Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-02@17:14:17 GMT

مهاجرت به کانادا یا آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۱۰۳۰

مهاجرت به آمریکا یا کانادا

آمریکا و کانادا دو کشوری می باشند که در قاره آمریکا قرار دارند و در جوار هم واقع گردیده اند. این دو کشور سالانه مقصد کثیر مهاجران مشتاق قرار می گیرند. با توجه به اینکه هر دو کشور در همسایگی هم هستند و تشابهات بسیاری دارند اما از تفاوت های آن ها نمی شود چشم پوشی نمود. بررسی این تفاوت ها می تواند شما را برای نتیجه گیری بهتر در باب مسیر مهاجرتی خود راهنمایی نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه ی این نوشتار به این بررسی پرداخته ایم.

راه های مهاجرت به آمریکا و کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا و کانادا را دارند، باید از راه‌ های مهاجرت به این دو کشور مهاجرت نمایند. به ‌طورکلی ۶ روش قانونی وجود دارد که از جمله سرمایه‌ گذاری، تحصیل، کار، ازدواج، تولد و افراد خاص می‌ باشد. هرکدام از این روش‌ها دارای ویژگی‌ های خاص خود می‌باشد. مثلاً برای روش کاری، فرد باید جاب آفر داشته باشد یا اگر برای کار در کشور کانادا اقدام می ‌نماید می تواند از سیستم اکسپرس اینتری اقدام نماید. برای تحصیل اخذ پذیرش تحصیلی مهم است و برای سرمایه‌گذاری داشتن حداقل‌ های لازم برای شروع کسب‌ وکار نیاز می ‌باشد. روش تحصیل و روش سرمایه‌گذاری از روش‌های متداول برای اقدام در این کشور دو کشور است که در ادامه توضیحات بیشتری دراین‌باره خدمت شما ارائه داده می‌شود.

شرایط تحصیل در کانادا

تحصیل در کشور کانادا از ابتدایی تا فوق‌ دکترا امکان ‌پذیر است و افراد می‌توانند درمدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های کشور کانادا تحصیل نمایند. سیستم آموزشی کشور کانادا جزو برترین سیستم‌های آموزشی در سراسر دنیا می‌باشد. زبان تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی یا فرانسوی است. افراد می‌ توانند برای تحصیل در مقاطع مختلف از مرکز آموزشی مربوطه پذیرش تحصیلی اخذ نمایند. برای ورود به برخی از رشته ‌ها در دانشگاه‌های کشور کانادا نیاز به شرکت در آزمون ورودی خواهد بود اما در برخی دیگر از رشته‌ها براساس سوابق تحصیلی پذیرش می‌نمایند. هزینه تحصیل در مقاطع مختلف متفاوت می باشد. هزینه های تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف از 7000 تا 40000 دلار متغیر خواهد بود. اطلاعات کامل تر در رابطه با تحصیل در کانادا را در این لینک بخوانید:

https://malekpourmie.net/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7/

 

مقایسه شرایط تحصیل در کانادا و آمریکا

در باب مقایسه شرایط تحصیل در کانادا و آمریکا باید گفت که تحصیل به زبان انگلیسی در هر دو کشور امکان‌ پذیر است زیرا هر دوی این کشورها را می‌توان جزو کشورهای انگلیسی‌ زبان به حساب آورد. کشور آمریکا از دانشگاه‌های برتر بیشتری نسبت ب کشور کانادا برخوردار است و افراد می‌توانند در کشور آمریکا در بهترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل نمایند. هزینه تحصیل در این دوکشور نسبت ‌به بسیاری از کشورها بیشتر است اما به ‌طورکلی باید گفت هزینه تحصیل در کانادا نسبت ‌به آمریکا پایین تر است. برای تحصیل در دانشگاه های کشور آمریکا، فرد باید در آزمون ورودی شرکت نماید و پس از قبولی می تواند در مقطع مورد نظر تحصیل نماید. آزمون ورودی برای مقطع لیسانس SAT می باشد در صورتی که برای تحصیل در کانادا فقط در برخی رشته ها و دانشگاه ها نیاز به شرکت در آزمون ورودی شرط است و در سایرین بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش صورت می گیرد.

 

شرایط ویزای استارت آپ کانادا

سرمایه‌ گذاری در کشور کانادا از طریق استارت آپ، یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌ گذاری می ‌باشد. چرا که علاوه ‌بر سودآوری می تواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور گردد. استارت‌ آپ به معنی راه ‌اندازی یک کسب ‌و کار نو و جدید می‌باشد. فرد می‌ تواند براساس رزومه و سابقه کار خود یک طرح استارت آپی ارائه دهد. طرح فرد باید در کشور کانادا تأثیر اقتصادی مثبت ایجاد نمایند. در روش استارت‌آپ کانادا فرد باید بیزینس پلن ارائه نماید. بیزینس پلن باید مورد تأیید دولت کشور کانادا قرار گیرد و در صورت تایید، فرد می‌توانند ویزای استارت‌آپ کانادا اخذ نماید.

مقایسه ویزای استارت آپ کانادا با سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه ‌گذاری در کشور آمریکا از طرق مختلف صورت می ‌پذیرد. از مسیرهایی که فرد می‌ تواند ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا اخذ نمایند؛ ویزای E2، ویزای EB5 و ویزای L1 می‌ باشد. اگر بخواهیم این ۲ کشور را با هم مقایسه نماییم، می توان گفت که اقدام از طریق استارتاپ کانادا می‌تواند در همان ابتدا منجر به اقامت دائم گردد ولی در روش‌های سرمایه‌ گذاری در کشور آمریکا حداقل ۴ الی ۵ سال زمان نیاز است که فرد به گرین کارت آمریکا دست یابد. سرمایه گذاری در آمریکا از هزینه‌های بالاتری نسبت ‌به استارت ‌آپ کانادا برخوردار است که در کمترین نوع آن که E2 می باشد، حداقل ۲۰۰ هزار دلار نیاز است. درصورتی‌ که فرد می‌تواند با ۶۰ هزار دلار در کشور کانادا از ویزای استارت آپ کانادا را اخذ نماید.

مقایسه هزینه مهاجرت به آمریکا و کانادا

هزینه مهاجرت در روش های مختلف متفاوت است. در هر یک از روش ها در کشور آمریکا یا کانادا هزینه ها متفاوت خواهد بود. البته هزینه های زندگی جزء مقوله های مهم برای محاسبه هزینه مهاجرت می باشد. هزینه زندگی در کشور کانادا برای یک نفر حدود 1000 تا 1500 دلار کانادا در ماه خواهد بود و هزینه زندگی برای یک شخص در آمریکا در حدود 10000 تا 18000 دلار آمریکا در سال می باشد. تحصیل در کانادا نسبت آمریکا بسیار ارزانتر است. سرمایه گذاری در کانادا با مبلغ کمتری صورت خواهد پذیرفت.

مقایسه مزایای مهاجرت به آمریکا و کانادا

در کشور آمریکا دانشگاه های معتبر جهانی بسیار زیاد است که می تواند شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه ها را برای افرد در دسترس قرار دهد.

پوشش بیمه درمانی و خدمات بهداشتی در کشور کانادا رایگان و ارزان است در صورتی که در کشور آمریکا هزینه های بیمه درمانی گران می باشد.

کشور کانادا از امنیت بسیار بالاتری نسبت به آمریکا برخوردار است در صورتی که در آمریکا نرخ جرم و جنایت بالا می باشد.

یکی از معایب تحصیل در آمریکا هزینه های بالای تحصیلی می باشد. در صورتی که در کانادا به مقدار قابل توجهی این هزینه ها کمتر می باشد.

کشور آمریکا نسبت به کانادا از آب و هوای بهتری برخوردار است.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ازدواج جرم دولت سرمایه گذاری کانادا مهاجرت به آمریکا و کانادا تحصیل در کانادا کشور کانادا کشور کانادا شرایط تحصیل کشور آمریکا سرمایه گذاری آزمون ورودی دانشگاه ها برای تحصیل هزینه ها دو کشور روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دانشگاه کاشان دراطلاعیه اعلام کرد دانشجویان اخراج شده و تعلیق شده آمریکایی و اروپایی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان پذیر می‌شوند.


رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ادامه تحصیل این دسته از دانشجویان در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان گفت: همچنین این استادان می‌توانند به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری کنند.


دکتر عباس کتابی افزود: در پی موج بیداری و آزادیخواهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم اسرائیل، تعدادی از این دانشجویان تعلیق و اخراج شدند. برخی از اساتید این دانشگاه‌ها نیز به دلیل حمایت از دانشجویان اخراج شدند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند،گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه‌های خارجی نیز به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران