Web Analytics Made Easy - Statcounter

واحد بازرگانی مستقر در سازمان‌ها و شرکت‌های بازرگانی نیازمند فرد آموزش دیده و متخصصی است که مدیریت آن را بر عهده بگیرد. مدیر بازرگانی به فردی گفته می‌شود که وظیفه مدیریت واحد بازرگانی شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری را بر عهده دارد.  نمونه قرارداد مدیر بازرگانی یک قرارداد کار (روی لینک قبل بزنید) است که در راستای سپردن مدیریت واحد بازرگانی سازمان یا شرکت به فرد متخصص و با مهارت، تنظیم و امضا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیدا کردن شرکای تجاری مناسب، پیدا کردن مشتریان عمده، تنظیم قراردادهای بلند مدت و مدیریت ریسک از جمله وظایفی هستند که به موجب امضای این قرارداد کار موقت (روی لینک قبل بزنید) بر عهده مدیر بازرگانی گذاشته می‌شوند.

نمونه قرارداد مدیر بازرگانی باید مطابق با چه قانونی تنظیم و امضا شود؟

قانون گذار، قانون کار را با هدف ساماندهی روابط میان کارفرمایان و کارکنان آن‌ها در سال ۱۳۶۹ تصویب کرد. قانون کار یکی از قوانین لازم الاجرا است و تمام قراردادهای استخدامی باید از آن تبعیت کنند.  نمونه قرارداد استخدام مدیر بازرگانی نیز باید مطابق با قانون کار تنظیم و امضا شود. مطابق با ماده ۷ قانون کار، نمونه قرارداد مدیر بازرگانی به وسیله توافق کارفرما و مدیر بازرگانی تحقق و رسمیت پیدا می‌کند. مطابق با این ماده، قرارداد کار می‌تواند به صورت شفاهی یا مکتوب تنظیم شود. اما مطابق با اصلاحیه ۱۳۸۸، مدت اعتبار قرارداد کار شفاهی تنها یک ماه است و پس از آن باید مکتوب شود.

در نمونه قرارداد مدیر بازرگانی باید به چه موضوعاتی اشاره شود؟

قرارداد کار مکتوب در حکم یک سند معتبر و قانونی است که توافق میان کارفرما و مدیر بازرگانی را به اثبات می‌رساند. این قرارداد باید به صورت مستحکم و مطابق با شرایط قانون کار تنظیم و امضا شود. عدم رعایت شرایط قانون کار باعث بطلان و عدم نفوذ این قرارداد (روی لینک قبل بزنید) می‌شود. در ادامه، شرایط تنظیم مهم‌ترین بندهای این قرارداد را بررسی می‌کنیم.

مشخصات و اطلاعات مربوط به طرفین قرارداد

طرفین نمونه قرارداد استخدام مدیر بازرگانی ، کارفرما و مدیر بازرگانی هستند. کارفرمایی که متن قرارداد مدیر بازرگانی را امضا می‌کند ممکن است که شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشد. اگر کارفرما شخص حقیقی است باید مشخصات هویتی خودش را در قرارداد کار بنویسد.

نوع قرارداد

در قانون کار، قرارداد کار به انواع مختلفی تقسیم شده است. قرارداد کار دائم، موقت، معین، آزمایشی و درصدی از مهم‌ترین انواع قرارداد کار محسوب می‌شوند. هر یک از انواع قرارداد کار، شرایط و ضوابط مخصوص به خودشان را دارند. نوع قرارداد کار به وسیله توافق میان کارفرما و مدیر بازرگانی مشخص می‌شود. بنابراین اشخاصی که این قرارداد را به عنوان کارفرما یا مدیر بازرگانی امضا می‌کنند باید نوع آن (قرارداد کار) را مشخص کرده باشند.

موضوع قرارداد

موضوع این قرارداد در واقع همان وظایف و تکالیفی است که به موجب امضای آن بر عهده مدیر بازرگانی قرار داده می‌شود. موضوع نمونه قرارداد مدیر بازرگانی ، شرایط و ضوابط اجرای آن باید به صورت کلی و جزئی مشخص شود. عدم تعیین دقیق موضوع قرارداد و شرایط اجرای آن ممکن است که باعث بروز اختلاف میان مدیر بازرگانی و کارفرما شود. زیرا مدیر بازرگانی در صورتی می‌تواند به وظایف و تعهدات خودش عمل کند که موضوع قرارداد کار و شرایط اجرای آن به او تفهیم شده باشد.

ساعات کار

ساعات کار و اضافه کاری‌های مدیر بازرگانی باید مطابق با قانون کار مشخص شود. مطابق با این قانون، حداکثر تعداد ساعات کاری روزانه مدیر بازرگانی نباید بیشتر از ۸ ساعت در روز باشد. ساعات کاری مازاد از ۸ ساعت در شبانه روز باید به عنوان اضافه کاری مدیر بازرگانی محاسبه شود. ساعات کاری روزانه مدیر بازرگانی باید ما بین ساعت ۶ صبح الی ۲۲ شب تعیین شود.

حقوق و مزایا

حقوق و مزایای مدیر بازرگانی نیز باید براساس قانون کار مشخص شود. شورای عالی کار هر ساله میزان حداقل حقوق را اعلام می‌کند. حقوق مدیر بازرگانی نباید کمتر از حداقل دستمزدی باشد که از سوی شورای عالی کار اعلام شده است. شرایط و تاریخ پرداخت حقوق باید به صورت دقیق در نمونه قرارداد مدیر بازرگانی نوشته شود.

مزایای سابقه کار، کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار، حق اولاد و حق مسکن از جمله مزایایی است که به مدیر بازرگانی تعلق می‌گیرند.

مرخصی‌ها و تعطیلات

مرخصی‌ها و تعطیلات در متن قرارداد مدیر بازرگانی باید مطابق با قانون کار مشخص شود.

مرخصی سالیانه (اجباری)، مرخصی ارفاقی و مرخصی استعلاجی از جمله مرخصی‌های مدیر بازرگانی هستند. روز جمعه، تعطیلات رسمی و روز کارگر نیز تعطیلات مدیر بازرگانی محسوب می‌شوند.

در خصوص مجوز، اینماد در ذیل سایت موجود است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها قرارداد رپرتاژ آگهی قانون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرارداد رپرتاژ آگهی قانون قرارداد رپرتاژ آگهی قانون قرارداد مدیر بازرگانی مدیر بازرگانی نمونه قرارداد باید مطابق تنظیم و امضا قرارداد کار ساعات کار قانون کار مشخص شود بر عهده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امنیت شغلی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جامعه کارگری است و باید زمینه‌های ایجاد امنیت شغلی در کشورمان بسترسازی شود؛ به اعتقاد بسیاری از فعالان بازار کار یکی از مهم‌ترین مشکلات کارگران حضور اتباع خارجی بدون مجوز است که باید ساماندهی آنها به شدت مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟

امروز یکی از موضوعاتی که به عنوان دغدغه جامعه کارگری مطرح می‌شود و رهبر انقلاب نیز بارها بر لزوم توجه به آن تاکید کردند، نبود امنیت شغلی است که مصداق آن را می‌توان در سهم ۹۵درصدی قراردادهای موقت از کل قرادادهای کار مشاهده کرد.

قطعا یکی از مطالبات کارگران ساماندهی هر چه سریعتر قراردادهای موقت است که امنیت شغلی این قشر از جامعه را تهدید کرده است.

رهبر انقلاب در دیدار با کارگران طی هفته های اخیر بیان کردند: امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است. امنیت شغلی از وظایف مسئولین است.

حسین علی رعیتی فرد،معاون روابط کار درباره لایحه اصلاح قانون کار گفت: پس از برگزاری جلسات مفصل و بررسی مزایا و معایب قراردادهای کار دائم و موقت و اثرات هر یک بر طرفین رابطه کار، اجتماع و اقتصاد کشور، پیش‌نویس «لایحه اصلاح موادی از قانون کار» تهیه و مطابق با ماده ۲۲ آیین نامه داخلی هیأت دولت برای سیر مراحل قانونی، در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۱به معاون اول رئیس جمهور ارائه شد.قانون کار امنیت شغلی کارگران اصلاح و به زودی به مجلس ارایه می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان امنیت شغلی کارگران را با قراردادهای دائمی تثبیت کرد، بیان کرد: در مجموع نظام حقوق کار ایران همچنین در بسیاری از کشورها، قراردادهای کار به دو شکل موقت و دائمی به رسمیت شناخته شده و به‌دلیل حاکمیت اراده در تنظیم قراردادهای کار طرفین قرارداد کار را به انعقاد صرفاً یک گونه از قراردادهای کار نمی‌توان سوق داد.

وی گفت: بنابراین علاوه بر اینکه این معاونت به شکل سه‌جانبه و در مشورت با شرکای اجتماعی، در تلاش است که از افزایش ضریب نفوذ قراردادهای دائمی پشتیبانی کند، سعی دارد تا با تقویت ضمانت‌های قانونی به تثبیت امنیت شغلی کارگران با قرارداد کار مدت موقت نیز بپردازد.

رعیتی فرد با اشاره به قرارداد موقت مشاغل پنج ساله افزود: در آخرین نسخه لایحه اصلاح موادی از قانون کار، اصلاح تبصره یک ماده ۷ قانون کار به این صورت پیشنهاد شده است: «حداکثر مدت قرارداد موقت برای مشاغل اعم از مستمر و غیرمستمر پنج سال تعیین شود» البته باید در نظر گرفت که این مهم در حال حاضر به‌صورت پیشنهاد مطرح شده و برای تصویب نهایی باید از سازکارهای قانونی عبور کرده و به تصویب نهایی مراجع قانونی برسد.

اصلاحیه مذکور گام بلندی در راستای تضمین امنیت شغلی کارگران مدت موقت تلقی می‌شود. طبعاً رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و این معاونت در میان جمیع رویکردها و راهبردهای معطوف به تضمین امنیت شغلی، تلاش در راستای تغییر قوانین از مسیر سه جانبه‌گرایی و در مسیر سازکارهای قانونی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229595 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پیام کاپیتان بارسا: باید دو ساله تمدید کنید
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • قانون جدید صدور حکم تخلیه مستاجر سال ۱۴۰۳
  • ثبت بیش از ۲۵۵ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس
  • ۱۰‌ماه با علی خطیر؛ هیاهوی بزرگ برای هیچ!
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • کارشناس حقوقی: رای کمیته انضباطی درمورد هوادار سپاهان مطابق آیین‌نامه است