Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، اگرچه هیچ درمان شناخته‌شده‌ای برای کرونای بلندمدت وجود ندارد اما ورزش کردن ممکن است چرخه التهاب را که می‌تواند ماه‌ها پس از بهبودی، به بروز دیابت و افسردگی منجر شود، از بین ببرد.

دکتر کاندیدا ربلو (Candida Rebello)، پژوهشگر مرکز پژوهش زیست‌پزشکی پنینگتون (Pennington Biomedical Research Center) آمریکا گفت: ما می‌دانیم که کووید ۱۹ در بلندمدت، به بروز افسردگی منجر می‌شود و می‌تواند سطح گلوکز خون را تا اندازه‌ای افزایش دهد که بیمار به کتواسیدوز دیابتی (Diabetic ketoacidosis) مبتلا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک بیماری تهدیدکننده زندگی است که بین افراد مبتلا به دیابت نوع یک رواج دارد. ورزش کردن می‌تواند در این زمینه کمک کند. ورزش کردن، از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در برابر التهابی که به افزایش گلوکز خون و بروز دیابت و افسردگی بالینی منجر می‌شود، مراقبت می‌کند.

مشخص نیست که چه تعداد از مردم، به کرونای بلندمدت مبتلا می‌شوند اما تخمین زده شده که این تعداد بین ۱۵ تا ۸۰ درصد از افراد مبتلا را در بر می‌گیرد.

سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، کرونای بلندمدت را مجموعه‌ای از نشانه‌های ناتوان‌کننده مانند مه مغزی، درد عضلانی و خستگی توصیف کرده است که می‌توانند تا ماه‌ها پس از بهبودی ادامه یابند.

ربلو ادامه داد: برای نمونه ممکن است شخصی با ابتلا به کووید-۱۹، خیلی بیمار نشود اما شش ماه بعد و مدت‌ها پس از برطرف شدن سرفه یا تب، به دیابت مبتلا ‌شود.

ورزش کردن می‌تواند یک راه حل کارآمد باشد. ربلو و همکارانش، این فرضیه را در پژوهش خود توضیح داده‌اند.

ربلو گفت: شما مجبور نیستید یک مایل بدوید یا حتی یک مایل را با سرعت بپیمایید. آهسته راه رفتن هم یک ورزش به شمار می‌رود. اگر این کار به صورت ایده‌آل صورت بگیرد، یک جلسه ورزش ۳۰ دقیقه‌ای خواهید داشت اما اگر می‌توانید این کار را هر بار فقط ۱۵ دقیقه انجام دهید، سعی کنید دو جلسه ۱۵ دقیقه‌ای داشته باشید. اگر می‌توانید فقط یک بار در روز به مدت ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید، این کار را انجام دهید. مهم تلاش کردن است. مهم نیست از کجا شروع کنید. می‌توانید به تدریج به سطح توصیه‌شده ورزش برسید.

«جان کروان» از پژوهشگران این پروژه گفت: ما می‌دانیم که فعالیت بدنی، یک جزء کلیدی برای داشتن زندگی سالم است. این پژوهش نشان می‌دهد که ورزش کردن می‌تواند برای شکستن واکنش زنجیره‌ای التهاب مورد استفاده قرار بگیرد که به افزایش سطح قند خون و بروز دیابت نوع دو منجر می‌شود.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا کووید ۱۹ دیابت کتواسیدوز دیابتی ورزش کردن می تواند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • گفتگوی رهبران قطر و مصر پیرامون شرایط غزه
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟