Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@04:57:17 GMT

بیانیه سناتورهای آمریکایی علیه برجام

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۱۵۹۱

بیانیه سناتورهای آمریکایی علیه برجام

 ۴۹ نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که از تلاش‌های دولت «جو بایدن» برای بازگشت به برجام حمایت نمی‌کنند.

منابع خبری نوشته‌اند همه نمایندگان جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا غیر از «راند پال» از این بیانیه حمایت کرده‌اند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «طبق گزارش‌های مطبوعاتی، دولت بایدن ممکن است به زودی به توافقی با ایران برای رفع محسوس تحریم‌ها علیه این کشور در ازای ایجاد برخی محدودیت‌های کوتاه‌مدت علیه برنامه هسته‌ای ایران برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

قانونگذاران آمریکایی مدعی شده‌اند دولت بایدن قصد دارد به موجب توافق جدید تحریم‌ها اعمال‌شده علیه ایران به بهانه‌های حمایت از «تروریسم» یا «نقض حقوق بشر» را نیز رفع کند.

آنها همچنین نوشته‌اند محدودیت‌هایی که در توافق جدید علیه ایران در نظر گرفته شده از متن اصلی برجام که در سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ مورد توافق قرار گرفت کمتر است. سناتورها مدعی شده‌اند که توافق جدید، به شدت، تلاش‌های آمریکا برای رسیدن به یک «توافق طولانی‌تر و قوی‌تر» را تضعیف خواهد کرد.

سناتورهای آمریکایی همچنین خاطرنشان کرده‌اند که چنانچه دولت بایدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به بهانه‌های غیرهسته‌ای را رفع کند، کنگره دنبال وضع مجدد این تحریم‌ها خواهد بود. /فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: سناتورهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟

ویدئویی از بایدن در حال انتشار است که نشان از تکاپوی آمریکا برای از سرگیری مذاکرات با ایران دارد. در این ویدئو بایدن به لزوم توافق با ایران و پیشگیری از ایجاد فرصت برای ترامپ سخن می‌گوید. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟