Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن نقی پور عصر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز درخصوص بیماری کرونا گفت: بیماری کرونا یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی بود که با آن مواجه شدیم، تمامی معاونت‌ها تلاش می‌کنند تا این بحران را رد کنیم.

وی ابراز داشت: همچنان مردم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند، زدن ماسک باید در اولویت باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خوشبختانه در مسیر کاهش امار کرونایی ها هستیم و میزان مرگ و میرها نسبت به هفته‌های قبل کاهش پیدا کرده است. وی ادامه داد: امروز ۳۹۳ نفر بستری داشتیم و در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر در استان بر اثر بیماری کرونا فوت کرده اند. نقی پور درخصوص رنگ بندی‌های کرونایی شهرهای استان نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۳ شهرستان قرمز، ۱۱ نارنجی و ۷ شهرستان زرد در استان وجود دارد. وی همچنین درخصوص آمار تزریق واکسن کرونا در استان گفت: ۹۴ درصد دوز اول، ۸۵ درصد دوز دوم، ۴۱ درصد دز سوم تزریق شده است. آذربایجان شرقی در زمینه تزریق دوز سوم واکسن کرونا نیز رتبه نخست کشوری دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۴۱ درصد جمعیت تحت پوشش آذربایجان شرقی دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند. وی گفت: رسیدگی بیشتر به مشکلات و مسائل حوزه درمان شده است و در حال بررسی و رفع آن هستیم. وی افزود: انتقال بیمارستان کودکان به بیمارستان مردانی آذر کلید خورده است و ظرفیتی که این بیمارستان دارد در کنترل بیماری‌های کودکان قدم بزرگی خواهد بود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مسائل پژوهشی و فناوری، پروژه‌های تحقیقاتی و تولیدی و دارویی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان درحال انجام است. وی گفت: با تلاش شبانه روزی پایان کار ۴۵۰ نفر نیز پرداخت شده است. عکس: مینا نوعی کد خبر 5447047

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تبریز ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی اردوهای راهیان نور شیوع کرونا ایلام عکس استانها گرگان جهاد تبیین گرد و غبار مشهد واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی