Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، یک مطالعه جدید هشدار می دهد علاقه مندان به شیک های پروتئینی و گوشت زیاد، شانس بچه دار شدن را کاهش می دهد.

به گفته دانشمندان، پیروی از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا ممکن است سطح تستوسترون مردان را کاهش دهد که می تواند منجر به اختلال نعوظ و تعداد کم اسپرم شود.

مردانی که به دنبال عضله سازی یا کاهش وزن هستند، اغلب تشویق می شوند که مقادیر زیادی گوشت بدون چربی، ماهی و نوشیدنی های پروتئینی مصرف کنند اما اکنون دانشمندان دانشگاه ورچستر می گویند مصرف زیاد پروتئین می تواند برای آنها گران تمام شود و سطح تستوسترون آنها را بیش از یک سوم کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان گزارش می دهند که حذف کربوهیدرات ها، که به طور فزاینده ای در میان افراد محبوب شده است، بهایی گزافی دارد.

جوزف ویتاکر (Joseph Whittaker) محقق ارشد این پژوهش ها در بیانیه ‌ای در می‌ گوید: بیشتر مردم حدود ۱۷ درصد پروتئین مصرف می ‌کنند و رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا که باعث کاهش تستوسترون می ‌شود، همگی بالای ۳۵ درصد است بنابراین برای یک فرد معمولی، هیچ نگرانی وجود ندارد، اما برای افرادی که رژیم ‌های پروتئینی بالا دارند، نباید پروتئین را به بیش از ۲۵ درصد افزایش دهند.

عدم وجود تستوسترون کافی با بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و آلزایمر نیز مرتبط است. در مقابل، سطح تستوسترون سالم برای قدرت، عضله سازی و عملکرد ورزشی بسیار مهم است.

نتایج ۲۷ مطالعه شامل ۳۰۹ مرد توسط محققان گردآوری شد. افرادی که از رژیم غذایی با پروتئین بالا و کم کربوهیدرات پیروی می کردند، سطح تستوسترون بسیار کمتری نسبت به سایرین داشتند.

محققان دریافتند داشتن بیش از ۳۵ درصد پروتئین سطح تستوسترون را تا ۳۷ درصد کاهش می دهد که از نظر پزشکی به عنوان هیپوگنادیسم شناخته می شود.

پروتئین بیش از حد و کربوهیدرات کم نیز باعث افزایش کورتیزول می شود که معمولاً به عنوان هورمون استرس بدن شناخته می شود و در طی واکنش به اصطلاح مبارزه یا گریز ترشح می شود.

مشخص شده است که سطوح بالای کورتیزول سیستم ایمنی را سرکوب می کند و افراد را در برابر عفونت های ویروسی و باکتریایی مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا آسیب پذیرتر می کند.

ویتاکر در انتها می ‌گوید: این یافته که رژیم ‌های کم کربوهیدرات باعث افزایش کورتیزول می ‌شوند بسیار جالب است، زیرا این رژیم‌ ها در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌ اند و افراد زیادی آن‌ها را تبلیغ می ‌کنند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله Nutrition and Health منتشر شده است.

منبع: سیناپرس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تستوسترون اسپرم باروری عضله سازی کاهش وزن سطح تستوسترون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟