Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@00:38:36 GMT

وزیر خارجه ونزوئلا: تحریم‌ها علیه «مسکو» محکوم است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۰۶۴۵

وزیر خارجه ونزوئلا: تحریم‌ها علیه «مسکو» محکوم است

به نقل از المیادین، «فلیکس پلاسنسیا» وزیر خارجه ونزوئلا امروز دوشنبه سخنانی را در خصوص بحران اوکراین و مداخله جویی غرب در این بحران مطرح کرد. وی گفت: کاراکاس تحریم‌های غرب علیه مسکو را به شدت محکوم می‌کند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد: کشورهای غربی تحریم‌های وحشتناکی را علیه مسکو اعمال کرده اند و همزمان علیه فرهنگ روسیه دست به نفرت پراکنی می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما این اقدامات را محکوم می‌کنیم.

این مقام ونزوئلایی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش ناتو برای گسترش در بال شرقی اروپا اشاره کرد و گفت: از دیدگاه ما گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بال شرقی اروپا یک نوع تجاوزگری است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تحکیم روابط میان کشورش و روسیه، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در آینده‌ای نزدیک به منظور دیدار با مقامات کاراکاس به ونزوئلا سفر کند./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: مسکو تحریم وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صدد است تا مسکو را به سوی رقابت تسلیحاتی بکشاند.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه صادره خود در این ارتباط ادامه داد: ناتو به دنبال کشاندن روسیه به یک رقابت تسلیحاتی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد که ناتو با برگزاری رزمایش در نزدیکی مرزهای کشورش، سعی دارد مسکو را تحت فشار قرار داده و پای این کشور را به یک رقابت تسلیحاتی بکشاند تا از این طریق ظرفیت رزمی آن را محدود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها در این مسیر هرگز موفق نخواهند شد.

این در حالیست که وی پیشتر رزمایش ناتو در فنلاند که ۲۶ آوریل (دیروز هفتم ادریبهشت ماه) آغاز شد را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده بود.

زاخارووا در این خصوص تاکید کرده بود: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد. هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا گفته بود که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم قرار دارند.»

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از ۲ سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو را صادر کرد.

کد خبر 6090224

دیگر خبرها

  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند