Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:57:40 GMT

اجرای طرح «خانواده خوشبخت» در محلات اردبیل ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۹۳۵۳۲

اجرای طرح «خانواده خوشبخت» در محلات اردبیل ادامه دارد

سارا حقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به برنامه‌های فرهنگی در راستای تحکیم بنیان خانواده اشاره و اظهار کرد: با هدف ارتقای سطح آگاهی بانوان و ترویج تربیت دینی در بین خانواده‌ها، طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با عنوان خانواده خوشبخت در محلات شش گانه اردبیل برگزار شد.

وی به برنامه‌های فرهنگی در محلات شش گانه اردبیل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: جلسات سخنرانی با عنوان خانواده خوشبخت به تعداد ۱۷ جلسه در مسجد امام رضا (ع) اسلام آباد، مسجد جامع نیار، مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرک حقیقت، حسینیه علی اصغر (ع) کاظم آباد، مسجد امام سجاد (ع) وحدت و مسجد علی اصغر (ع) درویش آباد و… از تاریخ ۱۷ بهمن آغاز و تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: در بین محلات هدف، تعداد ۷ محله، از محلاتی بودند که در نتیجه آخرین آمار اعلام شده از استانداری، دارای بالاترین آسیب اجتماعی بودند که برای اجرای این برنامه با انتخاب رابط، به محلات ورود کرده و کارگاه‌های آموزشی برای بانوان و دختران جوان برگزار شد.

حقی افزود: ۱۰ محله دیگر هم علاوه بر این محلات طبق درخواست فعالان فرهنگی محلات شناسایی شده و کارگاه‌های آموزشی در این محلات با حضور اساتید اعزامی از حوزه و دانشگاه برگزار و مشاوره‌های خانوادگی نیز انجام شد.

وی همچنین به موضوعات ارائه شده در این کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: اساتید و سخنرانان اعزامی به محلات آسیب پذیر اردبیل به تبیین اهمیت سبک زندگی ایرانی، اسلامی، عفاف و حجاب، فرزند پروری و روابط مؤثر بین زوجین پرداخته و مخاطبین مسائل و مشکلات زندگی خود را در قالب جلسات پرسش و پاسخ و مشاور بیان کرده و اساتید به سوالت آنان پاسخ دادند.

مسئول امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیلبه نتایج و بازخوردهای این طرح فرهنگی اشاره کرد و گفت: آگاه سازی مخاطبین، ایجاد علاقه و انگیزه برای داشتن سبک زندگی ایرانی اسلامی، شناسایی و جذب جوانان مستعد و فعال در اجرای طرح‌های فرهنگی با موضوع خانواده و نیز درخواست مخاطبین برای استمرار این جلسات و کارگاه‌های آموزشی از مهم‌ترین نتایج طرح فرهنگی خانواده خوشبخت در اردبیل بود.

کد خبر 5447315

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیبهای اجتماعی خانواده اردبیل بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردوهای راهیان نور سفر استانی شیوع کرونا عکس استانها ایلام گرگان گرد و غبار جهاد تبیین حوادث چهارشنبه سوری کارگاه های آموزشی خانواده خوشبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۹۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: در این کارگاه آموزشی ۱۴۰ نفر از مربیان فعال کانون‌های تربیت محور مساجد گیلان آموزش‌های لازم را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد را از اساتید فرا گرفتند.
حجت الاسلام رضا حاجتی افزود: تفاوت کارفرهنگی با کارتربیتی، فرآیند جذب و حفظ نوجوان، رفتار شناسی، اختلال دوران نوجوانی، آشنایی با مسائل نوجوان، بازی، بازوی تربیت و برنامه سازی و قالب‌های تربیتی از موضوعات این کارگاه آموزشی یک روزه است. 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان فرهنگ و دین را هدف قرار داده اند تصریح کرد: همه ما باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد با این ترفند‌ها و توطئه‌ها مقابله کنیم. 
وی با تاکید براینکه در مقابله با جنگ نرم جوانان و نوجوانان بایدآموزش‌های لازم را فرا گیرند افزود: از ظرفیت‌های مساجد در راستای تربیت درست نسل جدید باید بیش از پیش بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه مضمار به معنی میدان و عرصه است گفت: امروز همه ما باید در میدان جنگ نرم حضور داشته باشیم و با برپایی فعالیت‌های فرهنگی گسترده جوانان را بیش از پیش در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه کنیم.
وی افزود: طراحی بازی، تدوین قالب‌های تربیتی و برنامه سازی تربیتی از دیگر برنامه‌های است که در این کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به رویداد فرهنگی و هنری هزار مشعل اشاره و تصریح کرد: در میدان جنگ تمدنی نیازمندیم که مشعل‌های فراوان در همه مناطق داشته باشیم، و کارگاه آموزشی و تربیتی یک روزه مضمار در راستای این رویداد در استان اجرا شده است.
رحیم شوقی شهردار رشت هم در این کارگاه آموزشی گفت: امروز دشمنان در فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه دین اسلام و نظام دارند و ما باید طرح‌های گسترده تری در مقابله با این ترفنده‌های دشمنان تدوین و اجرایی کنیم. 
وی با تاکید براینکه از ظرفیت‌های مساجد بهره گرفته شود افزود: کانون‌های مساجد امروز خط مقدم مقابله با این توطئه های دشمنان در فضای مجازی هستند. 
محمد حسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های جوان پسند در مساجد برگزار شود، گفت: با برنامه‌ها و طرح‌های مسجد محور و تربیتی زمینه‌ی حضور مردم و جوانان را در مساجد افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند