونه اقدام علیه منافع تهران، پاسخی سخت‌تر و شدیدتر در انتظارشان خواهد بود.

این پژوهشگر سیاسی در ادامه می‌افزاید: رژیم صهیونیستی پیشتر در سال ۲۰۱۸ به دلیل جنایتی که در فرودگاه نظامی «تیفور» مرتکب شد، ضربه سختی را از سوی سپاه پاسداران در جولان اشغالی متحمل شده بود. اکنون نیز مقرهای موساد در اربیل به وسیله موشک‌های نقطه زن هدف قرار گرفتند. برخی اخبار از حضور یکی از فرماندهان موساد در مقر هدف قرار گرفته شده در لحظه انجام عملیات موشکی، حکایت دارند. این بدان معناست که عملیات موشکی ایران بر اساس داده‌های اطلاعاتی دقیق انجام شده است.

از سوی دیگر، الجزیره به نقل از «محمد مهدی یزدی» تحلیلگر و کارشناس مسائل نظامی ایران می‌نویسد: عملیات موشکی اربیل پس از اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه منافع ایران انجام شد. مقامات و فرماندهان نظامی ایران پیشتر بارها هشدار داده بودند که حضور رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای خود را برنمی تابند.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل نظامی می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران اطلاعات دقیقی از نحوه و میزان حضور صهیونیست‌ها در کشورهای مجاور خود داردجمهوری اسلامی ایران اطلاعات دقیقی از نحوه و میزان حضور صهیونیست‌ها در کشورهای مجاور خود دارد. حضور صهیونیست‌ها در نزدیکی مرزهای ایران جزئی از خط قرمزهای تهران محسوب می‌شود. این مسأله امنیت ملی ایران را تهدید می‌کند. بنابراین، سیاست ایران همواره مبتنی بر دور کردن رژیم صهیونیستی از مرزهای خود بوده است.

یزدی در ادامه نیز عنوان کرد: عملیات موشکی قاطعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مراکز حساس و راهبردی رژیم صهیونیستی در شهر اربیل واقع در اقلیم کردستان، معادله جدیدی را در مواجهه با اطماع رژیم صهیونیستی در منطقه ترسیم کرد. طبق این معادله، هرگونه توطئه جدید رژیم صهیونیستی با پاسخ سریع و قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

کد خبر 664035 برچسب‌ها ایران و اسرائیل دفاع - موشک ایران و عراق رژيم صهيونيستى

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و اسرائیل دفاع موشک ایران و عراق رژيم صهيونيستى عملیات موشکی رژیم صهیونیستی موساد در اربیل سپاه پاسداران قواعد درگیری اسلامی ایران صهیونیست ها سپاه ایران حمله موشکی هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم

به گزارش جام جم آنلاین، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت وگویی با اشاره به عملیات موشکی پهپادی وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات نکات پنهان زیادی دارد و تنها یک بخشی از یک نیرو بود.

وی افزود: ما آن شب در این عملیات تنها از ۲۰ درصد از امکاناتی که برای عملیات فراهم شده برای تنبیه استفاده کردیم و برای همین ۲۰ درصد هم یک صف آرایی عجیب و غریبی شد.

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: آمریکایی‌ها که گفته بودند ما دخالت نمی‌کنیم کاملا دخالت کردند و آمدند کنار رژیم صهیونیستی و رژیم هم حملات به مناطق شمال و محور حزب الله و غزه را تعطیل کرد و حتی یک بدون سرنشین هم در آن مناطق نداشتند و همه را به سمت ایران بسیج کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: آمریکا، انگلیس و فرانسه به کنار رژیم صهیونیستی آمدند و بسیاری از کشور‌های اطراف هم به این رژیم کمک کردند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها علاوه بر هواپیما رزم ناو‌ها و ناو‌های هواپیمابر خودشان را آوردند و آن شب تنها ۲۰ درصد توان نیروی هوافضای سپاه صرف مقابله با آمریکا و انگلیس و فرانسه و همه این‌ها شده بود و با این حال پیروزی بزرگ حاصل شد.

سردار حاجی زاده گفت: این پیروزی به برکت خون شهدا و تدبیر و تصمیم مقام معظم رهبری و دعا و تبلور اراده مردم بود.

دیگر خبرها

  • حماس : پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • ناگفته‌های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل
  • ناگفته های سردار حاجی زاده از حمله موشکی سپاه به اسرائیل /نکات پنهان زیاد است /تنها ۲۰ درصد از توانمان را به کار بردیم
  • سخنگوی سپاه : در عملیات «وعده صادق» ۱۰ کشور به اسرائیل کمک پدافندی کردند / هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی