Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم گفت‌وگوی ایسنا با زوج جوان خبرنگار، در روزهایی که فکر کردن به ازدواج یکی از سخت ترین گزینه های ارتباطات اجتماعی به شمار می رود.

این روزها ازدواج کردن زوج های جوان، به دلیل مشکلات و مشقات و تغییرات بافتی در جامعه جوان ایرانی جزو اولین گزینه های ارتباطات اجتماعی جوانان به شمار نمی رود. اما در اینجا به سراغ یک زوج جوان خبرنگار رفتیم تا از آنها بپرسیم که چگونه زندگی مشترک را در سن 20 سالگی انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 در ادامه گفت‌وگوی ایسنا با زوج جوان 23 و 22 ساله‌ای که سابقه دو سال زندگی مشترک دارند را می‌خوانیم.

ایسنا: به عنوان زوج جوان به نظر شما در خوب موقعی ازدواج کردید؟

به عقیده بنده لذت بردن از زندگی به عهده خود ما است، اگرچه امروز شرایط سختی در جامعه حاکم شده است ولی هنوز هم سوژه‌ها و نکاتی برای لذت بردن از زندگی وجود دارد.

یکی از دلایلی که در این سن ازدواج کردیم این بود که هردو به این نتیجه رسیدیم که لذت بردن‌ها در این سن و سال خیلی بیش‌تر از 10-15 سال آینده خواهد بود.

همچنین اگرچه شرایط سختی از نظر اقتصادی برای ازدواج و شروع زندگی مشترک وجود دارد، ولی هرچه زمان بگذرد نه تنها این شرایط رفع نخواهد شد بلکه سخت‌تر خواهد بود چه از نظر توقعات و چه از نظر شرایط اقتصادی درنتیجه با دیر ازدواج کردن مشکلی حل نخواهد شد و این همدلی و مشارکت زوجین است که می‌تواند مسیر زندگی را هموار کند.

ایسنا: باتوجه به اینکه در این دوره ازدواج زود داشته‌اید چه محدودیت‌های برای شما ایجاد شده است؟

در زندگی مشترک تلاش داشته‌ایم برای یکدیگر محدودیتی ایجاد نکنیم، البته طبیعتا باتوجه به اینکه هردو از نظر مالی توسط والدین حمایت نمی‌شویم برای ساختن زندگی بهتر باتوجه به شرایط اقتصادی نیازمند کار و تلاش بیش‌تر هستیم که این موضوع هم از نظر بنده محدودیت نیست چراکه تلاش برای خوشبختی خودمان است که وظیفه هر زوج در هر سنی همین است.

ایسنا: نقطه امید شما برای آینده چیست؟

درسته که شرایط جامعه از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی نیست ولی طی توافقی که با یکدیگر داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که شرایط جامعه در سطح کلان دست ما نیست ولی شرایط خانه به خود ما و نوع برخوردمان با یکدیگر بستگی دارد، درنتیجه تلاش داریم تا برای یکدیگر زندگی خوبی ایجاد کنیم که می‌توان گفت پس از خدا امیدمان به یکدیگر است.

ایسنا: افراد بسیاری مخالف ازدواج در سن شما هستند، نظر شما درباره این افراد چیست؟

ازدواج یک موضوعی است که نمی‌توان سن دقیقی برای آن مشخص کرد و این خود فرد است که با خلقیات و روحیات درونی خود به این نتیجه می‌رسد که آمادگی زندگی مشترک را دارد یا خیر! ولی متاسفانه امروز گروه بزرگی از افراد جامعه سوای این آمادگی تنها شرایط مالی و اقتصادی را ملاک قرار خواهند داد که باتوجه به نکاتی که در بالا عنوان شد به عقیده بنده این شرایط نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه با گذشت زمان سخت‌تر هم می‌شود.

همچنین این دیر ازدواج کردن‌ها نیز پیامدهای بسیار ناگواری همچون دوستی‌های متعدد با افراد مختلف، افزایش حس تنوع طلبی، افزایش خیانت میان مجردان و متاهلان و ... را نیز درپی دارد.

ایسنا: آینده خودتان را چگونه می‌بینید؟

همان‌طور که گفته شد، از نظر ما دو آینده وجود دارد، یکی آینده اقتصادی و دیگری آینده زندگی مشترکمان.

از نظر اقتصادی درشرایط کنونی هردو شاغل هستیم و تلاش خود برای کسب درآمد را داریم چراکه تنها وظیفه ما امید به خداوند و تلاش کردن است.

ولی آینده زندگی مشترکمان را درنظردیم ان‌شاءالله با محبت به یکدیگر پیش ببریم، همچنین از روز اول با یکدیگر قرار گذاشتیم تا از هرکاری که روابط عاشقانه میانمان را مکدر می‌کند، هذر کنیم.

پس امیدواریم در آینده نیز همانند دو سال گذشته نه تنها عشق‌مان به یکدیگر کم نشود بلکه هر روز بیش‌تر عاشق یکدیگر شویم.

ایسنا: به عنوان سوال پایانی به نظر خودتان کار خوبی کردید در این سن ازدواج کردید؟

بله و این موضوع بیش‌تر از همه به انتخابی که در ازدواج داشتیم بر می‌گردد چراکه در زندگی مشترک دو رکن اساسی وجود دارد و هیچ‌گاه چه در موفقیت و چه در شکست‌ها و جدایی‌ها یک نفر مقصر نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ازدواج روزجوان استانی اجتماعی زندگی مشترک زوج جوان بیش تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود

رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اولی ها با تقدیر از زحمات و تلاشهای بی وقفه اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول گفت ؛ امید بسیاری از جوانان و علاقمندان به فیلمسازی و سینما به همین شوراست و طبق گزارش هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است این شورا با دقت و پویایی ، عملکردی شفاف و قابل دفاع را از خود به جا گذاشته و چهره های مستعد ، توانمند ، قابل اعتنا و آینده دار را به سینمای ایران معرفی کرده است .
رئیس سازمان سینمایی با اشاره به متقاضیان زیاد از اقصی نقاط کشور برای حضور در جمع حرفه ای فیلمسازان با توصیه ی اکید به اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول عنوان کرد ؛ آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان ، تازه نفس و با انگیزه به عرصه ی سینمای کشور است که سالیان طولانی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته اند بنده معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این برنامه و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و چنانچه هر کس با نگاه منصفانه به این مسیر نگاه کند قطعا نتیجه ی حاصله را تحسین خواهد کرد . شاهد ادعای بنده کارگردانان جدیدی ست که از همین شورا تاییدیه گرفته و وارد عرصه ی حرفه ای شده اند و در جشنواره های دو دوره ی گذشته جوایز مهمی کسب کرده اند. در کنار جوانان با استعداد و متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شویم ،سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه در حوزه های مختلف ملی و بین المللی باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود.
خزاعی در ادامه گفت:امسال برای حمایت از ده فیلم اولی البته فیلم های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود.
خزاعی در ادامه افزود: من به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر و متخصص و متعهد امیدوارم نسلی که درک بالایی از زبان تصویر دارد و شناخت خوب از مسائل کشور و از دغدغه های ملی دارد و تلاش خواهد کرد که افتخارات این کشور را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویر کشد.سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود.
راه اندازی و بررسی مجوزهای کارگردان اولی در حوزه تخصصی بدور از جریان سرمایه داری که قبلا بر این حوزه احاطه داشت و تعیین کننده بود.نوعی عدالت فرهنگی بر اساس کشف استعداد است.
در پایان خزاعی ضمن تشکر از شورا و مدیر عامل فارابی آقای زین العابدین خواست یک مراسم ویژه جهت معرفی به تهیه کننده ها و سرمایه گذاران و نهادهای تولید کننده برگزار گردد در این جلسه درباره پرونده یکی از متقاضیان به صورت نمونه بحث و بررسی شد و رئیس سازمان در جریان چگونگی ارزیابی ها و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت . این جلسه با حضور اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها ، مجید زین العابدین ، رسول صدرعاملی ، حبیب ایل بیگی ، محمدرضاعرب ، مجید اسماعیلی ، مهدی آذرپندار ، امیربوالی و روح الله سهرابی برگزار گردید . مسئولیت دبیری این شورا را فرزاد اژدری بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نمایش «وضوح ناقص» در خانه عکاسان جوان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است