Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز دوشنبه چهاردهم مارچ ۲۰۲۲ (بیست و سوم اسفند ماه ۱۴۰۰)

کُمِرسانت

روزنامه کمرسانت چاپ روسیه تیتر اصلی خود را با عنوان «نجات بودجه» به برنامه های دولت روسیه به بهبود شرایط این کشور بعد از تحریم های سنگین غربی اختصاص داده اما بسیاری از شرکت ها و کارگاه های تولیدی در روسیه اعلام رکده اند که از بانک مرکزی اینکشور انتظار معجزه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه همچنین از پیشرفت مذاکرات میان روسیه و اوکراین خبر داده و می گوید این مذاکرات تا فردا بین دو طرف ادامه خواهد داشت.

جرزوالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی گزارشی را به برخورد موشک های پرتاب شده از سمت ایران به اربیل عراق اختصاص داده است. این روزنامه بدون اشاره به برخورد این موشک ها به مراکز وابسته به این رژیم، برخورد یان موشک ها را به نزدیک کنسولگری آمریکا عنوان می کند. جروزالم پست همچنین از این فرصت استفاده کرده و در مقاله ای می گوید این حرکت ایران پیش درآمدی برای فعالیت هایی است که این کشور م یتواند بعد از توافق هسته ای با قدرت بیشتری آن را ادامه بدهد.

وال استریت ژورنال

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به بمباران مناطقی در نزدیکی مرز لهستان و اوکراین توسط نیروهای روسیه خبر می دهد. این روزنامه از قول مقامات روس می گوید هرگونه محموله تسلیحات ارسالی توسط غربی ها به عنوان هدف حمله این کشور محسوب شده و فرقی نمی کند در کجا قرار داشته باشد. وال استریت ژورنال همچنین تهدید مقامات کرملین در خصوص دستگیری مقامات شرکت های خارجی و ضبط و تصرف اموال مربوط به آن ها در روسیه را نیز منتشر کرده است.

گلوبال تایمز

روزنامه گلوبال تایمز چاپ چین با اختصاص عکس اصلی صفحه نخست خود به مراسم اختتامیه مسابقات پارالمپیک زمستانی پکن، سطح برگزاری این مسابقات را مانند مسابقات اصلی المپیک زمستانی که چند وقت پیش در همین شهر برگزار شد بالا ارزیابی کرده و آن را نمادی برای به وجود آوردن اتحاد در جهان لقب داده است. این روزنامه همچنین دو مقاله نیز به آمریکا اختصاص داده که یکی از آن ها گزارشی از نقض حقوق بشر در زندان های ایالات متحده است و در مقاله دیگر می گوید با اینکه آمریکا قبلا خوشحال بود که در تمامی حوادث جهانی حضور داشته باشد، اما هژمونی رو به زوال این کشور آن ها را از مناطق حساس دور نگه داشته است.

اِستِیتسمَن

روزنامه استیتسمن چاپ هند در گزارشی به جلسه نئاندرا مودی نخست وزیر این کشور با مسئول کمیته امنیت هند در خصوص تصمیمات جدید پیرامون بحران اوکراین خبر می دهد. این روزنامه در این خصوص ااضفه می کند که فعالیت های هند در منطقه اوکراین فعلا به لهستان منتقل شده است. استیتسمن همچنین گزارشی از بالا رفتن چشمگیر آمار خودکشی و دیگرکشی در میان سربازان هندی به چاپ رسانده است.

فایننشیال تایمز

روزنامه فایننشیال تایمز حمله اخیر موشکی روسیه به هدف هایی در نزدیکی مرز لهستان را ارسال اخطاری توسط این کشور به ناتو عنوان می کند که این کشور می تواند به مرزهای ناتو نیز رسیده باشد. این روزنامه همچنین از قول مقامات آمریکایی ادعا می کند که مقامات روسیه برای تجهیزات نظامی از چین درخواست کمک کرده اند. فایننشیال تایمز همچنین در مقاله ای معتقد است اگر اورکاین می خواهد جلوی ویرانی گسترده کشور خود را بگیرد برنامه های بازسازی خود را باید همین الان در میان جنگ آغاز کند.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین در گزارشی به وضعیت وخیم شهر شنژن در این کشور در ابتلای مبتلایان به کرونا خبر می دهد. این روزنامه می گوید تعداد مبتلایان در این شهر رکورد مبتلایان به کرونا در چین را در دو سال گذشته شکسته و مقامات این کشور را مجبور به قرنطینه کامل شهر کرده است. شانگهای دیلی در گزارش کرونایی خود به شهر شانگهای نیز اشاره می کند که با وجود ۶۱ مبتلا اما مقامات این شهر را نیز به تکاپو انداخته تا از گسترش هرچه بیشتر آن جلوگیری کنند.

یواس‌ای تودی

روزنامه یواس ای تودی که هر ساله به مناسبت روز جهانی زن، زن برتر سال را انتخاب می کند برای سال۲۰۲۲ خود این عنوان را به ملیندا گیتس اختصاص داده است. ملیندا گیتس که سال گذشته از همسر مشهور خود بیل گیتس جدا شد، اما همکچنان به عنوان یکی از خیرین تاثیرگذار در آمریکا شناخته شده و مجله فوربس نیز همچنان او را یکی از قدرتمندترین زنان جهان لقب داده است.

نِزاویسیاما گازتا

روزنامه نزاویسیاما گازتا چاپ روسیه صحبت های اخیر ویکتور اِوتوِخوف وزیر صنعت و حمل و نقل این کشور را به عنوان یکی از مطالب مهم این شماره خود به چاپ رسانده است. اِوتوخوف از قوانین و برنامه های جدید قیمت گذاری کالاها و خدمات در روسیه به خاطر جنگ اخیر این کشور در اوکراین خبر داده و درخواست او از کل صنعت این کشور برای کمک رسانی به پیشبرد اهداف کشور دراین دوران سخت را بازتاب داده است.

ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نیز مانند بسیاری از روزنامه های غربی نگرانی های خود را از نزدیک شدن هرچه بیشتر روسیه به مرزهای ناتو عد از حملات موشکی این کشور به ۲۵ کیلومتری مرز لهستان ابراز کرده است. این روزنامه همچنین در مقاله ای راه های پیدا کردن ثروت مخفی شده توسط الیگارش های روسیه توسط کشورهای غربی را منتشر کرده است. ایندیپندنت همچنین نتیجه یک نظرسنجی را در بریتانیا منعکس کرده که سه نفر از هر چهار نفر در این کشور موافق کمک و ورود پناهجویان اوکراینی به بریتانیا هستند.

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روزنامه های جهان تیترروزنامه ها روسیه اوکراین روزنامه همچنین اختصاص داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه ها‌ی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت

دیگر خبرها

  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • صفحه اول روزنامه های 4شنبه 12 اردیبهشت1403
  • روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • نیم صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • روزنامه‌های اقتصادی دو‎شنبه ۱۰ اردیبهشت