Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@08:18:43 GMT

صاحبان خودرو‌های لوکس بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۲۹۳۸

طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در بهار ۱۳۹۵ صاحبان خودرو‌های لوکس فقط متناظر با قیمت یک خودروی متعارف می‌توانند از شرکت بیمه شخص ثالث طرف مقابل خسارت دریافت کنند. ناطقان: نمایندگان مجلس قرار است به‌زودی قانون بیمه اجباری شخص ثالث را اصلاح کنند. در این اصلاحیه صاحبان خودرو‌های لوکس باید با استفاده از بیمه بدنه، خسارات وارد شده به خودروی خود را تامین کنند تا به اقشار ضعیف جامعه هزینه اضافی تحمیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در بهار ۱۳۹۵ صاحبان خودرو‌های لوکس فقط متناظر با قیمت یک خودروی متعارف می‌توانند از شرکت بیمه شخص ثالث طرف مقابل خسارت دریافت کنند. بقیه خسارت را اگر می‌خواستند ممکن بود از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

طرحی به ضرر یا سود شرکت‌های بیمه؟

مجلس حالا می‌گوید به‌جای این کار زیان‌دیده باید خسارت را از بیمه بدنه خودش بگیرد. این روش البته قبلا هم اجرا می‌شد و اتفاق جدیدی نیست. با این حال مجلس ترجیح داده در قالب یک طرح، قانون قبلی را اصلاح کند. به گزارش هفت صبح، این طرح اگر به سرانجام برسد برای شرکت‌های بیمه از یک جهت سودده است و از سوی دیگر مضر. چون در عین حال که بیمه بدنه بار مالی به همراه دارد، ممکن است باعث شود راننده‌های بیشتری برای دریافت بیمه‌نامه بدنه تشویق شوند البته با توجه به بالارفتن قیمت خودرو، شاهد افزایش مشتریان بیمه بدنه خواهیم بود که سود سرشاری را نصیب شرکت‌های بیمه می‌کند و احتمال زیان شرکت‌های بیمه بسیار کم است.

قانون چه بوده است؟

در قانون بیمه اجباری شخص ثالث که در سال ۱۳۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، خودرو‌ها به دو نوع متعارف و نامتعارف تقسیم‌بندی شده‌اند، در قانون مذکور چنان چه ارزش خودرو کمتر از نصف دیه کامل یک مرد مسلمان در ماه حرام باشد، خودرو متعارف و در غیراین‌صورت خودرو نامتعارف شناخته می‌شود که با نرخ اعلامی برای دیه، در سال جاری خودرو‌های بالای ۳۲۰ میلیون تومان، در حکم نا‌متعارف شناخته می‌شوند. در واقع زیان‌دیده‌ای که خودروی نامتعارف دارد پس از مراجعه به شرکت بیمه و دریافت خسارت طبق اصل تناظر از بیمه‌گر، مجدد به مقصر حادثه مراجعه و خواستار دریافت خسارت ناشی از افت قیمت خودرو می‌شود که محاکم قضایی بدون درنظر گرفتن اصل تناظر و لحاظ کردن میزان مسئولیت شرکت بیمه اقدام به صدور حکم می‌کنند.

طرح جدید مجلس چیست؟

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگو با وب‌سایت خانه ملت در این باره گفته: «تصور تصادف یک تاکسی پراید با یک خودروی لوکس چند میلیاردی که در شهر‌ها کم هم تردد ندارند، بسیار نگران‌کننده خواهد بود چرا که در چنین شرایطی حتی کل قیمت پراید در مقابل افت قیمت آن خودروی لوکس ناچیز خواهد بود.» او تاکید کرد: «در خصوص افت قیمت خودرو نیز باید اصل تناظر اعمال شود و برای رفع ابهام موجود در قانون و تضییع حقوق مردم، موضوع افت قیمت خودرو در طرح اصلاح قانون بیمه اجباری با تصریح بیشتری مطرح و به صراحت به عنوان یکی از مصادیق خسارت مالی به افت قیمت خودرو اشاره شده است تا زیان‌دیدگان به واسطه آن به شرکت بیمه مراجعه و مطالبه خسارت کنند و هم در خصوص خودرو‌های لوکس اصل تناظر اعمال و از افزایش فشار به عموم مردم جلوگیری شود.» خضریان در پایان گفت: «در واقع صاحبان خودرو‌های لوکس و نامتعارف باید با استفاده از بیمه بدنه، سایر خسارات وارد شده به خودروی خود را تأمین کنند و باید از تحمیل این هزینه‌ها به مردم قشر متوسط و ضعیف جامعه جلوگیری شود.» منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: صاحبان ، خودروهای لوکس ، خسارت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صاحبان خودروهای لوکس خسارت افت قیمت خودرو شرکت های بیمه بیمه بدنه شرکت بیمه شخص ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس

امیرمسعود عابدین: مدل ۳ پرفورمنس جدید ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتون متر گشتاور دارد. این قدرت به آن شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه‌ای را می‌دهد؛ این در حالیست که مدل قبلی شتاب ۳.۱ ثانیه‌ای داشت. حداکثر سرعت تسلا مدل ۳ پرفورمنس به ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. برد این خودرو همچنان ۴۷۶ کیلومتر باقی مانده است.

اما اصل مطلب فقط سرعت نیست. تسلا سیستم تعلیق این خودرو را برای کنترل بهتر بدنه با یک Track Mode جدید و همچنین همراه با دمپرهای تطبیقی ارتقا داد. نسخه سوم ترک مود پیشرانه را نیز اصلاح می‌کند. ترمزهای جدید با کارایی بالا، قدرت توقف و مدیریت حرارت بهتری دارند.

به گزارش خبرآنلاین، تغییرات بصری جزئی در نمای جلو و عقب، مدل پرفورمنس را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند. رینگ‌های فورج شده ۲۰ اینچی نیز به کاهش وزن کمک می‌کنند.

تریم فیبر کربنی با الگوی بافت منحصربه‌فرد به کابین منتقل می‌شوند. این تریم فیبر کربن با صندلی‌های اسپرت که تقویت‌کننده و عملکرد تهویه بهتری دارند، همراه می‌شود. تسلا پکیج فناوری‌های کمک راننده و خودران خود را در مدل ۳ پرفورمنس با ۸۰۰۰ دلار قیمت ارائه می‌کند. گزینه‌های رنگ بدنه بین ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار اضافی قیمت دارند.

تسلا مدل ۳ جدید با در نظر گرفتن هزینه‌های مختلف، ۵۴۳۸۰ دلار (معادل ۳ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان) قیمت دارد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۷۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899061

دیگر خبرها

  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • فیلم | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!​
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • جدیدترین خودروی تسلا هم قیمت چینی‌های بازار ایران عرضه شد/ عکس
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد