Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان در حالی وارد سومین سال کرونایی شد که هنوز برای بسیاری از پرسش‌ها درباره این بیماری پاسخی ندارد. خبرگزاری میزان – دو سال از آغاز شیوع کرونا می‌گذرد و هنوز دانشمندان برای شماری از حیاتی‌ترین پرسش‌ها درباره این بیماری پاسخی ندارند.   بیماری کرونا در سراسر جهان بیش از ۴۵۰ میلیون نفر را مبتلا کرده و بیش از ۶ میلیون نفر را به کام مرگ فرستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مهم‌ترین پرسش‌ها درباره این بیماری که همچنان بی پاسخ مانده اند، عبارتند از:
۱. چند دوز واکسن تقویت کننده کرونا مورد نیاز است؟   کارشناسان بهداشتی انتظار دارند که با کاهش مصونیت واکسن‌ها در طول زمان و ادامه تکامل انواع ویروس بیماری کرونا، تزریق دوز‌های تقویت کننده واکسن کرونا به یک هنجار تبدیل شود.   اگرچه برخی از کشور‌ها مانند آلمان تزریق دوز چهارم واکسن کرونا را آغاز کرده‎اند، اما احتمالا دوز چهارم واکسن در کشور‌های مختلف جهان در پاییز ۲۰۲۲ تزریق شود.
۲. مصونیت ناشی از واکسن کرونا چقدر دوام دارد؟
میزان مصونیت ناشی از واکسن‌های کرونا بین چهار تا شش ماه اعلام شده است.   با وجود این، بررسی دانشکده پزشکی «هاروارد» نشان می‌دهد افراد واکسینه شده در صورت دریافت واکسن کرونا علائم خفیف تری را تجربه می‌کنند و اگر دوز تقویت کننده را دریافت کرده باشند، با درصد پایین تری با خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ مواجه می‌شوند. بیشتر بخوانید: وضعیت کرونایی جهان در دومین سالگرد همه گیری کرونا سناریو‌هایی درباره آینده کرونا ۳. آیا جهش‌های بعدی کرونا خطرناک خواهند بود؟   ویروس‌ها دائما جهش می‌یابند؛ گاهی این جهش‌ها به سرعت ناپدید می‌شوند و گاهی باقی می‌مانند و باعث افزایش سرعت عفونت و بیماری می‌شوند؛ طی دو سال گذشته پنج سویه نگران کننده کرونا ظهور یافته است.
۴. چرا برخی از افراد مبتلا به کرونا علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند؟
هنوز پاسخ دقیقی برای این پرسش که چرا برخی از مبتلایان به کرونا علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند و برخی دیگر نه، وجود ندارد؛ ضمن این که علائم این بیماری در هر موج شیوع متفاوت می‌شود.   سال سوم همه‌گیری در میانه همه تردید‌ها و ابهام‌ها ادامه دارد؛ با وجود این ما هنوز علاوه بر ابزار‌های موثری مانند واکسن‌ها و قرص‌ها می‌توانیم با اقدام‌های به ظاهر ساده‌ای مانند شست و شوی مرتب دست، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و ... با شیوع این بیماری مقابله کنیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا