Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:56:22 GMT

مانور ویژه چهارشنبه آخر سال در گیلان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۲۲۰۶

مانور ویژه چهارشنبه آخر سال در گیلان برگزار می شود

ایسنا/گیلان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: مانور ویژه چهارشنبه آخر سال با برنامه «برای هم شادیم» برگزار می شود.

سیاوش غلامی در گفت وگو با خبرنگاران، از برگزاری مانور ویژه چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: چهارشنبه آخر سال به عنوان یکی از مراسم‌های سنتی در ایران به شمار می‌رود که در برگزاری آن اتفاقات ناخوشایند و ناگوار خارج از عرف جامعه در حالی حادث می‌شود که بیشتر افراد آگاهانه یا ناآگاهانه و به دنبال تفنن دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در کنار همه این رویدادهایی که ناراحت کننده است، شاهد رشادت و جوانمردی نوجوانانی هستیم که جان انسان‌ها برایشان ذی قیمت بوده و برای کمک به همنوع از ارزشمندترین دارایی خود که جان شیرین است، دریغ نمی‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: به همین منظور برنامه ملی «برای هم شادیم» به یاد علی لندی نوجوان خوزستانی که درس ایثار و فداکاری داد، برای آمادگی جامعه اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در میان اعضای کانون‌های دانش آموزی و سایر دانش آموزان در فضای مجازی با هدف ارتقای فرهنگ خیرخواهی، کمک به همنوع و تغییر رویکرد برنامه‌های مراسم چهارشنبه آخر سال در راستای کاهش خطرات و حوادث آن برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی اطفای حریق و کمک‌های اولیه در سوختگی در سطح مدارس و در فضای مجازی در میان کانون های دانش آموزی اجرا خواهد شد.

غلامی گفت: تهیه فیلم کوتاه با گوشی تلفن همراه به مدت حداکثر ۵۹ ثانیه حاوی پیام نوجوانان دانش آموزان به همسالان خود با موضوع «توجه به حقوق شهروندی هموطنانم، مسئولیت اجتماعی من است»، «از محیط زیست محافظت می‌کنم»، «آتش نمی‌افروزم، هوا را آلوده نمی‌کنم؛ چون من یک هلال احمری هستم» و «برای همیاری و تمرین مهرورزی به دادرسان هلال احمر می‌پیوندم و دیگران را دعوت می‌کنم» از دیگر برنامه هاست.

وی یادآور شد: «من آتش نمی‌افروزم، مهر افروزم»، «حفظ آرامش همنوعانم، ارزشمندتر از اقدامات حادثه ساز من است»، «همراه هلال احمر هستم تا به دیگران یاری رسانم»، «علی لندی، دانش آموز فداکار، الگوی من در کمک به هم وطنانم است»، «امداد و کمک‌های اولیه را می آموزم تا یاور جامعه باشم»، «من همراه بقیه مردم، مراسم خوب و ایمن انجام می‌دهم»، «آرامش دیگران، آرامش من و جامعه است» و «با هم مراسم چهارشنبه سوری ایمن انجام می‌دهیم» از دیگر موضوع‌های تهیه فیلم کوتاه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر چهارشنبه سوري چهارشنبه آخر سال هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک

 علی محبی  بیان کرد: برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی با محوریت معنویت، مهدویت و قدس شریف انجام که در ابتدای دیدار پایوران سپاه و بسیج با امام‌جمعه زهک و کلاس اخلاق در راستای آشنایی با افکار شهید مطهری در شهرستان برگزار شد.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای محله، نشست‌های بصیرتی مشترک با رده‌ها، نشست‌های جهاد تبیین با محوریت کتاب‌های استاد شهید مطهری، دیدار خانواده شهدا آبروی محله، غبارروبی مزار شهدا، کلاس اخلاق ویژه کارکنان و بسیجیان، مسابقات کتاب‌خوانی ویژه کارکنان و بسیجیان، توزیع نشریات سیاسی و اخلاقی، حضور کارکنان و بسیجیان در نمازجمعه، توزیع تراکت با موضوع معنویت و مهدویت و... از جمله برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی و بزرگداشت سالگرد شهادت استاد مطهری (ره) برگزار می‌شود.

محبی تصریح کرد: نمایشگاه کتاب، برگزاری یادواره شهدای معلم، تجلیل از فعالان عرصه جهادی ویژه فرهنگیان، برگزاری نشست‌های بصیرتی و ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان، تجلیل از خانواده شهدای معلم، تجلیل و دیدار مربیان و هادیان عقیدتی و سیاسی با امام‌جمعه زهک و نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهرستان از جمله برنامه‌های دیگری است که با همکاری کانون بسیج فرهنگیان در این هفته برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه سپاه زهک خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی است که همه‌جانبه برای امنیت و حفاظت از دستاوردهای انقلاب است پیش‌گام بوده است و در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی مانند خاری در چشم دشمن قرار دارد که این خود افتخاری است برای ما و کارکنان این نهاد مقدس باید قدردان حضور خود و خدمت در سپاه را دانسته چرا که این جهاد و حفاظت از کشور در برابر دشمنان، موجب عزت و افتخار آن‌هاست، اما عقب‌نشینی در برابر آنان مایه ننگ و ذلت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت مربی «مخابرات و ارتباطات رادیویی» در استان سمنان
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک