Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:31:50 GMT

آل سعود همان مسیر بنی‌امیه را طی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۱۳۰۲

آل سعود همان مسیر بنی‌امیه را طی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله آملی لاریجانی، وی صبح امروز در ابتدای درس خارج اصول خود، شهادت جمعی از مسلمانان به دست سفاکان آل‌سعود را تسلیت گفت و تصریح کرد: قلوب شیعیان و بلکه هر مسلمان آزاده‌ای در جهان از این همه جنایت در حق جوانان کم سن و سال به درد می‌آید که به بهانه‌های واهی و از خوف کنده‌شدن ریشه سلطنت طاغوتی آل‌سعود، اینگونه به شهادت رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول تاریخ، شیعیان در حب امیرالمومنین و فرزندان ایشان «علیهم‌السلام» امتحانات و ابتلائات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و جنایاتی را متحمل شده‌اند که تاریخ کمتر به خود دیده است، افزود: شیعیان و محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام در برابر همه این جنایات همچون کوه ایستادگی کردند و پرچم اسلام ناب محمدی صل‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را برافراشتند؛ نه اسلامی که به دست امویان، آل‌زیاد و آل‌مروان افتاده بود؛ جماعتی که نه برپا داشتن نماز برایشان اهمیتی داشت و نه اقامه عدل و نه احکام نورانی قرآن.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه شیعیان از اسلامی دفاع کردند و دفاع می‌کنند که از زبان قرآن‌های ناطق شنیده‌اند، اهل‌بیت علیهم‌السلام را بر مبنای حدیث متواتر ثقلین، ثقل عدل کتاب‌الله دانست و خاطرنشان کرد: اهل‌بیت علیهم‌السلام بر حسب آیات و روایاتی که نه فقط در منابع شیعی بلکه از اکابر اهل‌سنت نیز نقل شده است، نور خداوند در آسمان‌ها و زمین هستند و شیعیان حول این نور عظیم گرد هم آمده‌اند؛ لذا شیعیان همواره از اسلام حقیقی و قرآن دفاع کرده‌اند و در طول تاریخ، جان خود را در این مسیر تقدیم حق متعال کرده و رزق شهادت نصیب‌شان شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آل‌سعود گمان می‌کند که با این روش‌های وحشیانه و سرکوب‌گرانه می‌تواند نور خدا را محو کند. اینان گویی از اعقاب بنی‌امیه‌اند و اگر بدتر از آنان نباشند، بهتر هم نیستند زیرا به همان روش‌های ستم‌گرانه آنان عمل می‌کنند.

جنایاتی که آل‌سعود در عصر حاضر مرتکب شده‌اند کم نبوده است؛ از اعدام سبعانه شهید شیخ نمر گرفته تا سایر علمای شیعه و اعدام‌های اخیر، شاهدی بر این مدعاست.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به آیه شریفه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، اظهار کرد: این سنت الهی است که نور خداوند با استقامت و صمود باقی می‌ماند و هر چه کفار و مشرکین بخواهند در جهت خاموش کردن آن گام بردارند موفق نخواهند شد. شیعیان به دنبال همین نورند و این اتهامات که در طول تاریخ به شیعیان نسبت داده شده و امروز هم وهابیت تکفیری در جهت تکثیر آن است که «شیعه فردپرست است»، آشکارا اتهاماتی واهی و بی‌اساس است. خطاب ما به حضرت بقیه‌الله‌الاعظم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، «یا تالی کتاب‌الله و ترجمانه» است یعنی ما اهل بیت (ع) را ترجمان کتاب‌الله می‌دانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یقین داریم سلطنت مطلقه متعلق به آل‌علی علیهم‌السلام است، یادآور شد: این اتفاق، اولین و آخرین رخداد از این جنس نیست اما طواغیت آل‌سعود بدانند که شیعیان و نور اهل بیت علیهم‌السلام باقی خواهند ماند و ان‌شاءالله حاکم اصلی با ظهور خود، جهان را سرشار از عدل و داد خواهد کرد. ان‌شاءالله مقدمه و طلیعه ظهور نیز نابودی و کنده‌شدن شر غاصبان ارض پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و سرزمین وحی باشد و دعا می‌کنیم آنان که در بند این سفاکان و طواغیت هستند هر چه زودتر از چنگ آنان رهایی یابند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اعلام شیعیان عربستان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آل سعود اهل بیت علیهم السلام آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند

آیت الله میرزاحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب امام صادق علیه الاسلام را دارای رابطه قوی با جهان اسلام دانست و اظهار داشت: در بین امامان معصوم صلوات الله علیهم اجمعین، امام صادق علیه السلام در زمانی واقع شدند که برای یک گفت وگوی علمی بعد امام باقر علیه السلام به شکلی شرایط به وجود آمد که هر کدام از علمای سایر مذاهب با مراجعه به حضرت ضمن کسب تکلیف، سؤال علمی خود را مطرح می کردند که این آمد و شدها با واسطه و یا بی واسطه صورت می گرفت.

آیت الله احمدی فقیه یزدی، افزود: ایشان دارای شاگردان متعددی در رشته های گوناگون بودند؛ به خصوص در مباحث علمی و قرآنی و تسلط بر روایات پیغمبر اسلام و امیرالمومنین علیه السلام دارای تبحر بودند، حضرت امام صادق علیه السلام در این موقعیت و جمعیتی که برای کسب علم و دانش آماده شده بودند، رابطه قوی با جهان اسلام داشتند و به خصوص با کسانی که مجاور بودند ارتباط برقرار می کردند و کسب فیض می بردند من جمله اهل سنتی که هنوز استقراء قوی نداشتند و در عین حال نظر حضرت را جامع تر و غالب تر می دانستند و کسانی که به مسجد می آمدند و مسئله خود را خدمت مطرح می کردند ایشان کاملا توضیح می دادند و صحت و غلط بودن را با استنباط به قرآن و روایات پیغمبر اسلام صلوات الله علیه بیان می نمودند.

وی ادامه داد: گاهی برای گرفتن تأییدیه خدمت حضرت شرفیاب می شدند زیرا سخن امام صادق علیه السلام برای آنان مهم بوده است؛ البته در بین مردم، افراد معاندی بودند که تحریک می شدند و با ایجاد ترس و وحشت بین مردم، باعث جلوگیری از مراجعه افراد به منزل امام می شدند اما مردم ایشان را رها نمی کردند و به هر نحوی با واسطه یا بی واسطه خود را به امام می رساندند.

این عالم شیعه، تصریح کرد: سیطره و عظمت علمی حضرت امام صادق علیه السلام آنقدر وسیع شده بود که به اکناف و اطراف منتقل شده بود و همگان همراهی می کردند و می پذیرفتند. دشمنی هایی صورت می گرفت که حضرت نیز کمال تقیه را در مواردی که لازم بود انجام می دادند و هم توصیه به افراد مرتبط می کردند هم خود مراقبت انجام م دادند. می دانید تقیه صحیح را امام از آباء و اجداشان نقل می کنند که در روایت این گونه ذکر شده است؛ حضرت علی بن الحسین علیه السلام می فرمایند: تقیه به این معنا است که روایات ما صعب و مستصعب است غیر از نبی و یا ملک مقرب و یا مؤمنی که "امْتَحَنَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِيمَانِ"؛ نمی شود این را به هر کسی رساند.

وی عنوان کرد: این اخبار و احادیث که می رسید، در واقع به این معنا بوده است که علم را نمی توان به هر کسی آموخت زیرا آن علم را باید تقیه کرد و به اهلش آموخت، و این تعلیم به شکل تقیه در زمان امام صاق علیه السلام آنچنان رواج پیدا کرد که هر کسی هرحرفی را به امام نسبت نمی داد، بعد از اینکه مطمئن می شدند بر موازین درستی می باشد این انتساب را مطرح می کردند.

وی در پایان تأکید کرد: به همین جهت شاید بیشترین روایاتی که تاکنون در دست است از امام صادق علیه السلام ثبت و ضبط شده است و به این دلیل که کسانی که در محضر ایشان بودند ثبت و ضبط می کردند. اکنون در آستانه شهادت آن بزرگوار عرض کنم که، کل منابع علمی که از ایشان رسیده در غیر از منابع شیعه است، در مذاهب اسلامی دیگر نیز مشهور و فراوان می باشد.
 
انتهای پیام/
 
 
 

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • کتاب «اخلاق النبی(ص) و اهل بیته(ع)» به زبان ترکی استانبولی ترجمه و منتشر شد
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • اقدامات بی بدیل امام صادق علیه السلام در حفظ و صیانت از روایات
  • آذربایجان شرقی عزادار صادق آل محمد