Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، استان کردستان با وجود داشتن موقعیت جغرافیایی که دارد همیشه در رشته‌های مختلف ورزشی قهرمانان توانایی را تحویل تیم‌های ملی داده است.

رشته ورزشی قایقرانی پر از هیجان و جذابیت است و با سوارشدن در قایق و زدن پارو در دریاچه حس و حال خاصی به ورزشکار می‌دهد، قایقرانی در ماده‌های مختلفی دنبال می‌شود که در کردستان در ماده‌های کانو، کایاک، روینگ و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. علاقه‌مندان خاصی دارد که می‌توانند در آینده بیش از پیش در سطح کشور مطرح شوند.

این روزها رشته ورزشی قایقرانی در کردستان اختلاف‌نظرهایی را در درون خود می‌بیند که امیدوارم با تلاش و کوشش افراد زحمتکش و پرتلاش در قایقرانی حل شود و همانند گذشته شاهد پیشرفت و موفقیت این ورزش در استان باشیم.

وریا بنفشی متولد سال ۶۴ شهر سنندج و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد بازرگانی است که در رشته قایقرانی در کسوت مربی فعالیت دارد.

برای بررسی وضعیت فعلی قایقرانی استان کردستان با این مربی کردستانی که مدتی قبل هم بعنوان دبیر هیات قایقرانی استان فعالیت دارد مصاحبه‌ای انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

فارس: از خودتان شروع کنید...

در سال ۷۸ در سد قشلاق سنندج و زیر نظر طاهر باوانی فعالیت خود در رشته قایقرانی را شروع کردم و در مدت کوتاهی جذب این رشته جذاب شدم.

متاسفانه با ظهور رشته دراگون‌بت در هیات قایقرانی کردستان که نیازی به ورزشکار حرفه‌ای و تخصصی نداشت شیرازه پاروزنان حرفه‌ای استان در رشته‌های مختلف تیم ملی به هم ریخت و همین امر منجر به عدم تمرکز قایقرانان در رشته‌های پایه و مدال‌آور شد و تنها افراد غیرمرتبط ذینفع شدند.

 فارس: قایقران موفق چه کسی است؟

یک نوجوانی با ورود به این رشته به توانایی خود پرتابه به تمام سختی‌ها گام بر می‌دارد و تلاش می‌کند و همین تلاش او را به اهداف قهرمانی نزدیک می‌کند.

قایقرانی که توانسته است برسختی‌های این رشته فایق آید قطعا استعدادش شکوفا شده است و آن موقع وظیفه هیئت‌ها حمایت از آن است تا بر مشکلات آتی سوار شود.

فارس: میزان علاقه‌ به ورزش قایقرانی در کردستانی چگونه است؟

خدمتتان عرض کردم تا زمانی که رشته دراگون‌بت به کردستان نیامده بود تمامی مردم کردستان ازافتخارآفرینی و توان و استعداد بچه‌های کردستان که همه با تلاش و کوشش فراوان بدست آمده بود قایقرانی به دل خانواده‌ها آمده بود امابه یکباره حرفه‌ای‌گری جای خود را به رانت و سوءاستفاده از موقعیت داد.

فارس: بهترین مکان برای تمرین قایقرانی کجاست؟

بهترین محل برای تمرین در هر رشته مختلف متفاوت است، برای کایاک و کانو کانادایی و روئینگ مسیر طولانی و آب‌های آرام مثل پشت سدها و دریاچه‌ها مناسب است چون آب‌های خروشان مسیر رودخانه‌های پرآب را نیاز دارد، کانوپولو و اسلالوم هم در استخرها و تالاب ها شرایط تمرینی مناسب دارند.

فارس: آیا مشکلات و ناملایمتی‌های برای این ورزش وجود دارد؟

هر رشته‌ای سختی و ناملایمات‌های خاص خود  را دارد اما در این رشته با توجه به محل تمرینی خاص نیاز به حمایت و توجه بیشتر کادر هیئت متخصص است و به نظر بنده همین کادر هیات می‌تواند بخش بزرگی از حمایت‌ها را به ورزشکاران داشته باشد تا بتوانند بدرخشند،
چرا که در این رشته ورزشکار برای هر جلسه تمرینی یک نصف روز کامل درگیر است و باح داقل سه جلسه تمرین در هفته، تمامی عمر و زندگی شخص صرف می‌شود و تنها افراد متخصص می‌توانند درک کنند که همه این امورات هزینه زیادی است.

فارس:  حمایت مسولین استان از رشته قایقرانی چگونه است؟

متاسفانه حمایت‌ها درحد این رشته ورزشی نیست یا اینکه باید توجیه گردند تا حمایت انجام گیرد.

فارس: آینده ورزشی قایقرانی در کردستان را چگونه می‌بینید؟

به نظر بنده و تمامی پیشکسوتان، آینده قایقرانی کردستان در حال درجا زدن و شاید پاک شدن جایگاه قبلی خود است.

فارس: عده‌ای از منتقدین بر این باورند که هیات قایقرانی کردستان خودمحور است، نظر شما چیست؟

قطعا با توجه به سختی‌ها و نبود امکانات کافی پرورش متوالی قهرمان امری راحت نیست و همین موضوع قایقرانی استان را در محور  افراد قرار داده است و همین گونه طی چند سال اخیر قطب رشته روینگ در ایران را شیربچه‌های مریوان پوشش داده‌اند واین افتخار با توجه به محیط تمرینی مناسب و جایگاه این رشته در دل خانواده‌های مریوانی است.

فارس: آیا عناوینی هم در کارنامه ورزشی‌تان دارید؟

بنده در رشته آب‌های خروشان در کناربزرگان تیم ملی و قهرمانان آسیایی آن سال‌ها همانند محمد بابایی، فرهاد اولیایی، فردین ظاهری، ساسان متین، شورش شریفی،کاوان جوانمردنژاد، مهیار رخزاد و رزگار صیدی  توانستم عناوین مختلفی را در مسابقات کشوری و بین المللی بدست بیاورم.

فارس: برای برون‌رفت قایقرانی کردستان از وضعیت فعلی چه پیشنهادی دارید؟

به نظر من با کنارگذاشتن خودخواهی‌ها و قراردادن سکان هر رشته ورزشی در دست افراد متخصص آن رشته می‌توان شاهد پیشرفت و موفقیت این رشته ورزشی در استان باشیم.

فارس: به عنوان دبیر هیات استان، برای آینده قایقرانی چه هدف و برنامه‌ای دارید؟

برای آینده قایقرانی هنوز مشخص نیست اما قطعا تمرکز خاصی برهمان رشته دراگون‌بت وجود دارد.

عده‌ای هم به دلیل خودخواهی یک سری افراد از این ورزش دور شده‌اند اما در تلاش هستیم که با قدرت به خانه خودشان برگردند و در رشته خودشان مشغول فعالیت باشند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۳

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قایقران سنندجی قایقرانی کردستان رشته ورزشی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد

سخنگوی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد.

به گزارش ایسنا، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در مورد شایعات مربوط به باشگاه‌داری شهرداری تهران نوشت: «با احترام به دو تیم محبوب پایتخت و همه هواداران فوتبال، شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد.

در عین حال به وظایف خود در ورزش همگانی، حمایت از استعدادهای برتر و همچنین حمایت کلان از تیم‌های باشگاهی و ملی پایبند است.»

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سارق حرفه‌ای موبایل در بجنورد دستگیر شد
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • (ویدئو) تصاویر زیرخاکی از اولین مصاحبه حرفه‌ای مهران مدیری!
  • خبر داغ درباره مجوز حرفه‌ای استقلال
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • پیروزی ۶ گُله النصر با هت‌تریک رونالدو
  • شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند