Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های لبنان، «نبیه بری» امروز (دوشنبه) در نشست خبری که در ساختمان دوم مجلس در «عین التینه» برگزار شد، اظهار داشت:  انتخابات آینده، اولین فرصتی نیست که لبنانی‌ها پس از توافق طائف خود را برای برگزاری آن آماده می‌کنند اما من برای اولین بار است که این حجم عظیم توجهات بین‌المللی و منطقه‌ای بی‌سابقه به این انتخابات را احساس می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به رغم اینکه جهان امروز در آستانه جنگ جهانی سوم قرار گرفته و در فکر حل و فصل آن است اما علاقه به انتخابات لبنان کاهش نیافته و جهان را به خود مشغول کرده است. 

رهبر جنبش امل لبنان ادامه داد: این امر دلایل مختلفی دارد که برخی از آن‌ها حسن نیت است و برخی دیگر آن را فرصت مناسبی برای کسب درآمد از طریق پروژه‌های فتنه گرایانه مذهبی و فرقه‌ای و تهمت‌هایی می دانند که در سه سال گذشته به اوج خود رسیده است . 

وی با بیان اینکه ناگفته نماند بهره برداری ناروا از درد مردم،  این استحقاق را به فرصتی تبدیل کرده که قصد بطلان آن را دارند، افزود:   ما بر برگزاری انتخابات در زمان مقرر تاکید داریم. 

رئیس مجلس لبنان ادامه داد: فرصت انتخابات نباید نیازهای مردم لبنان و غذای آن‌ها را به ویژه در این لحظه که شیاطین احتکار به استثمار مردم برگشته‌اند و برای انجام عملیات اعدام دسته جمعی مردم تلاش می‌کنند را نادیده بگیرد و  صدای شرکت کنندگان در انتخابات نباید از صدای اکثریت لبنانی‌ها که زیر خط فقر هستند بالاتر رود. 

وی اظهار داشت: صدای آن‌ها باید به گوش دستگاه اجرایی برسد تا طرح ثبات اجتماعی، معیشتی و امنیتی را تصویب کند قبل از اینکه خیلی دیر شود. 

بری در این نشست خبری اسامی نامزدهای حزب جنبش امل در انتخابات پارلمانی آینده لبنان را هم اعلام کرد.  

در همین پیوند، رسانه‌های لبنان ازعدم تمایل «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور برای نامزدی در انتخابات پارلمانی خبر دادند و اعلام کردند که میقاتی در یک کنفرانس خبری‌عدم تمایل خود برای نامزدی در انتخابات پارلمانی را اعلام کرد و بر حمایت خود از تلاش‌های منتخبان مردم تاکید کرد. 

وی گفت: دولت ما متعهد شد که انتخابات را در موعد مقرر برگزار کند و با پاکی به پایان برساند.  

نخست وزیر لبنان با دعوت از مردم این کشور برای شرکت در انتخابات و انداختن رایشان به صندوق، افزود: تجربیات گذشته ثابت کرده است که هیچ کس نمی‌تواند دیگری را لغو کند.  

از سوی دیگر، «مشیل عون» رئیس جمهور لبنان امروز (دوشنبه) در دیدار با «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب که در کاخ «بعبدا» انجام شد، گفت: انتخابات پارلمانی لبنان در موعد مقرر یعنی ۱۵ ماه مه برگزار می‌شود.  

وی از هرگونه پیگیری اتحادیه عرب برای این انتخابات استقبال کرد.  

رئیس جمهور لبنان با اشاره به شرایط منطقه‌ای و بین المللی کنونی و آشفتگی‌هایی که بسیاری از کشورها از آن رنج می‌برند، گفت: تلاش سریع برای ایجاد همبستگی میان کشورهای عربی بیش از پیش ضروری است تا کشورهای عربی با اتخاذ یک موضع واحد که منافع مردم آن‌ها را حفظ کند بتوانند با این بحران و پیامدهای آنچه در حال رخ دادن است، مقابله کنند. 

عون اظهار داشت: پرونده پناهندگان سوری در لبنان همچنان بر وضعیت عمومی لبنان سنگینی می‌کند و این موضوع به رسیدگی فوری نیاز دارد به خصوص اینکه جنگ در بیشتر مناطق سوریه متوقف شده است.

برچسب‌ها لبنان آسیای غربی انتخابات پارلمانی نبیه بری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان آسیای غربی انتخابات پارلمانی لبنان آسیای غربی انتخابات پارلمانی نبیه بری انتخابات پارلمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی

به گزارش خبرنگار مهر، دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در هشت حوزه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در حوزه انتخابیه تهران ۴۰۰۰ شعبه به صورت تمام الکترونیک، آماده اخذ رأی هستند.

دومین دوره از انتخابات مجلس دوازدهم جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در همین راستا، در حاشیه نشست خبری امروز یکشنبه هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان از صندوق الکترونیک اخذ رأی رونمایی شد.

کد خبر 6096942 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم ؟ فیلم
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • معاون رئیس‌جمهور: امکان گزینش در دور دوم انتخابات مجلس آسان‌تر است