Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – شوان غریب نژاد؛ بدون داشتن کیف پول ارز دیجیتال نمی توانید در این زمینه فعالیت داشته باشید و به همان اندازه که در رابطه با رمزارز مورد نظرتان اطلاعات دارید باید در مورد کیف پول ها هم اطلاعات کافی داشته باشید؛ به دلیل اینکه همه کیف پول های ارز دیجیتال همه‌ رمزارزها را پشتیبانی نمی کنند و شما باید کاملا اطلاعات مورد نظر داشته باشید که کدام کیف پول رمزارز مورد نظر شما را پشتیبانی می کند تا در این مسیر به مشکل های متعددی برخورد نکنید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال

 

کیف پول موبایلی  به صورت یک برنامه بر روی تلفن همراه شما نصب می‌شود.

کیف پول تحت وب  روی یک سایت طراحی شده که می‌توانید با مرورگرهای اینترنت (مثل فایرفاکس , کروم و ...) به آن دسترسی پیدا کنید .

افزونه مرورگر روی مرورگرهایی مانند گوگل کروم نصب می‌شوند و تراکنش ها از طریق مرورگر انجام می‌شود.

کیف پول دسکتاپ  نرم افزاری است که روی کامپیوتر های شخصی  و سیستم عامل های ویندوز ، لینوکس و مک نصب می‌شوند.

کیف پول های سخت افزاری  دستگاه های فیزیکی برای ذخیره سازی امن تر ارزهای دیجیتال ، برای سرمایه های سنگین مناسب هستند .

کیف پول کاغذی همان کلیدهای خصوصی یا عبارات بازیابی کیف پول است که روی کاغذ چاپ شده است.

هر شخصی با توجه به شرایط و نیاز خود می‌تواند هریک از این کیف پول ها را برای استفاده خود انتخاب کند و هرکدام ممکن است فواید و معایب خود را نسبت نیاز شما داشته باشد. از این رو بهترین مورد را باید نسبت به نیاز خود انتخاب کنید که از لحاظ امن بودن کیف پول سخت افزاری بسیار مورد توجه تر از سایر کیف پول ها است اما معایبی که می تواند داشته باشد این است که اگر شما رمز مورد نظرتان جزو رمزارزهای برتر و معروف نباشد ممکن است کیف پول مورد نظر شما ، آن رمزارز را پشتیبانی نکند و باید به تمام این موارد دقت کنید تا با از این قبیل مشکلات مواجه نشوید .

اگر کیف پول‌ها را نشناسید، هر لحظه ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید

 در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین‌ها مسئولیت دارایی‌های هرشخص برعهده خودش است و در این حوزه، یک اشتباه کوچک می‌تواند آخرین اشتباه شما باشد.

سطح ایمنی دارایی‌های دیجیتال در کیف پول‌های مختلف شبیه به هم نیست؛ چرا که امکانات و قابلیت‌های کیف پول‌های دیجیتالی پله ‌پله با رشد و توسعه بلاک چین و ارزهای دیجیتال بیشتر و متنوع‌تر می‌شوند. پس، شناخت کارکرد و ویژگی‌های انواع کیف پول به‌اندازه شناخت ارز دیجیتالی که قصد دارید با آن کار کنید، اهمیت و ضرورت دارد.

 با توجه به پیشرفت‌های این حوزه، اکنون ۱۳,۰۰۰ ارز دیجیتال متنوع در بازار خریدوفروش می‌شود. بنابراین، اگر کیف پول‌ها را نشناسید و ندانید که چطور باید کیف پول ارز دیجیتال مدنظرتان را پیدا کنید، هر بار با مشکل مواجه می‌شوید.

علاوه بر این، کارکرد کیف پول‌ها فقط به ذخیره ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود و کیف پول‌های دیجیتالی سرویس‌های مختلف دیگری مثل معامله صرافی های غیر متمرکز و سهام گذاری  هم در اختیارمان قرار می‌دهند.

کلید عمومی و کلید خصوصی                                           

داخل هر کیف پول دو رشته متنی بلند وجود دارد: کلید خصوصی Private Key و کلید عمومی Public Key

در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر بررسی کنیم، وظیفه اصلی برنامه کیف پول این است که این دو کلید را ذخیره کند؛ چراکه این کلیدها هستند که نشان می‌دهند شما مالک مقداری ارز دیجیتال هستید یا خواهید بود.

کلید خصوصی رشته‌ای متنی از حروف و اعداد انگلیسی است که مانند رمز کارت بانکی شما عمل می‌کند.

 از کلید خصوصی برای خرج‌کردن دارایی استفاده می‌شود و می‌توان کلید خصوصی را همان دارایی یک کیف پول دانست. اگر کسی کلید خصوصی کیف پول شما را داشته باشد، می‌تواند موجودی کیف پول را منتقل کند.

پیچیدگی کلید خصوصی باعث می‌شود هکرها نتوانند آن را به‌راحتی حدس بزنند. اما، همین طول و پیچیدگی برای کاربران کیف پول‌ها هم مایه دردسر است.

بنابراین در بیشتر کیف پول‌ها، به‌جای این کد طولانی و گیج‌کننده، عبارتی بین ۱۲ تا ۲۴ کلمه‌ در قالب «عبارت بازیابی»  به شما داده می‌شود.

کلید عمومی هم مانند کلید خصوصی رشته‌ای متنی از حروف و اعداد انگلیسی است که از نظر ریاضی با کلید خصوصی پیوند دارد و به ‌نوعی این دو کلید مکمل یکدیگر هستند.

کاربرد اصلی کلید عمومی این است که اشتراک‌گذاری آن هیچ مشکلی ندارد و بدون افشای کلید خصوصی، صحت تراکنش به شبکه اثبات می‌شود. در حقیقت بدون اینکه نیاز باشد کلید خصوصی را به کسی بدهیم، شبکه با کلید عمومی می‌تواند اطمینان حاصل کند که تراکنش از کیف پول شما ارسال شده است.

اخبار مرتبط ۲۱:۰۰:۰۶ کیف پول‌ های مناسب کاردانو کدامند؟ ۱۷:۴۶:۰۸ احراز هویت کیف پول ها در آمریکا اجباری می‌ شود؟ ۱۹:۳۲:۰۱ کیف پول کوین یوآن دیجیتال کشور چین در صدر فروشگاه‌های اپلیکیشن ۲۱:۰۶:۵۴ قانون جدید صرافی رمزارز کره‌ای / ممنوعیت انتقال به کیف پول‌ های سخت‌ افزاری تایید نشده ۱۶:۰۳:۲۷ شیبا محبوب‌ترین توکن نهنگ ها/ جایگاه چین لینک در بین بزرگترین کیف پول‌های شبکه ۰۱:۰۶:۵۱ اگر پول کمتری نسبت به ایلان ماسک دارید، مراقب باشید!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو ارز دیجیتال کیف پول رمزارز کیف پول دیجیتال کیف پول ارز دیجیتال ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال کیف پول کلید عمومی کلید خصوصی کیف پول ها مورد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند

حبیب‌اله آسوده، در مراسم گرامیداشت مقام استاد شهید مطهری و روز معلم در کرمانشاه، افزود: همکاری ۴۰ ساله کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش در جشن مهم با محوریت علم و دانش و دانایی با نام جشن عاطفه‌ها قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه از ظرفیت بالای مردم خیر در کمک به دانش‌آموزان نیازمند باید استفاده بهینه شود، اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، تحت حمایت کمیته امداد هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: آنچه امروز توقع محرومان است، فرصت تلاش و معاش در شرایط سخت اقتصادی امروز است و در همین راستا تعداد زیادی از استعدادهای برتر در خانواده‌های محروم با کمک کمیته امداد به کارآفرینی رسیده‌اند و برای افراد جامعه ایجاد شغل کرده‌اند.

آسوده گفت: آنچه که در جامعه ما در فرهنگ نوجوانان تحت حمایت باید برجسته شود، هویت‌بخشی به استعداد عقلی و فکری و استعداد انقلابی و دینی است که نقش معلمان عزیز با بینش فرهنگی و اقتصادی توامان در این زمینه بسیار مهم است.

وی با اشاره به حمایت از ایتام توسط دانش‌آموزان و معلمان نیکوکار خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی در سراسر کشور ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند که حدود ۱۰ درصد از این حامیان زیر ۲۰ سال هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تبلیغ جامع، شامل ۴ رکن مهم است
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!