Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:07:25 GMT

امارات مقصد بعدی الیگارش های روس

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۰۸۹۰

امارات مقصد بعدی الیگارش های روس

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، منابع آگاه در امارات می گویند ثروتمندان روسیه در تلاش هستند تا آنجا که می توانند دارایی‌های خود را با هدف در امان ماندن از تحریم‌های غرب از اروپا به دوبی منتقل کنند.

از منظر آنها دوبی یکی از مراکز تجارت در منطقه به شمار می رود و رای منفی امارات به محکومیت درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل در واقع نوعی دعوتنامه برای آنها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه می‌گویند ثروتمندان روس در حال انتقال دارایی‌های خود از سوئیس و انگلیس به دبی هستند چرا که این کشورها در تحریم روسیه نقش داشته و تهدید کرده‌اند که دارایی اشخاص حقیقی و سیاستمداران روسیه را مسدود خواهند کرد.

به گفته یک وکیل در دوبی، موسسه حقوقی که در آن کار می کند شاهد درخواست چندین شخصیت روس برای انتقال حجم بالایی از اموال آنها به دوبی بوده است.

برخی از این درخواست‌ها حتی شامل انتقال صدها میلیون دلار دارایی بوده است.

کارشناسان می‌گویند دبی از ۲ منظر برای ثروتمندان روس جذابیت دارد نخست آن که فقط چند ساعت پرواز با روسیه فاصله دارد و دوم اینکه مقامات این کشور الزامی برای پاسخگویی به کشورهای غربی در خود احساس نمی کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امارات ثروتمندان دبی دارایی دلار الیگارش سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند