Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@20:21:34 GMT

بهزیستی در رفع فقر مطلق پیشقدم است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۱۲۶۵

بهزیستی در رفع فقر مطلق پیشقدم است

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین عرب‌زاده عصر دوشنبه در آئین معارفه سرپرست بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: بهزیستی با گستردگی فعالیت در ارائه خدمات به هموطنان از قبل از انعقاد نطفه تا دم مرگ تلاش می‌کند تا در حوزه‌های مختلف خدمات تخصصی و عمومی را به هموطنان ارائه کند.

وی نقش سازمان بهزیستی را در پشتیبانی از همه افراد جامعه در مراحل سیر زندگی از دوره کودکی تا سرپرستی معلولان، فرزندان طلاق، ایتام نیازمندان، دوره سالمندی و حتی مرحله کفن و دفن تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم تا در همه این مراحل خدمات تخصصی و رضایت‌بخشی را به گروه‌های مختلف جامعه ارائه کنیم تا بخش عظیمی از آسیب‌ها و دغدغه‌ها کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی ضرورت خشکاندن مسئله فقر را از سرچشمه‌های اصلی در جامعه یادآور شد و گفت: با تاکید رئیس جمهور رفع فقر مطلق در برنامه‌ریزی‌های سازمان بهزیستی قرار گرفته و ما با همراهی نهادهای حمایتی و گروه‌ها و مجموعه‌های خیریه سعی داریم تا بیشترین همراهی را در این موضوع داشته باشیم.

عرب‌زاده افزود: اصلی‌ترین هدف‌گذاری سازمان بهزیستی توانمندسازی گروه‌های هدف است که در این زمینه احصا ظرفیت‌ها با همراهی تیم‌های کارشناسی بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا از ظرفیت خیرین و نهادهای کمک‌رسان به صورت ملی و منطقه‌ای استفاده کنیم تا بخش عظیمی از دغدغه‌های مردم کاسته شود.

عرب‌زاده اردبیل را استان پیشرو در جذب و جلب کمک‌های خیرخواهانه توصیف کرد و ادامه داد: هوشمندسازی، مردم‌سازی، کارآمدسازی و شفاف‌سازی ۴ رکن اصلی فعالیت بهزیستی در دوره جدید است.

وی اضافه کرد: ما باید در کوتاه‌ترین زمان با همراهی خیرین نیاز نیازمندان را رفع و به خواسته‌های آنها پاسخ دهیم که در این زمینه انتظار جلب مشارکت‌های بیشتر و بهتر را از مجموعه‌های خیرین داریم.

عرب‌زاده بیان کرد: با نگاه تحولی و اقدام جهادی در یک برنامه‌ریزی مستمر و مدون سعی بر این است تا مشکلات و دغدغه‌های جامعه هدف در ۲ حوزه مسکن و معیشت رفع شود که در این زمینه مراقبت‌های لازم انجام شده و حمایت‌های همه‌جانبه نیز مورد هدف است.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی به تنها قادر نیست مشکلات و نارسایی‌های گروه‌های آسیب‌پذیر را برطرف کند و بهتر است در این حرکت پرشتاب زمینه و بستر اقدامات مؤثر فراهم آمده و رویکرد قابل قبول را شاهد باشیم.

کد خبر 5447124

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی اردبیل رئیس جمهور مراسم معارفه معلولان طلاق سالمندی آسیبهای اجتماعی مشارکت مردمی موسسه خیریه مسکن بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور سفر استانی شیوع کرونا ایلام عکس استانها گرگان جهاد تبیین گرد و غبار مشهد سازمان بهزیستی عرب زاده گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومانی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن و صنایع معدنی استان خبر داد.

حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری