Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی با صدور بیانیه ای گردن زدن 81 مسلمان بی گناه را توسط رژیم سعودی محکوم کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

خبر اعدام ۸۱ نفر از مجاهدین و مستضعفین توسط رژیم منحوس آل‌سعود قلبهای همه‌ی آزادگان جهان را متأثر می‌‌کند.
این اقدام مفتضحانه سبب به شهادت رسیدن ۴۱ تن اسیرِ مظلومِ شیعه شد که با محدودیت و محرومیت زندگی می‌کنند؛ فاجعه‌ای که در آن دو مجاهد مستضعفِ یمنی نیز به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه سکوت دولت‌های اسلامی دربرابر این جنایات و نداشتن اتحاد سبب تکرار این حوادث خواهد شد. بی‌توجهی به اقدامات شنیع آل سعود در یمن یا کشتار شیعیان در پاکستان سبب این فضاحت شده است. این اقدام شنیع توسط دولت مستبد سعودی رکورد جهانی اعدام در یک روز را تغییر داده است.

این اقدام جنایت‌کارانه لکه ننگی بردامان شجره خبیثه آل سعود و هم‌پیمانان آن‌ها بود و چهره اصلی این وحوش را بر همگان آشکار کرد. این درحالی‌ست که این دولت در این سال‌ها سعی کرده است تا با رفتارهای نمایشی و اصلاحات به ظاهر بشر دوستانه چهره ننگین خود را بپوشاند. 

در این حین اقدامات دوگانه و متناقض سازمان های بین‌المللی نیز مورد انتقاد و موجب شگفتی‌ست. در شش سال و نیم گذشته حدود ۱۸ هزار نفر از غیر نظامیان در یمن کشته شده‌اند .۴۲۷۰ نفر از کشته شدگان کودکان هستند و ۲۸۵۰ تن از آن را زنان تشکیل می‌دهند اما هیچ صدایی از جامعه جهانی درباره این اقدام جنایتکارانه رژیم آل سعود به گوش نرسیده است آن‌ها حتی این اقدامات را محکوم هم نکرده‌اند! درحالی‌که اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین پس از گذشت تنها ۲۰ روز مورد انتقاد سازمان‌های به ظاهر حقوق‌بشری و جامعه جهانی شده است. روسیه با اقدام نظامی علیه اوکراین در حوزه‌های اقتصادی، ورزشی و امنیتی تحریم شده است اما ارتباط عربستان سعودی از نظر اقتصادی در شش سال گذشته با جامعه جهانی از قبل نیز بیش‌تر شده است.

نتیجه این اقدام دوگانه و سکوت جامعه‌جهانی و حتی جامعه اسلامی و اکتفا کردن به بیانیه‌ها و نهایتا محکوم کردن این اقدامات، رژیم هتاک سعودی را جری تر کرده و این فاجعه را به بارآورده است.

هرچند توقف مذاکرات ایران و عربستان همچنین محکوم کردن این اقدام از سوی وزارت اموخارجه جمهوری اسلامی پیامی آشکار به سرکردگان رژیم خون‌خوار سعودی تلقی می‌شود امّا یقیناً چنین اقداماتی خون‌بهای شهدای مقاومت نخواهد بود. رژیم سعودی باید پاسخی کوبنده دریافت کند تا دیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم. امت‌های اسلامی و آزادی‌خواه علی الخصوص جبهه‌مقاومت و در رأس آن‌ها جمهوری اسلامی باید با اتحاد و اقدامات مؤثر جلوی افسار گسیختگی این رژیم عربی-یهودی را گرفته و درصورت نیاز با اقدام نظامی متقابل پاسخ دهد. نتیجه این اقدامات باید به بازدارندگی این رژیم سفاک منتهی شود زیرا عربستان با این اقدامات نشان داد که به قواعد بین المللی و الزامات حقوق‌بشری اهتمامی ندارد و به آن‌ها پایبند نیست.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز ضمن محکوم کردن این اقدام و جنایات رژیم آل سعود، از سازمان ملل متحد خواستار پایان دادن به سکوت تأسف‌برانگیز خود و اتخاذ موضع در قبال این جنایت تاریخی است. همچنین هشدار می‌دهیم ادامه روند تناقضات آشکار سازمان‌های بین المللی به بی‌اعتبار شدن و فروپاشی این نهاد‌ها خواهد انجامید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت های اسلامی آل سعود گردن زدن جنایت آل سعود جامعه جهانی آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان آباد در مجلس یازدهم، در بخشی از گفتگوی خود در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: همین الان هم دولت یا قوه قضاییه می توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899743

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند