Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@02:22:55 GMT

زوم شگفت‌انگیز گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۰۴۲۴

زوم شگفت‌انگیز گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ

فرارو- بسیاری از گوشی‌ها ادعا کرده اند که دوربین‌هایی دارند که قابلیت زوم سطح بالایی را ارائه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی قدرت زوم گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra بپردازیم.
به گزارش فرارو، شکی وجود ندارد که عکاسی و فیلم‌برداری با گوشی‌های هوشمند در چند سال گذشته به ویژگی اصلی بازاریابی گوشی‌های پرچمدار تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که شرکت گوگل عمدتاً بر روی افزایش قدرت تصویربرداری محاسباتی تمرکز کرده است، شرکت‌هایی مانند Vivo و Oppo به افزایش قابلیت عکاسی در نور کم توجه می‌کنند. در همین حال، شرکت سامسونگ با عرضه گلکسی اس ۲۲ اولترا نشان داد که به افزایش قدرت زوم علاقه‌مند است.
به جرأت می‌توان گفت که دوربین‌های تله فوتو در گوشی‌های هوشمند چندان اهمیتی ندارند. مطمئناً، آن‌ها در برخی موقعیت ها، مثلا فیلم گرفتن از کنسرت ها، می‌توانند تا حدودی مفید باشند. با این حال می‌دانیم که لنز‌های معمولی نیز تا اندازه زیادی همین خواسته را برآورده می‌کند. برای مثال با گوشی قدیمی OnePlus 5 می‌توان کل صحنه تئاتر را از همان ردیف اول در کادر فیلم‌برداری قرار داد و همه لحظه‌ها را ثبت کرد. با این حال، می‌بینیم که کیفیت به شدت افت می‌کند و محدوده بزرگنمایی به هیج وجه کافی نیست. با این حال به نظر می‌رسد که تاکنون لنز اولیه و اولتراواید از اهمیت بالاتری نسبت به لنز تله فوتو برخوردار بوده‌اند.


سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا سال گذشته قابلیت زوم خود را افزایش داد، اما در مجموع نسبت به اس ۲۰ اولترا، ارتقاء چندانی نداشت. لنز این دستگاه با زوم ۱۰ برابری به سختی تصاویر واضحی ارائه می‌داد و تصاویری با زوم ۳۰ برابری و ۱۰۰ برابری عملاً بی‌فایده بودند. اما در سال ۲۰۲۲ همه چیز با پرچمدار Samsung Galaxy S22 Ultra عوض شد. عجیب است که در یک سال چقدر امکان تغییر وجود دارد.
در حالی که سنسور‌های دوربین نسبت به مدل سال گذشته چندان تغییری نکرده اند، پردازشگر سیگنال تصویر تقویت شده و الگوریتم‌های بهبود یافته این گوشی ها، دنیایی از تفاوت را ایجاد کرده اند. در این جا ما تمام محصولات سامسونگ را در نظر نداریم و فقط به بررسی گوشی پرچمدار S22 Ultra مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۱ می‌پردازیم. هر چند مشخص است که شرکت گوگل با Super Res Zoom به پیشرفت بسیار خوبی رسیده است؛ اما محدوده قابل استفاده سامسونگ گلکسی S22 Ultra در سطح بالاتری قرار دارد. در تصویری که از یک گربه گرفته شده است، شما می‌توانید قدرت زوم ۳۰ برابری دوربین این گوشی پرچمدار را به خوبی مشاهده کنید.


با کمک این دوربین می توان منوی رستوران که روی یک میز دیگر قرار دارد را با قدرت زوم گلکسی اس ۲۲ اولترا به راحتی مشاهده کرد. با کمک این زوم ۳۰ برابری امکان دیدن جزئیات اشیائی که در فاصله دور قرار گرفته اند به خوبی فراهم می‌شود. هر چند زوم ۱۰۰ درصدی بیشتر تصاویر تاری ارائه می‌دهد، اما می‌تواند گاهی مفید باشد. البته محدودیت‌هایی هم برای زوم ۳۰ برابری وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان به تأخیر شاتر و کند شدن سرعت گرفتن تصاویر اشاره کرد.
باید اضافه کنیم که عکس‌های زوم‌شده Galaxy S22 Ultra بی‌نقص نیستند، اما پله‌ای به سوی زوم دیجیتال قدرتمندتر در آینده خواهند بود. در این عکس‌ها اغلب کیفیت کاهش می‌یابد و خطوط حد فاصل میان اشیاء کم رنگ می‌شوند. در این نوع عکس برداری رنگ‌های روشن پخش می‌شوند و زمانی که روشنایی روز کاهش می‌یابد، جزئیات بسیار مبهم می‌شوند.
با این حال، کاربران می‌توانند با گرفتن عکس‌های خاص و متفاوت شگفت زده شوند. در مجموع باید پذیرفت که شرکت سامسونگ به دلیل موفقیت در بهبود دادن عملکرد زوم دوربین در گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra، آن هم فقط در یک سال، شایسته تقدیر است. زوم فوق‌العاده دوربرد دیگر یک حقه تبلیغاتی نیست و کاربران مشتاق هستند تا پیشرفت‌های سال آینده سامسونگ در زمینه دوربین‌های گوشی با عرضه نسل بعدی چیپست‌ها و سنسور‌ها را مشاهده کنند.

منبع: Androidauthority

منبع: فرارو

کلیدواژه: قدرت زوم گلکسی اس گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود

سرمربی رئال مادرید پس از تساوی تیمش مقابل بایرن مونیخ در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا از شاگردانش تمجید کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلو آنچلوتی که شاگردانش شب گذشته (سه‌شنبه) در تقابل با بایرن مونیخ در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به تساوی 2-2 در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا دست یافتند، پس از این بازی گفت: تعهد تیم شگفت‌انگیز بود، به خصوص در مقطع پایانی بازی که بازیکنان ما سعی کردند به تساوی برسند. بایرن بهترین عملکرد خود را نشان داد و ما فقط در مقطع‌هایی از بازی خوب بودیم. بهترین لحظه بازی برای ما زمانی بود که گل خوردیم. ما توپ و میدان زیادی در اختیار داشتیم، اما آنها به دنبال راهی برای خروج از بن‌بست بودند و موفق به ثمر رساندن دو گل شدتد. این یک نتیجه خوب است و به ما برای بازی برگشت اعتماد به نفس می‌دهد. با این نتیجه تساوی هر اتفاقی در بازی برگشت ممکن است، رخ دهد چون بایرن بازیکنان بسیار باکیفیتی دارد.  

وی افزود: این تقابل همچنان همان تقابلی است که دیروز بود. کارهایی که بایرن کرد، شگفت‌زده‌مان نکرد چون آنها بازیکنان بسیار باکیفیتی در ترکیب‌شان دارند که می‌توانند به حریف‌شان ضربه بزنند. متأسفانه آنها در زمانی دروازه ما را گشودند که ما در بهترین فرم و شکل خود بودیم. پس از آن با تلاش و مشارکتی که بازیکنان تعویضی ما داشتند، ما موفق شدیم نتیجه را به تساوی بکشانیم.

سرمربی رئال مادرید تصریح کرد: ما در حالی به این نقطه از فصل رسیده‌ایم که حالا شانس زیادی برای بازی در فینالی دیگر را داریم. وقتی صاحب توپ هستیم باید خوب حمله کنیم و وقتی توپ را در اختیار نداریم باید خوب دفاع کنیم. ما سعی می‌کنیم اینطور عمل کنیم چون در جریان بازی همیشه مالکیت توپ را در اختیار نداریم. بیایید امیدوار باشیم که در بازی برگشت اینطور عمل کنیم. بازی برگشت در برنابئو دشوار خواهد بود چون ما مقایل تیمی فوق‌العاده بازی می‌کنیم و شانس هر دو تیم برای صعود به فینال کاملاً برابر است، اما هواداران در بازی برگشت قطعاً به ما کمک خواهند کرد.

وی همچنین در تمجید از بال برزیلی‌اش که در این بازی هر دو گل رئال مادرید را به ثمر رساند، اظهار داشت: وینیسیوس می‌تواند به عنوان یک مهاجم بازی کند چون یاد گرفته بدون توپ خوب حرکت کند و به خط دفاع حریف حمله کند. او جلوی دروازه خیلی خونسرد است. مطمئناً شما به یک بازیکن خط میانی نیاز دارید که بتوانید در صحنه گل اول، آن توپ را گل کنید  (اشاره به پاس تونی کروس).

پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید

کارلتو در ادامه درباره هافبک آلمانی‌اش خاطرنشان کرد: این برای تونی کروس کاملاً طبیعی است که یکی از بهترین پاسورها باشد. او یکی از بهترین هافبک‌هایی که چنین ویژگی‌هایی دارند. ما می‌خواستیم بازی را بهتر کنترل کنیم چون بازپس‌گیری توپ از بایرنی‌ها دشوار بود، اما هیچکس مثل کروس روی توپ کنترل و تسلط نداشت.

آنچلوتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرد: ما هویت چندان روشنی نداریم. امروز نمی‌خواستیم دفاعی بازی کنیم، اما بازی را دفاعی شروع کردیم. باید با شدت بیشتری دفاع می‌کردیم، مثل 120 دقیقه تقابل‌مان با منچسترسیتی، اما در ادامه روند بازی‌‌مان تغییر کرد.

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید همچنین درباره هافبک انگلیسی‌اش که در این بازی روی فرم و شکل خوبی نبود، اظهار داشت: بلینگام به بهترین فرم خود بازخواهد گشت. او مصدومیتی داشت که به طور قابل‌توجهی روی عملکردش تأثیر گذاشته بود. جود در بهترین حالت خود نبود، اما او خیلی زود به بهترین فرم خود بازخواهد گشت و برای بازی برگشت صد درصد آماده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • آمار شگفت‌انگیز مهدی قائدی در این فصل لیگ امارات
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • قیمت گوشی سامسونگ s۲۴ ultra (۱۰ اردیبهشت) + مشخصات، دوربین گوشی Samsung Galaxy S۲۴ Ultra
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)