Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:13:22 GMT

امروز دوران هنرِ در خدمت مردم است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۱۱۲۹

امروز دوران هنرِ در خدمت مردم است

به گزارش خبرنگار مهر محمد رضا امامقلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین که ظهر دوشنبه در خانه فرهنگ امیرکبیر استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: ما از مدیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تقدیر می‌کنیم که به واسطه وسعت دید و نگاه هم افزای ایشان در فاصله کوتاه زمانی به تفاهم رسیدیم و حضورشان ایشان در استان و این اتفاق‌ها روزنه امید و پویایی استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: ما در خانه امیر کبیر به صورت ویژه دز سه حوزه هنرهای تصویری (نماهنگ، مستند، فیلم کوتاه)، ادبیات پایداری (تاریخ شفاهی) و آفرینش‌های ادبی فعالیت خواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به این موضوع که کمک به اقتصاد هنر از اهداف جدی این مشارکت و همکاری بوده است عنوان کرد: ایجاد اشتغال پایدار، معرفی توانمندی جوانان در حوزه‌های یاد شده و جذب سرمایه گذاران ویژه در استان قزوین خصوصاً فعالین بهش صنعت و کشاورزی از اهداف ویژه ما بوده است.

وی گفت: اتفاقی که قرار است در این محل روی دهد نه کلاس آموزشی صرف بلکه یک فرایند زیست و تربیت جمعی همراه رهیارها است.

امامقلی یادآور شد: ما در اینجا آموزشی و ارائه مدرک نداریم بلکه تربیت یافتگان را به بازار اشتغال وصل می‌کنیم و در نظر داریم که فرهنگ مدرک محوری را تحت تأثیر قرار دهیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان این موضوع که امروز هنر برای مردم است و در این برهه زمانی هنر برای هنر دغدغه نخواهد بود ابراز کرد: هنری که ما به دنبال آنیم از دل مردم برآمده و به دنبال حل مسائل مردم است. ما به مسائل محیطی خود در استان توجه می‌کنیم و از ظرفیت‌های استانی بهره می‌بریم و امیدواریم در این مسیر بتوانیم طوری عمل کنیم که روند تمرکز در مرکز و تربیت هنرمند مهاجر که در استان می‌آموزد و به پایتخت مهاجرت می‌کند را تغییر دهیم.

امام قلی در خاتمه خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی و تربیتی ما در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت یک ساله تعریف شده است و با توجه به جنس فعالیتی که در نظر گرفته ایم این بازه‌های زمانی معنا میابد و امیدواریم که خروجی این فعالیت‌ها یک حرکت ارزشمند و حل کننده مسائل برای استان باشد.

کد خبر 5447133

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا امامقلی حوزه هنری قزوین قزوین بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور سفر استانی شیوع کرونا ایلام عکس استانها گرگان جهاد تبیین گرد و غبار مشهد اسلامی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری شاهرود، مصطفی واحدی ضمن بیان اینکه کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد، ابراز داشت: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها ارتقا هنر و رشد استعدادها بین علاقه مندان است.

وی ضمن بیان اینکه حوزه هنری از هنرمندان شاهرود حمایت می‌کند، افزود: این اقدام در واقع به نوعی ترغیب دوستداران هنر به سمت خلق آثار بهتر است.

مدیر حوزه هنری انقلاب شاهرود بابیان اینکه اولین نشست کارگاه در میان سرای حوزه هنری برگزار شد، ابراز داشت: این کارگاه از سه شنبه هر هفته میزبان علاقه مندان حوزه عکاسی خواهد بود.

واحدی ضمن بیان اینکه منصوره قلیچی عکاس خبرگزاری مهر استان سمنان مدیر برگزاری این کارگاه‌ها است، تصریح کرد: دغدغه‌های حوزه هنری نیز توسعه هنر متعهد است.

وی افزود: امیدواریم کارآموزان این کارگاه بتوانند در برنامه‌ها و رویدادهای پیش رو با حوزه هنری همکاری کنند.

کد خبر 6096135

دیگر خبرها

  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • امروز، روز شیراز؛ شهر شعر و هنر و حافظ/ شهرها همه بازند و شیراز، شهباز
  • امروز، روز شیراز؛ شهر شعر و هنر و حافظ
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد