Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:53:48 GMT

نخستین زیستگاه‌ انسانی ‌خالی ‌از سکنه شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۲۹۳۳

نخستین زیستگاه‌ انسانی ‌خالی ‌از سکنه شد

گروه استان‌ها- نخستین زیستگاه‌های انسانی که این روزها در حال خالی شدن از سکنه است و این تهدیدی برای تولید محسوب می‌شود و باید دید علت مهاجرت چیست؟ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان ، مهاجرت روستاییان به شهرها یکی از مشکلاتی است که به آن توجه ویژه‌ای شود که چه عواملی سبب خالی شدن روستاها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین زیستگاه‌های انسانی که این روزها در حال خالی شدن از سکنه است و این تهدیدی برای تولید محسوب می‌شود و باید دید علت مهاجرت چیست؟

توجه به توسعه روستاها، و ایجاد امکانات و زیرساخت‌های لازم برای رفاه روستاییان و رفع مشکلات آنان می‌ تواند گامی برای مهاجرت معکوس و ماندن روستاییان در محل زندگی‌شان باشد.

گازرسانی به روستاها و نقاط دوردست یکی از این ضروریات است که باید به آن توجه ویژه شود تا روستاییان در این زمینه کمتر با مشکل مواجه باشند.

استان سمنان یکی از استان‌هایی است که ضریب نفوذ گاز در شهرهای و روستای آن بسیار مطلوب است به نحوی که در حال حاضر تمامی 20 شهر استان به صورت 100 درصد از نعمت گاز برخوردار است.

همچنین 295 روستای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار است و می‌توان گفت ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان 91 درصد است.

در مجموع شرکت گاز استان سمنان دارای  311 هزار مشترک بوده و  98 درصد خانوارهای شهری و روستایی استان را تحت پوشش گاز طبیعی قرار داده است.

همچنین تمامی شهرک‌ها، نواحی و واحدهای صنعتی در سطح استان از این نعمت خدادادی بهره مند است.

یکی از اهالی روستای بن کوه گرمسار درباره وضعیت گازرسانی به این منطقه گفت: در برخی از مناطق این روستا گازرسانی انجام شده است و در حال حاضر نیمی از روستا گاز دارد و نیم دیگر ندارد.

وی ادامه دارد: از مسئولان مربوط درخواست داریم تا پیگیری لازم برای گازرسانی به این روستا صورت گرفته تا این پروژه نیمه‌تمام تکمیل شود.

سید جواد حقیقت حسینی سرپرست شرکت گاز استان سمنان درباره گازرسانی به روستای بن کوه گرمسار گفت: اجرای گازرسانی به روستای بن کوه گرمسار پروژه‌ای بود که انعقاد با پیمانکار داشت و قرار بود که عملیات گازرسانی برای کل روستا انجام شود اما در مسیر گازرسانی باید لوله انتقال گاز از حریم راه‌آهن و حریم کانال آب عبور می‌کرد و راهی جز این مسیر نداشت.

وی افزود: همچنین بخشی از مسیر انتقال لوله گاز در نزدیکی واحدهای مسکونی مردم روستا بود که امکان تخریب این منازل وجود ندارد.

محدودیت گازرسانی به صنایع پایان یافت همه روستا‌های بالای 20 خانوار بردسکن گازرسانی می‌شود استاندار قزوین: مسئولان شرکت گاز گازرسانی به شهرک گلخانه‌ای نودهک را تکمیل کنندتاکنون مجوزی از راه‌آهن برای احداث خط لوله گاز داده نشده است

سرپرست شرکت گاز استان سمنان افزود: برای ادامه اجرای پروژه گازرسانی از راه‌آهن پیگیری شد اما تاکنون مجوزی بابت احداث خط لوله در مسیر راه‌آهن دریافت نشد.

حقیقت حسینی خاطرنشان کرد: به‌ محض دریافت مجوزی که منطبق با استانداردهای مربوط راه‌آهن و استانداردهای اجرایی خط لوله باشد و ما بتوانیم در حریم راه‌آهن پروژه را اجرا کنیم در اولویت اجرایی است.

وی با بیان اینکه اگر مجوز از راه‌آهن اخذ شود برای اجرا هیچ مشکلی وجود ندارد ابراز امیدواری کرد تا اداره راه‌آهن سریع‌تر مجوز را داده و پس از آن نیز با پیمانکار مجدد قرارداد منعقد شده و این پروژه نیمه‌تمام به پایان می‌رسد.

به هر روی نیاز است تا مسئولان مربوط و به‌ویژه مسئولان راه‌آهن مشارکت لازم را برای اتمام این پروژه داشته باشند و فکری برای انتقال لوله از این مسیر را داشته تا خانوارهای این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

انتهای پیام/363/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان سمنان شرکت گاز راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی

بیش از یکسال از پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت استان لرستان می گذرد اما به صورت نیمه کاره باقی مانده و مشکلاتی را برای اهالی به وجود آورده است. به گفته شهروندخبرنگار ما پیگیری‌های مداوم اهالی این روستا نتیجه‌ای در بر نداشته است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

لطفا صدای ما مردم منطقه محروم بخش کوهنانی شهرستان کوهدشت استان لرستان را به گوش مسئولان برسانید. گازرسانی به روستا‌های این منطقه بیش از یک سال است به حال خود رها شده و هیچ گونه کاری انجام نمی‌شود. یک سال است مردم این منطقه محروم چشم انتظار فعال شدن این پروژه و تکمیل گازرسانی در این منطقه هستند ولی خبری نیست. چندین بار به اداره گاز مراجعه کردیم و اطلاع دادیم. خواهش می‌کنم رسیدگی کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • وجود ۲۰۳ هزار و ۴۲۴ علمک گاز در چهارمحال و بختیاری
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • کشف یک «زیستگاه» عظیم در عمق چهار متری خشک‌ترین صحرای جهان
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است