Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:10:29 GMT

بزرگترین بلوار ساحلی کشور به پیشرفت ۷۰درصدی رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۰۶۲۰

بزرگترین بلوار ساحلی کشور به پیشرفت ۷۰درصدی رسید

گروه استان‌ها- بلوار ساحلی شرق بندرعباس یکی از پروژه‌های بحث‌برانگیز شهر بندرعباس بود که به عنوان بزرگترین بلوار ساحلی و توریستی خاورمیانه در حال اجرا است و امروزه پیشرفت ۷۰درصدی را حاصل کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، یکی از پروژه‌های بحث برانگیز شهر بندرعباس بلوار ساحلی شرق بندرعباس بود که با تلاش‌های استاندار سابق هرمزگان این پروژه بزرگ و پر هزینه در جیب شهرداری بندرعباس گذاشته شد و شهرداری بندرعباس مجبور شد مبالغ هنگفتی از بودجه‌ای که مربوط به شهر بندرعباس و حق مردم است در این بلوار که خارج از محدوده شهری بندرعباس است هزینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان مسیر این پروژه شهر جدیدی برای شرق بندرعباس نیز دیده شده است که اردیبهشت 1400 فریدون همتی استاندار هرمزگان این خبر را اعلام کرد که در قرار در 6هزار هکتار از اراضی شرق بندرعباس شهر جدیدی بنا شود که بندرعباس را تا 50سال آینده از ساخت مسکن جدید بی‌نیاز کند.

این پروژه چه در شورای پنجم و چه در شورای ششم منتقدینی داشت که خواستار این بود که بودجه ساخت این بلوار پر هزینه از جیب مردم بندرعباس خارج شود و طبق قانون با اعتبارات دولتی هزینه شود اما به هر صورت این بلوار هم‌اکنون در مراحل پایانی کار است و احتمالا در اواسط یا اواخر سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

این پروژه در واقع آغاز توسعه‌ جاده‌ای سواحل مکران است که از شرق بندرعباس آغاز می‌شود و از طریق نوار ساحلی به شهرستان میناب می‌رسد و امتداد این جاده هم به سمت جاسک و چابهار امتداد پیدا می‌کند به هر صورت علی‌رغم تمام انتقادات این پروژه ادامه دارد .

عصر امروز حجت الاسلام والمسلمین  محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و مهدی نوبانی شهردار بندرعباس از بلوار ساحلی شرقی بندرعباس بازدید کردند و نمایندهولی فقیه در استان از نزدیک در جریان روند کار این بلوار قرار گرفت..

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده در حاشیه بازدید از این پروژه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بحمدالله شهرداری بندرعباس در خدمت‌رسانی به شهروندان گام‌‌های اساسی برداشته است و امیدواریم که شاهد توسعه و پیشرفت در شهر باشیم و شهروندان نیز از این خدمات به صورت بهینه و رضایت بخش استفاده کنند. 

وی افزود: لازم است سایر دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری‌های لازم را با شهرداری بندرعباس جهت تامین اعتبار مابقی این پروژه داشته باشند تا شاهد بلواری در خور شان مردم بندرعباس باشیم.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس نیز در این بازدید گفت: به منظور دسترسی آسان شهروندان به سواحل مکران این بلوار در حال احداث است و 20 کیلومتر طول با عرض 110 متری شامل  لاین‌های کندرو، تندرو، پیاده رو، دوچرخه سواری و همچنین فضای سبز و نورپردازی است.

نوبانی تاکید‌کرد: یکی از اولویت‌های ما در شهر بندرعباس توسعه سواحل برای فراهم کردن زمینه بیشتر استفاده شهروندان است و استفاده از دریا و ساحل، تامین امنیت شرق بندرعباس و توسعه گردشگری بخشی از سیاست های اجرای این بلوار شرقی می باشد.

شهردار بندرعباس تصریح‌کرد: در حال حاضر پروژه ساحلی شرق بندرعباس حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی بازدید‌های به عمل آمده تا کنون بالغ بر 700 میلیارد برای این پروژه هزینه شده است که امیدوارم با اتمام این پروژه در آینده ی نزدیک شاهد یکی از زیباترین و پر جاذبه‌‌ترین بلوار ساحلی در کشور در شهر بندرعباس باشیم.

انتهای پیام/865/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری بندرعباس شرق بندرعباس شهر بندرعباس بلوار ساحلی ساحلی شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک

مدیر منطقه سه شهرداری اراک گفت: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب میان ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: با تلاش عوامل اداری و اجرایی منطقه و در نظر گرفتن ضوابط تشویقی در صدور مجوز خصوصاً املاک قولنامه‌ای، درآمد منطقه در سال گذشته تحقق ۱۲۵ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب بین ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اراک پروژه‌های تعریف شده برای اجرا در سال جاری را ساماندهی کمربندی حد فاصل پل سنجان تا میدان بسیج شامل عملیات جدول گذاری و پیاده رو سازی به طول ۳/۵ کیلومتر، ساماندهی بلوار شهید کاظمی کرهرودی به طول ۲/۵ کیلومتر، دیوار ساحلی محله دروازه کرهرود، دیوار ساحلی خیابان طالقانی و سایر پروژه‌های محله محور عنوان کرد.

رضایی با اشاره به موفقیت حاصل شده در اسفند ۱۴۰۲ در خصوص آزادسازی زمین خواری در محله تخت سادات کرهرود، گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام زمین‌های متعلق به شهر به مردم باز خواهد گشت.

کد خبر 747879

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • ویدیو/ شاهکار پارسی در اومااویا؛ از بزرگترین پروژه خارجی ایران چه می‌دانیم؟