Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@05:34:35 GMT

خواص و برکات حرز امام جواد علیه السلام

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۲۴۹۵

خواص و برکات حرز امام جواد علیه السلام

آیا می‌توان بدون وضو آن را لمس کرد و شاید ده‌ها سؤال دیگر که در رابطه با این دعا برای شما مطرح شود و ما در این مقاله از وب سایت خواستنی قصد داریم تا پاسخ تمام این سؤالات را داده و منبعی معتبر را برای خرید حرز امام جواد به شما عزیزان معرفی کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیا تا به حال نام حرز امام جواد را شنیده‌اید؟ آیا این دعا می‌تواند از انسان محافظت کند؟ خواص بازوبند و یا گردنبند حرز امام جواد و کاربرد‌هایش چیست؟ آیا می‌توان بدون وضو آن را لمس کرد و شاید ده‌ها سؤال دیگر که در رابطه با این دعا برای شما مطرح شود و ما در این مقاله از وب سایت خواستنی قصد داریم تا پاسخ تمام این سؤالات را داده و منبعی معتبر را برای خرید حرز امام جواد به شما عزیزان معرفی کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حرز به چه معنی است؟

بدیهی است که اگر قصد داشته باشید اقدام به تهیه حرز کبیر امام ‌جواد کنید باید در ابتدا اطلاعات کاملی را در مورد این محصول داشته باشید و اولین موضوعی که در این مورد مطرح می‌شود معنای لغوی این دعا می‌باشد. در معنای لغوی حرز به مکانی گفته می‌شود که حصار یافته و مستحکم باشد و به قولی ما چنین ساز‌هایی را در واقعیت به عنوان دژ میشناسیم که افراد با ورود به آن از خطرات محفوظ می‌ماند اما در متون دینی این واژه به صورت مستقیم در کلام الله مجید آورده نشد ولی در روایات مختلف مذهبی اسلام و دعا‌های مختلف این کلمه بسیار زیاد به کار برده شده است.

البته لازم به ذکر است که همه ائمه اطهار علیه السلام دارای احراز مخصوص خود بودند. از جمله این احراز می‌توان به حرز حضرت زهرا سلام الله علی‌ها، یمانی منسوب به امیرالمؤمنین علیه السلام، حضرت خدیجه سلام الله علی‌ها و موارد دیگر اشاره کرد اما حرز امام جواد و خواص آن یکی از معروفترین احراز برای دفع بلا می‌باشد و مسلمانان می‌توانند با خرید دعای حرز حضرت جواد علیه السلام در این امر بهره کافی را ببرن.

 

معرفی حرز امام جواد اگر قصد خرید حرز امام جواد را دارید باید به خدمتتان عرض کنیم که دعای حرز امام جواد آشنا‌ترین دعا نزد علما و بزرگان دین می‌باشد که به دو صورت صغیر و کبیر وجود دارد که حرز صغیر یا کوتاه که به دعای نور یا برهان نیز معروف است به شرح زیر می‌باشد:

«یا نُورُ یا بُرْهانُ، یا مُبینُ یا مُنیرُ، یا رَبِّ اکْفِنی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسأَلُکَ النَّجَاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ»

از فواید این دعای شریف می‌توان به مواردی همچون دفع بلایای دنیا و عاقبت بخیری در آخرت اشاره کرد اما حرز کبیر امام جواد دارای خواص بیشتری می‌باشد از جمله آن دوری از بلایای زمینی و آسمانی که شرح مفصل آن در کتابی از سید بن طاووس و همینطور در کتاب بحارالانوار آمده است.

خواص و برکات حرز امام جواد علیه السلام

به صورت کلی در صورتی که اقدام به خرید حرز امام جواد علیه السلام کرده و از آن استفاده می‌کنید به نقل از آیت الله بهجت صاحب فواید این دعا خواهید شد که به این شرح است:

  حفظ عزت و آبرو
  دفع نگاه و زبان بد دشمنان
  باطل کردن انواع سحر و جادو
  حفظ از وسوسه مردم و شیاطین
  رفع تنگدستی، گرسنگی و تشنگی
  جلوگیری از مریضی و اذیت و آزار
 محفوظ ماندن از مکر و فریب و عداوت
 محفوظ شدن از کاستی در دین و معیشت
 محفوظ ماندن از کشته شدن و انتقام گرفتن
  مصونیت از زخم‌ها، مغروق گشتن و مغلوب شدن
  حفظ از جراحت و فساد و غرق شدن و هلاکت و شکست خوردن
  جلوگیری از ضرر و زیان مردم، پادشاهان، شیاطین، اجنه و دیو‌ها

البته که ابداً نباید از تأثیر بسزای این دعا در رفع چشم زخم یا چشم نظر غافل شد. برای مشخص کردن اهمیت این موضوع به دو حدیث از بزرگان دین مبین اسلام اشاره می‌کنیم:

«اگر نبش قبر برای شما ممکن بود (و علت مرگ ها را می فهمیدید ) برای شما آشکار می شد که علت بیشتر مرگها چشم زخم است» امام صادق

«که چشم زخم مرد را در قبر و شتر را در دیگ قرار می دهد.» پیامبر اکرم

 

 

آداب نگاه داشتن حرز امام جواد (ع)

نوشتن این حرز آداب مختلفی دارد اما برای شما عزیزان که قصد خرید حرز امام جواد روی پوست آهو را دارید بهتر است که آداب نگاه داشتن این حرز شرح داده شود. از جمله این آداب می‌توان اشاره کرد به اینکه هنگام همراه داشتن این حرز باید از انواع گناهان مانند زنا، عدم پرداخت زکات، کم‌فروشی کردن و کمک به ظالم، حق الناس و خوردن حق یتیم، قطع امر به معروف و نهی از منکر، زیر پا گذاشتن دین و موارد دیگری که موجب نازل شدن بلا می‌شود پرهیز کرد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که این حرز دارای اسماء متبرکه است و نباید بی‌وضو به آن دست بزنید.

توجه داشته باشید که همراه بودن حرز در هنگام دستشویی رفتن و هنگام جنابت اشکال ندارد اما خانم‌های حائض و نفس باید یا حرز نبندند یا اگر می‌بندند داخل پوست چرمی بگذارند و همینطور باید مراقب بود آب هرگز نرسد تا نه دیرتر سیاه شود و پوست آهو از حالت طبیعی خارج نشود.

در صورتی که اقدام به خرید حرز امام جواد کرده و قصد بستن آن را دارید حتماً در نظر داشته باشید که قمر در عقرب نباشد و پیش از آنکه این حرز را بر بازو ببندید وضو گرفته و دو نماز دو رکعتی بخوانید به این صورت که در هر رکعت بعد از سوره حمد، هفت مرتبه «آیه الکرسی»، هفت مرتبه آیه ۱۸ سوره آل عمران معروف به «شهدالله»، هفت مرتبه سوره شمس، هفت مرتبه سوره لیل و هفت مرتبه سوره توحید خوانده شود. و سپس اقدام به بستن حرز کنید و توجه داشته باشید عکس را برای بچه نابالغ گرفته‌اید کسی را از طرف صاحب هرز کنید تا نماز را به نیابت از شخص بخواند.

 

 

معرفی حرز ابی دجانه برای دفع جنیان:

حرز ابی دجانه برای دفع اجنه مخصوص افراد جن زده بکار میرود و هم چنین برای دفع وسواس و گشایش بخت هم تاثیر بسزایی دارد. این حرز دارای دو نوع حرز ای دجانه صغیر و حرز ابی دجانه کبیر استفاده میگردد.

 

خواص همراه داشتن حرز ابی دجانه :

- دفع اجنه از بدن و منزل شما

- تقویت خواب در شب و روز

- تقویت حصار معنوی فرد

- دفع اوهام و خیالات

- دفع و رفع عصبانیت

- افزایش رزق و روزی

- حل و فصل دعوا

و ...

 

کلام پایانی

در پایان باید به خدمتتان عرض کنیم که هدف افراد از خرید حرز امام جواد مصونیت در برابر انواع بلایای زمینی و آسمانی می‌باشد که این حفاظت توسط پروردگار جهانیان صورت می‌گیرد بنابراین هیچ شخصی غیر از خدا را مؤثر ندانید و در نظر داشته باشید اگر برایتان اتفاقی افتاده بنا بوده است که حادثه بزرگ‌تری رخ دهد اما با رحمت خداوند و به علت داشتن دعای حرز امام جواد علیه السلام این اتفاق به بلای کوچکتری مبدل گشته است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه وب سایت خواستنی انواع حرز امام جواد را در قیمت‌های مختلف مشاهده و اقدام به خرید آن‌ها کنید.

موفق و پیروز باشید.

 

منبع:  https://khastany.ir

 

 

  

 


 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حرز امام جواد علیه السلام داشته باشید شما عزیزان هفت مرتبه برای دفع برای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصغر بالسینی اظهار کرد: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶گرم است. دارندگان توجه داشته باشند که عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا(ع) است.

ایسنا نوشت:وی افزود: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی(ع) و بارگاه امام رضا(ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

بالسینی یادآور شد: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900614

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی