Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:25:47 GMT

خرید نفت ارزان دستور کار سفر جانسون به عربستان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۰۸۶۵

خرید نفت ارزان دستور کار سفر جانسون به عربستان

به گزارش ایرنا، بهای سوخت در انگلیس طی هفته‌های افزایش یافته و آخر هفته گذشته رکورد تازه‌ای را در این کشور ثبت کرد. ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی تایمز لندن گفت بوریس جانسون باید برای مذاکره به عربستان سعودی برود زیرا ما پس از حمله روسیه به اوکراین به نفت ارزان‌تر نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی عنوان کرد که به‌رغم نگرانی‌های «بسیار صریح» حقوق بشری، انگلیس مجبور است «در زمان بحران انرژی جهانی» با عربستان بعنوان ابرقدرت نفتی صحبت کند.

انتظار می‌رود که نخست‌ وزیر انگلیس این هفته برای گفت‌وگو با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، راهی عربستان شود. این درحالیست به گزارش روزنامه تایمز، بن سلمان پس از ماجرای قتل جمال خاشقچی از دیدار با رهبران اروپایی اجتناب کرده است. نزدیکان جانسون به تایمز گفته‌اند که سیاست راهبرد دولت انگلیس به دلیل نیاز به «غلبه بر روس‌ها» در زمینه انرژی و کاهش بحران احتمالی هزینه‌های زندگی در این کشور تغییر کرده است.

وزیر بهداشت انگلیس امروز به رادیو تایمز گفت: «این مهم است که بدانیم، عربستان سعودی در زمان بحران بزرگ انرژی جهانی که ناشی از جنگ در اوکراین است، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است... بنابراین تعامل نخست وزیر و سایر رهبران جهان با عربستان سعودی درست است.

جاوید در پاسخ به سوالی درباره اعدام دسته جمعی اخیر در عربستان گفت که این قتل‌ها "به وضوح چیزهایی نیستند که ما از آن حمایت کنیم". وی افزود: رابطه ما با عربستان بسیار صریح و زمانی که پای مسائل حقوق بشری مطرح است، ما با هم اختلاف نظر داریم. جاوید ادعا کرد که می‌توان همزمان با حفظ روابط اقتصادی نزدیک، از سابقه حقوق بشر عربستان سعودی انتقاد کرد.

گفته می‌شود که عربستان سعودی ظرفیت مازاد حدود دو میلیون بشکه در روز دارد و جانسون قصد دارد تا امکان توسعه تولید این کشور را به نفع انگلیس بررسی کند. نخست وزیرانگلیس روابط شخصی نزدیکی با بن سلمان دارد و بر همین اساس امیدوار است که شانس موفقیت او نسبت به رئیس جمهوری آمریکا که بن سلمان حاضر به پاسخ تماس تلفنی او نشد بیشتر باشد.

انگلیس برخلاف ایالات متحده، فروش تسلیحات به عربستان سعودی را برای جنگ در یمن قطع نکرد و به اینک به بهره‌برداری از رابطه دیرینه با عربستان دل خوش کرده است.

وزیر بهداشت انگلیس به اسکای نیوز گفته است: ما به عنوان یک کشور مستقیماً به نفت عربستان وابسته نیستیم، اما قیمت انرژی و دسترسی به انرژی موضوع بسیار مهمی است. بنابراین من خوشحالم که می توانیم این رابطه را با عربستان سعودی داشته باشیم که بر اساس آن بتوانیم در مورد مسائل حقوق بشری و همچنین روابط اقتصادی بلندمدت خود صحبت کنیم.

کارشناسان عقیده دارند در صورت ادامه جنگ و تحریم نفت و گاز روسیه، کشورهای تولیدکننده نفت و گاز به سرعت نمی‌توانند کمبود موجود در بازار را جبران کنند و از همین رو احتمال رسیدن قیمت نفت به ۲۰۰ دلار در هر بشکه دور از انتظار نخواهد بود.

برچسب‌ها نفت خام بوریس جانسون انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نفت خام بوریس جانسون انگلستان نفت خام بوریس جانسون انگلستان عربستان سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند

به گزارش بلومبرگ، شهروندان عربستان سعودی در ماه‌های اخیر به دلیل اشتراک‌گذاری احساسات ضد رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش، ریاض نگران است که جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس و ملت فلسطین و همچنین حملاتی که توسط دیگر نیروهای مقاومت انجام می‌شود، غرب آسیا را وارد یک جنگ همه‌جانبه کند.
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش می‌دهد که در میان بازداشت‌شدگان اخیر یکی از مدیران شرکتی بود که در طرح محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای تقویت اقتصاد نقش داشت. گزارش شده است که این مقام در مورد جنگ غزه اظهاراتی کرده بود که تنش‌زا تلقی می‌شد.
بنا به گزارش‌ها، یک زندانی دیگر از شهروندان سعودی خواسته بود تا برندهای آمریکایی فعال در عربستان سعودی را تحریم کنند.
یک منبع نزدیک به دولت عربستان سعودی در گفت‌وگو با بلومبرگ تاکید کرد که این بازداشت‌ها ناشی از این نگرانی است که تأثیرات افراد وابسته به امنیت این کشور آسیب می‌رساند. در این گزارش آمده است که آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌های صورت گرفته از ۷ اکتبر وجود ندارد.
این سرکوب‌ در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده به همکاری با ریاض برای یافتن راهی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد. در اوایل این هفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در سفر ریاض گفت کار فشرده‌ای برای دستیابی به توافقی برای این منظور انجام شده و این توافق «به طور بالقوه به تکمیل شدن بسیار نزدیک است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم