Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی کوچ بهاره عشایر که با حضور ویدئو کنفرانشی مدیران امور عشایری کشور و استان‌های کرمانشاه، همدان و لرستان برگزار شد، از امور عشایری کشور خواستار تامین نهاده‌های دامی بیش از گذشته به عشایر استان ایلام شد و اظهار داشت: با توجه به شرایط خاصی که عشایر استان ایلام با آن روبرو هستند از همه دستگاه‌هایی که می‌توانند کمک کنند انتظار داریم اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲ هزار خانوار از عشایر استان‌های همجوار مهمان استان ایلام هستند، تصریح کرد: از مسئولان استان‌های همجوار انتظار داریم کمک بیشتری در بحث احداث راه‌های عشایری داشته باشند تا بتوانیم خدمات بهتری را به این مهمانان عزیز ارائه کنیم.

معاون استاندار ایلام خاطر نشان کرد: اقدامات لازم برای تامین امنیت کوچ بهاره عشایر از طریق نیروهای انتظامی و مرزبانی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش هر ساله ۱۵ فروردین کوچ بهاره عشایر آغاز می‌شود. عشایر ۱۱ درصد از جمعیت استان تشکیل می‌دهند و ۶۵ درصد دام سبک استان یعنی یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس را اداره می‌کنند.

کمبود نهاده‌های دامی و بالا بودن قیمت آن، فقر مراتع؛ کمبود ماشین‌آلات راه‌سازی و آبرسانی، هزینه بالای کوچ ماشینی، افزایش هزینه‌های دامپروری و دامداری از مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش‌روی جامعه عشایری استان ایلام به شمار می‌روند.

کد خبر 5447165

منبع: مهر

کلیدواژه: عشایر ایلام استانداری ایلام کوچ عشایر بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور سفر استانی شیوع کرونا ایلام عکس استانها گرگان جهاد تبیین گرد و غبار مشهد کوچ بهاره عشایر عشایر استان استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب راه های عشایری ایلام بر اثر سیلاب

دریافت 18 MB کد خبر 6096517

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • تخریب راه های عشایری ایلام بر اثر سیلاب