Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمبر پل طبیعت در مراسم آیین جهانی نوروز ۱۴۰۱ یونسکو رونمایی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تمبر رسمی "پل طبیعت " در آیین جهانی نوروز 1401 با حضور حجت‌الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، سرور بختی‌ رئیس موسسه فرهنگی اکو، علی لیالی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمدحسین حجازی، احمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران، یونس شکرخواه مشاور عالی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران، سفیران کشورهای افغانستان و تاجیکستان و شهرداران شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد در این مراسم با تاکید بر اینکه در فرهنگ نوروز، مقوله‌هایی چون تفریح، طبیعت گردی و با خانواده بودن جایگاه ممتازی دارد، گفت: تقویت گردشگری شهری و همکاری‌های فرهنگی و هنری با اولویت همکاری میان شهرهای نوروز، می‌تواند پیشران فراگیرسازی آیین جهانی نوروز باشد.

وی افزود: در این راستا و با عنایت به سیاست‌های شهرداری تهران مبنی بر «کلانشهر تهران، الگوی جهان اسلام»، منطقه گردشگری عباس‌آباد آماده هرگونه همکاری با دیگر مجموعه‌های گردشگری شهری در همه شهرهای حوزه جشن نوروز است.

حجازی با بیان اینکه پهنه گسترده و فراگیر نوروز هر ساله در آغاز بهار به جشن و سرور و شادمانی می‌پردازند، افزود: برگزاری آیین نوروز جهانی که با ابتکار کمیسیون ملی یونسکو و مشارکت و همراهی دیگر نهادهای فرهنگ دوست منطقه‌ای، ملی و محلی در حال برگزاری است، نشانگر عزم و اراده همگانی برای بازآفرینی مسیر گردشگری فرهنگ و تمدن ایران اسلامی از طریق اتصال ظرفیت‌های گردشگری جهانی شهرهای نوروز است.

گفتنی است دف‌نوازی 300 دف‌زن کردستان در گذر فرهنگ منطقه گردشگری عباس‌آباد، افتتاح نمایشگاه تمبر نوروز و همچنین رونمایی از تمبر اختصاصی" پل طبیعت" و اجرای پرفورمنس هنری با محور نوروز توسط گروه‌ها و قوم‌های مختلف از سراسر کشور ایران از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیین جهانی نوروز عباس آباد پل طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پیش از عزیمت به باکو و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، گفت: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی درباره اهداف سفر به آذربایجان و شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها افزود: از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفتگو‌های امسال است، استفاده می‌کنیم و با توجه به وضع ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: در این اجلاس به عنوان فرصتی برای ارائه برنامه‌های خودمان و انتقال نگاه انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها نگاه می‌کنیم و دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم برای گسترش تعاملات دنبال می‌شود. ما در این راهبرد بیشتر معطوف به کشور‌های دوست و جهان اسلام به گفتگو‌های فرهنگی می‌پردازیم..

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در باکو از امروز تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزرای فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح بررسی می‌شود.

پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!