Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۰۰ پلاک ثبتی در اراضی استان قزوین به مساحت ۳۱۳ هزار هکتار رفع تداخل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ رضا افلاطونی عصر دوشنبه در آخرین نشست شورای حفظ حقوق بین المال با محور صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی که در باغستان برگزار شد اظهارداشت: در اجرای قانون حدنگار همه دستگاههای اجرایی متولی هستند و باید همکاری کنند تا این کار مهم بسرعت تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از متولیان اصلی اجرای طرح کاداستر ، سازمان جهاد کشاورزی است و تلاش می کنیم با کمک سایر دستگاهها بتوانیم این کار مهم را به سرانجام برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: 83 درصد عرصه های کشور اراضی ملی و 11 درصد کشاورزی است و این وضعیت در استان قزوین معادل 60 درصد اراضی ملی و 40 درصد اراضی کشاورزی است که برای اجرای کاداستر نیازمند فرآیندهای قانونی هستیم 

رفع تداخل ۲۰۰ پلاک ثبتی در اراضی استان قزوین  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال تعداد ۲۰۰ پلاک ثبتی در اراضی استان قزوین به مساحت ۳۱۳ هزار هکتار رفع تداخل شده است. 

افلاطونی یادآورشد: با اقدامات انجام شده ۲۰ درصد اراضی استان و ۲۷ درصد اراضی کشاورزی استان رفع تداخل شده است. 

وی اضافه کرد: ۳۱۳ پلاک ثبتی به مساحت ۶۶۶ هزار هکتار در دستور کار کمیسیون رفع تداخلات قرار دارد که تا پایان شهریورماه سال آینده حدود ۴۸ درصد از اراضی کشاورزی استان قزوین رفع تداخل خواهد شد. 

افلاطونی گفت: روند رفع تداخل پلاک‌های ثبتی در استان قزوین سرعت گرفته و مقرر شده در هر شهرستان در هر هفته حداقل دو پلاک ثبتی در کمیسیون رفع تداخل نهایی شود.

وی اضافه کرد: کاداستر اراضی کشاورزی در کشور 4 درصد پیشرفت داشته در حالی که این میزان در استان قزوین 35 درصد است و اگر همراهی دستگاهها بیشتر شود می توانیم سرعت ادامه کار را بالا ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: با تفاهم نامه منعقد شده میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور دو قرارگاه امنیت غذایی و قرارگاه صدور اسناد مالکیت کشاورزی و مبارزه با زمین خواری شکل گرفته و اقدامات موثری در راستای ماموریت های محوله صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق کشاورزی قانون استان قزوین وزارت جهاد کشاورزی وزارت کشور زمین جهاد کشاورزی قزوین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اراضی کشاورزی رفع تداخل شده اراضی استان درصد اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز