Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:56:58 GMT

معاون وزیر کار: ۵ درصد از جامعه کارگری ورزش می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۰۳۸۹

معاون وزیر کار: ۵ درصد از جامعه کارگری ورزش می‌کنند

محمد چکشیان روز دوشنبه در حاشیه مجمع فدراسیون ورزش کارگری که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بعد از گذشت سال‌ها فعالیت ورزش کارگری و یک دهه فعالیت فدراسیون، تلاش داریم که با نگاه به تجربه موفق گذشته، با ایده، خلاقیت، ظرفیت های موجود و همفکری مجموعه ورزشی، دوره‌ جدیدی را در ورزش کارگری آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به محوریت توسعه ورزش همگانی در جامعه تولید اشاره کرد و گفت: ۱۴ میلیون نفر در جامعه کار و تولید کشور فعال هستند که باید با طراحی برنامه و راهبرد جدید و استفاده از تمام ظرفیت ها جامعه کار و تولید را به ورزش دعوت کنیم.

معاون وزیر وزارت تعاون درباره تعداد مجموعه های ورزشی فعال در کشور گفت: ۲۸۸ مجموعه ورزشی ویژه کارگران در سطح کشور وجود دارد که تنها کمتر از ۵ درصد از این جامعه چند میلیونی از این مکان های ورزشی استفاده می کنند.

چکشیان با اشاره به اینکه آیا قشر کارگران ورزشکار حرفه ای هستند یا خیر؟ اظهار کرد: برخی از این کارگران به صورت حرفه ای و قهرمانی کار می کنند و  این ورزشکاران توانسته اند در سال گذشته با شرکت در رقابت‌های یونان و امارات مدال های ارزشمندی را برای کشورمان بدست آورند.

وی یادآور شد: این مدال آوری قله‌ای برای جاذبه و انگیزه بخشی ورزش کارگری محسوب می شود که باید با برگزاری مسابقات و انجام لیگ‌ها در سطح شرکت، کارخانجات و سطح ملی؛ کمیت و کیفیت ورزشکاران را ارتقا داده و افراد دیگری را به مجموعه بکشانیم.

معاون وزیر کار در خصوص برنامه های سال آینده اظهارداشت: با تشویق و حمایت کار فرمایان، میزان افراد کار و تولید را به ورزش تشویق خواهیم کرد تا نیروی کار با نشاط و بهره وری بالایی داشته باشیم.

به گفته وی، ورزشکار تخصصی از میزان فعالان کارگری کمتر بوده درصدد هستیم با توسعه ورزش همگانی ورزش قهرمانی در این قشر ارتقا دهیم.

برچسب‌ها ورزش کارگری فدراسیون آماتوری ورزش کارگری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش کارگری فدراسیون آماتوری ورزش کارگری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ورزش کارگری فدراسیون آماتوری ورزش کارگری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ورزش کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر؛ سردار حسین زارع کمالی ظهر یکشنبه در دیدار با محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور را با تاکید بر اینکه کشور درگیر جنگ مستقیم اقتصادی است مورد اشاره قرار داد و افزود: کارگران سردمداران این جنگ هستند.

وی با اشاره بر آمادگی سپاه و مجموعه بسیج استان در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: استعدادها و نخبه‌های فراوانی در جامعه کارگری استان وجود دارد که این استعداد نیاز به توجه، شناخته شدن و استفاده حداکثری از ظرفیت آن در جهش تولید است. جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است.

زارع کمالی همچنین بسیج کارگری و شکل گیری پایگاه مقاومت بسیج در واحدهای تولیدی را از ظرفیت‌هایی برشمرد که می‌توان در جهت ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی کارگران مورد استفاده قرار داد.

وی توجه به حقوق و مزایای کارگران و رسیدگی به معیشت آنها را از اولویت‌های کارفرمایان برشمرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز باید دغدغه‌هایی که برای یک کارفرما در حوزه تولید به وجود می آیند بکاهند و بیشترین فکر کارفرما استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه جهت تولید و در نتیجه رسیدگی بیشتر به معیشت کارگران باشد.

کد خبر 6091013

دیگر خبرها

  • جامعه کارگری استان مرکزی همسو با سیاست های کلی کشور گام برمی دارد
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد